Zatím je v bateriích použito Lithium. Toho není mnoho, ale nikdo neříká, že v budoucnu se ho nepodaří nahradit. Například sodík má podobné vlastnosti jako Lithium - je v periodické tabulce ve stejné skupině. Sodium-ion baterie mají nyní problém s malým počtem nabíjecích cyklů, ale nikdo neříká, že v budoucnu se nepodaří baterku postavit tak, aby se dal Sodík použít. Sodík je skoro zadarmo a je ho všude spousty. Dalším problematickým prvkem v bateriích je kobalt. Ten se dá nahradit třeba manganem, kterého je hodně.
Na elektromobilech se mi nelíbí, že při dobíjení musím ručně strkat zástrčku do auta. Líbilo by se mi, kdyby se auta dobíjela indukcí zespodu nebo ještě lépe, kdyby na střeše auta bylo nějaké chapadlo, které by se připojilo k trolejím. Nyní baterie v Tesle váží 597 kg. Pokud by se dalo nabíjet po cestě, tak baterie nemuseli být tak velké. Trolejbusy, vlaky a tramvaje mají taky troleje a přitom intenzita ujetých km není tak vysoká jako u náklaďáků a osobáků na dálnici.