Ten slovenský aeromobil je něco jako ta česká revoluční baterie. Každým rokem slyšíme, že už bude a skutek utek....
Lenže, ono už skutočne existuje a nie je určené pre slovensko ani česko, ale ameriku a áziu, tam kde si to môžu dovoliť a majú na to možnosti využiť. To, že je to vyrobené na slovensku je len prestíž pre krajinu.
Až na to, že na téhle věci někdo už reálně nalétal tisíce hodin. Další brouk Pytlík, co sice prd ví, ale na všechno má názor.
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 1. 2022 12:59
Nevejde se to do UL kategorie, takže velký papíry + radioprůkaz, za hranice angličtuna na UCL. Docela dost učení. Otázkou budou letové vlastnosti, pádová rychlost. Pár minut změna z auta na letadlo, v čase není započítaná předletová příprava a prohlídka. K tomu pravidelný revize, pojistka, v provozu to nesmí nikdo ťuknout. Velká garáž, vlek za auto aby se to případně odvezlo do servisu, který bude (snad) jeden v republice. Nedává mi to smysl jako auto ani jako letadlo.
Máš pravdu, že to bude drahá hračka, ale proč ne. Výhoda je, že to nemusíš parkovat v hangáru a že to budeš mít vždycky s sebou, takže můžeš přistát a vzlétat na jiném místě. Ohledně předletové prohlídky - jak dlouho to normálně děláš? Do pěti minut se musíš vejít s přehledem. Přípravu musíš dělat tak jako tak, i kdybys letěl normálním letadlem. Nevýhoda je, že to budeš ojíždět i mimo dobu ve vzduchu, což se ti prodraží na technických kontrolách a na pravidelné povinné údržbě, předpokládám, že se hodiny strávené na silnici budou počítat. A když tě někdo naboří na silnici, tak to taky bude dražší. Jenomže to je u drahých aut stejně, takže tady nevidím rozdíl.Servis bych si spíše tipoval tak, že pokud to bude úplně nepojízdné, tak si zaplatíš příjezd/přílet technika k tobě. Stejně jako s normálním letadlem - na technickou nebo pravidelnou údržbu si zaletíš, ale když je to rozbité, tak to taky nikam nepřetahuješ po silnici.Mně to taky nedává smysl pro mě samotného, ale stejně tak mně nedávají smysl auta za milión+, ale nejsem obecně proti ním. Když nic jiného, tak nám tím bohatější lidi platí vývoj našich budoucích přemisťovadel. A kdo si hraje, nezlobí. To platí i o milionářích... Nebylo by pro naši zemi např. mnohem lepší, kdyby Babiš měl nějakého neškodného nákladného koníčka místo neuhasitelné žízně po moci?
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 1. 2022 11:57
to byl jen teoretický příspěvek, není to jen koupit, sednout a za 3 minuty letět.
To není ani když si koupíš nový UL. Nevím, kde vidíš nějaký podstatný problém. Nebo podstatný rozdíl - kromě ceny provozu. Ale v zásadě to je "za 3 minuty letět"! Přijedu na letiště přímo na místo, kde normálně po vytáhnutí z hangáru provádím předletovou kontrolu. Tam 3 minuty provádím konverzi auta na letadlo a zbytek (předletová příprava, předletová kontrola, hlášení rádiem, ...) už je jako s normálním letadlem. S tím, že ušetříš čas a benzín na zahřívání motoru :)
Pár bláznů si to asi koupí, ale reálně to je mizerné auto a mizerné letadlo 🙂 Ale pravda, kdo si koupí Ferrari, se kterým se nedá běžně jezdit, ale vypadá pěkně v garáži luxusního domu, tak ten si možná koupí i tohle, aby to mohl ukazovat kamarádům 🙂 Pro budoucnost lidstva z toho neplyne vůbec nic.
