Ten článek je naprostý blábol. Respektive blábol je to samotné rozhodnutí o elektrifikaci toho letadla. Je to jen vlhký sen zelených mozků. V současné době ani teroeticky NEEXISTUJE žádná technologie, kterou by bylo možné elektrifikovat nějaké stávající letadlo, aby byly alesapoň přibližně zachovány jeho původní parametry, tedy zejména užitečná nosnost vs. dolet. U letadel se jede na kilogramy hmotnosti a každý kilogram paliva navíc, odečítá užitečný náklad, můžeme dát více paliva, doletíme dále, ale méně uneseme atd., taková složitější trojčlenka. Ale když se místo leteckého paliva nasadí baterie, které ještě pořád (a žádné zásadní zlepšení na obzoru není) mají zhruba 10x horší poměr hmotnosti k uložené energii, tak z toho prostě nevyleze použitelné letadlo, které by nahradilo konvenční. Navíc baterie mají proti palivu zásadní nevýhodu v tom, že baterie ať je plně nabitá nebo úplně vybitá, váží pořád stejně, kdežto palivo, které tvoří významnou část celkové hmotnosti letadla, se postupně spotřebovává a letadlo odlehčuje, což postupně spotřebu paliva snižuje a zvyšuje dolet. Nemluvě o tom, že letadla jsou většinou konstruována tak, že vzletová hmotnost může být o dost vyšší, než hmotnost na přistání (odolnost podvozku), čím větší letadlo, tím větší ten rodíl bývá. Letadlo s plnými nádržemi může vzlétnout, ale nemůže přistát, protože by se při tom nárazu rozpatdlo, v případě nouze se palivo buď vypouští nebo nebo musí spotřebovat třeba kroužením. V případě baterií, bude maximální vzletová hmotnost limitována tím, s jakou maximální hmotností je schopno letadlo přistát a bude to vždycky na doraz, takže konstrukce letadla bude zatěžována mnohem víc, než když startuje s plnými nádržemi, ale přistává s téměř prázdnými. No a nakonec jsou tady věci, jako kdo si troufne certifikovat pro přepravu pasažérů letadlo, které sedí celé na Li-ion bateriích, které nejsou dokonale bezpečné a není u nich výjimečné, že nějaký článek začne hořet, což je téměř neuhasitelné na zemi, natož někde za letu. Ostatně všichni víme, že je zakázáno i malé Li-ion baterie přepravovat v nákladovém prostoru letadla, všechny přístroje nebo minimálně baterie z nich musí být na palubě, aby případně bylo možné zasahnout. Navíc kdyby začal hořet jeden jediný článek z celé sady, tak to v podstatě vyřadí celou baterii a letadlo je rázem bez pohonu. V porovnání s tím se jeví jako prkotina, že letadlo je postavené tak, že nádrže na palivo jsou z větší části ve křídlech, aby se minimalizovalo namáhání spojení křídel s trupem, je nereálné celou hmotnost paliva (a u baterií by to muselo být ještě víc) umístit do trupu. A úplná maličkost - rychlost nabíjení, ale ta by se čistě teoreticky dala řešit výměnou celé baterie, což ale zase vnáší riziko poruchy ve formě konektorů. Každopádně je naprosto vyloučené, aby takto bylo upraveno letadlo pro přepravu cestujících z klasického na elektrické. Letadlo by muselo být od nuly konstruováno na výrazně odlišné hmotnostní poměry, ale to nic nemění na tom, že dokud se nezmění poměr uložené energie vs. hmotnost baterií na hodnotu blízkou spalovací pohonné soustavě, není šance začít vyrábět smysluplná dopravní letadla s el. pohonem. Tyhle články evidentně píší lidé, kteří nemají sebemenší znalosti z oboru letectví a myslí si, že stačí okopírovat elektrické auto :) Zapomínají při tom, že u auta nevadí, že je najednou hmotnost paliva pro srovnatelný dojezd 10x vyšší, než u fosilního paliva. Jenže bohužel, u letadla je to naprosto zásadní. Jestli v nějaké dohledné budoucnosti je reálné nějaké elektrické létací zařízení, tak to jsou nanejvýš nějaké větší osobní drony pro poskakování na vzdálenosti nanejvýš pár desítek kilometrů někde po městě, ale to je tak vše.