Lego má nový set pro dospělé. Raketoplán Discovery má v nákladovém prostoru lesklé překvapení

V pondělí 12. dubna oslavíme 40 let od startu prvního raketoplánu a 24. dubna to bude 31 let od mise STS-31, která na orbitu vynesla Hubbleův dalekohled. Právě tuto misi připomíná Lego novým setem. Jmenuje se Lego NASA Discovery Space Shuttle (10283), s rozměry 55 × 35 × 22 cm, 2 354 dílky a cenou 4 699 Kč je určený primárně dospělým. Prodej začne 1. dubna.

V zájmu věrnosti předloze jsou kostky na dalekohledu postříbřené a raketoplánu nechybí řada funkčních detailů, jako je propracovaný kokpit, výsuvný podvozek, pohyblivé elevony (ovládají se otáčením jednoho z motorů), nebo směrovka, která se rozdělí na půl a funguje jako aerodynamická brzda.

Součástí sady jsou tři stojánky – pro raketoplán, Hubbleův dalekohled lze vystavit složený uvnitř nákladového prostoru, rozložený samostatně, nebo na rameni, které jej právě vypouští do vesmíru. Vše doplňují plakety se základními informacemi.

Lego z premiéry dělá velkou událost a mimo jiné se spojilo s doktorkou Kathy Sullivanovou, což je bývalá astronautka NASA a první Američanka, která v roce 1984 provedla výstup do vesmíru. Právě ona byla členkou týmu raketoplánu Discovery a v roce 1990 se zúčastnila mise při vypuštění Hubbleova vesmírného dalekohledu.

Doktorka Sullivanová představuje kostičkový raketoplán Discovery:

Diskuze (20) Další článek: Vesmírné zprávy: Druhá slovenská družice na oběžné dráze

Témata článku: Vesmír, Lego, Stavebnice, Raketoplány, Discovery, Američanka, Nákladový prostor, Mise, Hubble, Set, Dalekohled, Raketoplán, Dospělí, STS, Stavebnice Lego na Heureka.cz

Hry zadarmo, nebo se slevou: pobíhání s dinosaury v ARK a tahové fantasy Gloomhaven zdarma

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

Hry zdarmaTéma