levné, ale díky vidění s radarem pořád neekonomické, protože jednorázové. Kdyby to umělo 10 metrů před cizím dronem nechat směrem dopředu explodovat nálož se spoustou střepin, mohl by se zbytek drobu vrátit, přinejhorším i na padáčku, na zem k dalšímu použití.
Protivník doplní nálož a pošle z5. Veľmi ekonomické.
Už je to na Alze?
A zničí ho také každý s primitivní výzbrojí, pokud nebude zničen dříve pomocí účinných prostředků REB. Selektivní nespolupracující vojenská technika je k ničemu. Antidrony jsou snadno detekovatelné, zvláště ty a AI, pokud víte, jak na to.
Akorát, že budou určené spíš k obraně, tudíž hlavně nad vlastním územím. To znamená že prostředky proti nim by útočník musel vyslat spolu s útočnými drony nad území protivníka a to je trochu jiná písnička.
tak, ono, nicit drony se da i brokovnici, kdyz na to prijde. Staci udelat drok, ktery je kolem dokola osazeny broky a jen se spravne natoci a odpali. A pak staci doletet na zakladny, vysunout a zasunout novy zasobnik. Problem spis je, zda ten padajici dron na zemi neexploduje. Nebo, zda ty broky nezrani nekoho dalsiho.
Chytré. Akorát tu máte na jedné straně fungující řešení, na druhé straně řeči o tom, jak by se to dalo udělat lépe. Když se budete potřebovat bránit před útočícími drony, kterou variantu si vyberete?
dalsi krok je obrana pred rojmi dronov - schopnost uriadit velke mnozstvo interceptorov a presmerovavat ich podla potreby na letiace ciele. Podobne ako iron dome po tom ako ciel prestane predstavovat hrozbu vie presmerovat interceptor na iny ciel.
A vis, ze se tudle poradala prehlidka letu asi 50 dronu pro ohnostroj? Ridit velke mnozstvi strel neni problem. Pokud jsi hral nekdy Bloons TD6, tak tam vezicky maji za ukol sestrelovat balonky a po obrazovce jich nekdy beha i 10.000. Coz je samozrejme 2D, ale hadam, ze ve 3d stovky asi nejsou problem.Jakoze, graficka karta to stiha. Je mozne mit dron jen s ridicim pocitacem jako doprovod.
Názor byl 2× upraven, naposled 12. 5. 2025 08:52
A ted to predved v podminkach tezkeho EW.
1. bavime sa o obrane a nie o utoku. EW funguje efektivne par km od vysielaca, takze EW problem nebude.2. aj v dosahu "tazkeho EW" existuju velmi efektivne protiopatrenia ako sa s s nim vysporiadat. Napriklad CRPA (Controlled reception pattern antenna) - EW nikdy neprichadza zo vsetkych smerov a 8+ RP antena bez problemov EW odfiltruje so skoro nulovym navysenim ceny.
Hezká teorie pro lehká zařízení bez vysoce profesionálního systémového protivníka.
je trochu rozdiel naprogramovat hejno dronov stylom dron1 sa presunie z pozicie x1,y1,z1 rychlostou v1 na poziciu x2,y2,z2, dron2 ...Bavime sa o dynamickom prostredi kde treba riesit veci realtime a nie stlacit button a pustit predprogramovanu sekvenciu.Tu detsku hru radsej ani nejdem komentovat. Bavime sa o niecom od coho budu zavisiet zivoty ludi, nie ze nejaka graficka karta vie renderovat hru.Teoreticky sa to mozno zda byt lahke (na papieri) ale...- ciele treba najst (radar, kamera, iny zdroj),- treba ich identifikovat,- treba ich sledovat,- treba zistit ktore su hrozba,- kategorizovat ciele ich podla toho ktory treba znicit ako prvy,- treba vediet proti ktoremu cielu odkial vyslat interceptor,- ak uz ciel bol zniceny tak eventualne druhy interceprot presmerovat inam- a cele toto idealne integrovat do uz existujuceho obranneho systemu ako dalsiu vrstvuTakze kopa hardware, kopa software a cele to musi stat menej ako miliardu USD 😀
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.