"Za určitých okolností a během provádění specifických manévrů může dojít k nadměrnému stoupání letadla."Aha, takze za znamych nepravdepodobnych okolnosti a pri urcitem znamem zcela specifickem manevru MUZE dojit k NADMERNEMU (neni receno neovladatelnemu) stoupani.No neco najit musi za kazdou cenu, n'est-ce pas? 😀
od významu slova nadměrný k neovladatelný je kus cesty 🙂 Boeing nadměrně sklonil čumák aby nabral rychlost, bohužel pro piloty se stal rychle neovladatelným, protože při určité rychlosti už nepřeprali řízení. Airbus nadměrně zvedne čumák asi aby udržel výšku, což by nakonec také mohlo vést k pádu a při určité rychlosti pádu by se nakonec stal také neovladatelný, ale nikde není řečeno, že ho ještě dlouho předtím nelze snadno a ovladatelně srovnat do latě ... :)
mhmm.. spolocnosti "vo velkom" odhlasuju Boeing a prechadzaju na Airbus a zrazu sa uplne nahodou objavi info, ze "podobny problem" Kto za tym len bude :)
O leteckém průmyslu vím kulové, ale jinde jsem četl, že průser Boeingu má aktuálně na Airbus spíše minimální vliv. Airbus by měl mít vyprodané výrobní kapacity na několik let dopředu a víc vyrábět stejně nemůže.
Jestli to nebude tím, že když se najde chyba v jednom letadle, tak se automaticky začnou prověřovat obdobné systémy na všech možných dalších modelech výrazně pečlivěji a to jak výrobci samotnými, tak regulačními úřady. A z takových testů se pak ano najdou i chyby nebo problémy nastávající v kombinaci několika faktorů.Je to klasický process ve vývoji softwaru, když se najde něnjáký nový typ chybi, všichni začnou hledat, jestli na to netrpí taky a velice často se něco najde. To je stejné jako chybi v intel procesorech, dokud se nenašli první, tak to nikoho nenapadlo, pak už se vezou, protože všichni zkouší podobné principy a najdou se jiné díry.
Rekl bych, ze kdyz automat prevezme rizeni a zacne stoupat, maji piloti trochu vice casu na vyreseni problemu, nez kdyz zacne klesat ...
To nie je pravda..Lebo Boeing len zdvihne nos a tým zníži rýchlosť a odtrhne prúdnice.Airbus pošle nos dole sa rýchlosť zvýsi čím sa zvýši vztlak a pri vyrovnaní začne lietadlo stúpať.
pokud to chapu spravne, tak pokud dostanete letadlo do stallu, tak zacne samo klesat...coz je asi spravne :)
ja to chapem tak, ze nekontrolovatelne klesat. co nieje spravne. kym je vysoko, je to v pohode, ale nizko nad zemou to uz nemusi rozchodit.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.