Ferrari bych ještě bral (pokud by mi ho někdo dal zadarmo😀 Ale co se dočítám o současných elektromobilech (věřím, že pokud týmy výzkumníků na nich ještě pár let budou pracovat, tak jednou snad budou moci současná auta a to i cenově plnohodnotně nahradit), tak pokud bych nějaké ve své garáži měl zapojené do zásuvky a chtěl se s ním vydat dál než do nejbližšího hyperqelbu - třeba do Chorvatska nebo i jen z Prahy do Brna - tak bych tu cestu musel plánovat asi jako ze Země na Měsíc.S Ferrari bych takové problémy neměl.Aeromobily nám na rozdíl od elektromobilů zatím nikdo nevnucuje, tak je můžeme brát jako zajímavou kuriozitu.
Vaše schopnost rvát negativní komentáře na elektromobil úplně kamkoliv je usměvavá.Mimochodem, na dovolenou do Chorvatska bych o dost raději jel Teslou než Ferrari
Úplně jsi svůj komentář zazdil tou větou "pro budoucnost lidstva z toho neplyne vůbec nic." Tyhle technické hračky pro bohaté jsou naopak pro budoucnost světa velmi zásadní. Bohatí lidi nám dobrovolně, zcela bez státních dotací, financují výzkum a vývoj nových technologií. Spousta naprosto obyčejných technických věciček, které denně používáš, byla takhle financovaných. Z drahých hraček pro bohaté (a ovšem i z vesmírného výzkumu a vojenského průmyslu a z porno-průmyslu :) ).
Alternativou je https://www.auto.cz/jak-se-zije-s-virnikem-an... ...
Se divím, že dnes ještě někoho baví ověřovat si, že ta cesta, kterou už mnohokrát předtím kráčeli jiní, je skutečně ale skutečně slepá.🙂
Já bych to až tak nezavrhoval. Pokud do toho někdo chce vrážet své peníze, třeba přijde na to, že je potřeba ještě dořešit tohle, vymyslet tamto, zjistit, jestli to odpovídá příslušným předpisům a normám nebo jestli je potřeba vymyslet nové...A možná něco z toho co bude potřeba k fungujícímu aeromobilu se někomu jinému hodí i k něčemu jinému. Podobně jak se tvrdí, že vymyšlenosti co byly potřeba ke kosmickým letům se používají i k pozemským účelům a že ty kosmické lety se tím už zaplatily.Mně se líbí ty vírníky co smějí jezdit i po silnicích jak o nich byl v televizi pořad, že se používaly při průzkumu na Islandu.
Souhlasím s tebou, až na poslední poznámku o vírnících. Piloti spíše o vírnících nemají příliš vysoké mínění - je to prý mizerná helikoptéra i mizerné letadlo - spíše to spojuje nevýhody obojích než že by to spojovalo jejich výhody. Nemám s tím ale osobní zkušenost, jen z doslechu.
Poprosím odkaz na ty předešlá vozidla se schopností létat, co se dostali do fáze homologace pro použití v běžném provozu. Další brouk Pytlík...
Slovy klasika: “to muselo dat strasny prace, a pritom takova blbost, co?” 😀
Auta nemohou létat, spíš letadla mohou jezdit.
Přesně tak, jedná se o "jezdící letadlo".
Ten slovenský Aeromobil vypadá dobře. Ale co to zpovzdálí sleduji, řadím ho do kategorie "Kdo si hraje, nezlobí". Pokud bych o něčem takové reálně uvažoval, spíš o tomhle, samozřejmě po hodně rocích dalšího vývoje:https://www.theverge.com/2017/7/6/15930812/moller-... ... Vyjedu z garáže, od garáže odletím, přeletím město a přistanu na VIP firemním parkovišti. A domů se vrátím opačným směrem. Nebo pokud pojedu po dálnici a dostanu se do zácpy, tak odletím a zácpu přeletím. Nemyslím, že se něčeho takového dočkám.
Něco takového už dávno existuje (teda, až na tu jízdu po dálnici. :) Tohoto požadavku jsem si všiml až dodatečně. :) ), je to spolehlivé, standardně dostupné na trhu, prověřené...... jsou to různé malé vrtulníky pro 1-4 osob - např. od firmy Robinson.
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 1. 2022 15:42
V této třídě bych volil spíš Enstrom 280 nebo Guimbal Cabri G2 - nepatřím mezi příznivce polotuhých rotorů.
