Lidé stanou na Marsu během nadcházejících 10 let. Alespoň podle Gwynne Shotwell

Foto: Pixabay
Lidé stanou na Marsu během nadcházejících 10 let. Alespoň podle Gwynne Shotwell  | Foto: Pixabay

Prezidentka a hlavní provozní ředitelka SpaceX Gwynne Shotwell minulý týden prohlásila, že jmenované společnosti se pravděpodobně podaří dostat na Mars mnohem rychleji než NASA.

„Myslím, že to bude v tomto desetiletí, ano. Na Měsíci budou lidí dříve,“ řekla během krátkého video rozhovoru pro CNBC.

Shotwell samozřejmě počítá s tím, že lidi na rudou planetu dopraví kosmická loď Starship. Ještě předtím ovšem proběhnou nepilotované mise, přičemž těch prvních bychom se podle ní měli dočkat dočkat už za 5 let.

O dekádu dřív než NASA?

NASA odhaduje, že v rámci programu Artemis vyšle astronauty na Mars kolem roku 2040, tedy o cca 10 let později. Posádka by přitom již neměla startovat ze Země, ale z Měsíce.

Vzhledem k tomu, že Artemis se navíc v poslední době potýká s určitými potížemi, je poměrně reálné, že SpaceX v tomto pomyslném závodě skutečně zvítězí.

Ve hře je ovšem i možnost, že oba jmenované subjekty se nakonec rozhodnou spolupracovat a realizovat misi na Mars společnými silami.

Diskuze (9) Další článek: Radeon RX 7900 XT má být první herní grafikou pro PCI Express 5.0. AMD by mohlo předběhnout Nvidii

Témata článku: Vesmír, SpaceX, NASA, Kosmonautika, Artemis, Země, Mars, Starship, Rozhovor, Gwynne, SpaceX Gwynne Shotwell, CNBC, Kosmická loď, Astronaut

České Mashinky se rozrůstají o multiplayer. Do stavby železnice se může zapojit až 8 hráčů

Česká strategie, kde se staráte o svoji dopravní společnost, se neustále rozrůstá. Po posledním updatu se do hraní můžete pustit i s přáteli.

OznámeníMashinky