mepp
2. 1. 2022 • 9:30

Ten slovenský aeromobil je něco jako ta česká revoluční baterie. Každým rokem slyšíme, že už bude a skutek utek....

306621
1. 1. 2022 • 21:41

Nevejde se to do UL kategorie, takže velký papíry + radioprůkaz, za hranice angličtuna na UCL. Docela dost učení. Otázkou budou letové vlastnosti, pádová rychlost. Pár minut změna z auta na letadlo, v čase není započítaná předletová příprava a prohlídka. K tomu pravidelný revize, pojistka, v provozu to nesmí nikdo ťuknout. Velká garáž, vlek za auto aby se to případně odvezlo do servisu, který bude (snad) jeden v republice. Nedává mi to smysl jako auto ani jako letadlo.

JackBrno
1. 1. 2022 • 20:21

Pár bláznů si to asi koupí, ale reálně to je mizerné auto a mizerné letadlo 🙂 Ale pravda, kdo si koupí Ferrari, se kterým se nedá běžně jezdit, ale vypadá pěkně v garáži luxusního domu, tak ten si možná koupí i tohle, aby to mohl ukazovat kamarádům 🙂 Pro budoucnost lidstva z toho neplyne vůbec nic.

Bobanowicz
1. 1. 2022 • 14:47

Se divím, že dnes ještě někoho baví ověřovat si, že ta cesta, kterou už mnohokrát předtím kráčeli jiní, je skutečně ale skutečně slepá.🙂

Jiří Šimek
Jiří Šimek
1. 1. 2022 • 14:35

Slovy klasika: “to muselo dat strasny prace, a pritom takova blbost, co?” 😀

odlisny
odlisny
1. 1. 2022 • 12:25

Auta nemohou létat, spíš letadla mohou jezdit.

Yarda
Yarda
1. 1. 2022 • 12:20

Ten slovenský Aeromobil vypadá dobře. Ale co to zpovzdálí sleduji, řadím ho do kategorie "Kdo si hraje, nezlobí".
Pokud bych o něčem takové reálně uvažoval, spíš o tomhle, samozřejmě po hodně rocích dalšího vývoje:
https://www.theverge.com/2017/7/6/15930812/moller-... ...
Vyjedu z garáže, od garáže odletím, přeletím město a přistanu na VIP firemním parkovišti. A domů se vrátím opačným směrem. Nebo pokud pojedu po dálnici a dostanu se do zácpy, tak odletím a zácpu přeletím. Nemyslím, že se něčeho takového dočkám.

Peter Horváth
Peter Horváth
1. 1. 2022 • 11:52

Tá zbytočnosť celého konceptu lietajúceho auta je úsmevná. Navždy to bude len drahá hračka pre bohatých. Problém je v tom, že letísk s pevnou pristávacou dráhou je málo a sú ďaleko od seba. Na slovensku s tým moc nepolietaš, vo svete áno ale tam prichádza problém, že na príchod na miesto štartu (konverzie na lietadlo) ťa najprv musia pustiť v podstate s autom medzi lietadlá a na to sú iné predpisy ktoré tam nikoho nepustia okrem prevádzky letiska. Každé letisko má osobité predpisy zodpovedajúce danej krajine ktoré už nebude riešiť výrobca auto-lietadla. Milionár ktorý si toto bude môcť dovoliť sa môže pripraviť na stavbu vlastného letiska kde sa bude chodiť transformovať z lietadla na auto a naopak. Určite nečakajte, že taká konverzia z auta na lietadlo bude prebiehať na odpočívadle pri ceste. Ďaleko lepší koncept je VTOL ktorý skutočne môže ako vrtulník štartovať priamo nahor na miestach ktoré budú označené ako H - heliport. Už to vidím ako milionár čo si kúpi takúto blbosť ako lietajúce auto vybavuje špeciálne povolenie aby mu v Bratislave a niekde v rakúskom letisku umožnili voľne jazdiť medzi lietadlami, potom tam konvertovať na lietadlo pred dákym hangárom a následne odštartovať. Ten príchod vozidla z cesty na letisko proste nieje z bezpečnostných dôvodov možný (odchod možný je) 😀

SkACe
1. 1. 2022 • 10:15

Chci něco na záda pro VTOL, ne auto pro letiště.Klidně ta křídla s turbínama nebo větrák nad hlavu, ale něco co dokáže letět 15 minut. Vyřešilo by mi to ježdění do práce.

Určitě si přečtěte

Články odjinud