Tá zbytočnosť celého konceptu lietajúceho auta je úsmevná. Navždy to bude len drahá hračka pre bohatých. Problém je v tom, že letísk s pevnou pristávacou dráhou je málo a sú ďaleko od seba. Na slovensku s tým moc nepolietaš, vo svete áno ale tam prichádza problém, že na príchod na miesto štartu (konverzie na lietadlo) ťa najprv musia pustiť v podstate s autom medzi lietadlá a na to sú iné predpisy ktoré tam nikoho nepustia okrem prevádzky letiska. Každé letisko má osobité predpisy zodpovedajúce danej krajine ktoré už nebude riešiť výrobca auto-lietadla. Milionár ktorý si toto bude môcť dovoliť sa môže pripraviť na stavbu vlastného letiska kde sa bude chodiť transformovať z lietadla na auto a naopak. Určite nečakajte, že taká konverzia z auta na lietadlo bude prebiehať na odpočívadle pri ceste. Ďaleko lepší koncept je VTOL ktorý skutočne môže ako vrtulník štartovať priamo nahor na miestach ktoré budú označené ako H - heliport. Už to vidím ako milionár čo si kúpi takúto blbosť ako lietajúce auto vybavuje špeciálne povolenie aby mu v Bratislave a niekde v rakúskom letisku umožnili voľne jazdiť medzi lietadlami, potom tam konvertovať na lietadlo pred dákym hangárom a následne odštartovať. Ten príchod vozidla z cesty na letisko proste nieje z bezpečnostných dôvodov možný (odchod možný je) 😀
celý koncept je myšlienkou toho pána, čo toto opustil a ide si vlastnou cestou. Ako sa volá? Zabudol som. K tomu, pre koho je toto čudo. Nuž, vo svojej podstate pre bohatých. Možno pre farmárov v austrálii, možno zasa do toho súka kopec prachov zhulík, ktorý si tam možno za provízie z tohto "kúpil" ranč ... Možno pre farmárov v usa, argentíne :) ...Ja keby som tam ale bol farmárom, nebral by som takút alternatívu. Prečo? Do auta niekedy treba naložiť vrecká s cementom, hnojivo, možno aj hnoj, treba ním obsluhovať množstvo vecí, kedy tedy sa pokazí naftový generátor elektriny, treba ho odniesť a tak ... Toto by som nikdy neprenášal týmto šialnestvom. No a za ďalšie? Na farme, keď som služobne o dve mestá autom, treba odletieť po niečo a polovica rodiny vie bežne lietať. V usa som videl úplne normálne na tých ich polopúšťach a stepiach cca 2-3km od farmy letisko, trávnatú plochu a tam jedno jediné lietadlo ...Na toto je to absolútne nevyužiteľné.Takže môj názor. Kúpi to zopár naozaj dobre situovaných ľudí, ktorí sa na tom pár krát pohrajú, prídu na "párty" s koksom a chľastom, babami, ohúria ich a potom to bude putovať do tých mnohopočetných hangárov s množstvom áut a bude to tam nasledovných 300 rokov stáť ako súčasť súkromnej zbierky ulezených konceptov ...
> "na príchod na miesto štartu (konverzie na lietadlo) ťa najprv musia pustiť v podstate s autom medzi lietadlá a na to sú iné predpisy ktoré tam nikoho nepustia okrem prevádzky letiska".Co to je za blbost, lítal jsi někdy ultralightem? Prostě přijedeš normálním autem na letiště, zaparkuješ u hangáru, vyndáš si letadlo, provedeš předletovou kontrolu, ohlásíš se rádiem a jdeš na vzlet. S autem parkuješ těsně u hangáru. Takhle prostě jenom s autem přijedeš na místo předletové kontroly, roztáhneš křídla a dále pokračuješ podle původního scénáře.Nespekuluj, když o lítání nic nevíš.
Chci něco na záda pro VTOL, ne auto pro letiště.Klidně ta křídla s turbínama nebo větrák nad hlavu, ale něco co dokáže letět 15 minut. Vyřešilo by mi to ježdění do práce.
mozno tebe, ale su ludia co do prace dochadzaju 16 minut.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.