Netflix | GDPR

Lidé chtěli vědět, jak Netflix u interaktivních filmů ctí GDPR. Výsledek nepotěší

Když Netflix vydal Black Mirror: Bandersnatch, svůj zatím největší pokus o interaktivní film, internet byl nadšen. Šlo o něco úplně nového, co přineslo zcela unikátní televizní zážitek. Jenže zatímco jste sledovali Bandersnatch, Netflix pečlivě sledoval vás.

Odhalil to bezpečnostní výzkumník Michael Veale z University College London, který podal Netflixu dotaz na interaktivní filmy v rámci Obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Netflix odpověděl, že všechna rozhodnutí, která lidi při sledování Bandersnatch učiní, si velice dlouho ukládá.

Není to překvapivé. Samozřejmě je třeba, aby si je Netflix uložil, pokud člověk například sledování filmu přeruší. Lze pochopit i vysvětlení, že firma si dělá statistiky rozhodnutí a podle nich analyzuje, jak diváci s příběhem interagují. Netflix doslova uvedl, že „informace jsou použity ke zlepšení modelu vyprávění“.

Problém, na který ale Veale naráží, je ten, že Netflix o tom lidi nikde lidi explicitně neinformuje. Když se to vezme v porovnání s například s hrami od studia Telltale Games, které jsou v podstatě také interaktivní filmy, autoři byli více o otevřenější o faktu, že si rozhodnutí lidí skladují. Netflix o tom ale nikde nepíše nic. Vealemu také vadí, že člověk nemá možnost ukládání dat odmítnout.

Oceňuje ovšem, že Netflix reagoval na jeho dotaz rychle a nemlžil. Podle něj šlo o pěkný příklad, jak by komunikace a dotazování v rámci GDPR mělo probíhat.

Diskuze (36) Další článek: Klasická hudba místo sirény: Tesla v ohrožení přehraje Bachovu varhanní skladbu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,