Kiliáne, co to jako je. Tak za prvé to není kolo a za druhé státy New York a New Jersey spolu sousedí. Btw moje kolo ujede 1000 km a to mám jen pět baterek.
Trojici akumulátorů? A není to málo Antone Pavloviči? 😀
Je to málo, v jedné baterii typického elektrokola je těch akumulátorů řádově víc 🙂
Já mám 14Ah baterku a zrovna jsem najel 75km a ještě jedna čárka mi zbyla. Jde o to umět správně řadit a v kopci motor zapínat až když plně zabíráte nohama. Dnes Habartov-olovi-bouci-svatava-habartov-nebanice-kynšperk-dasnice-habartov. Váha jezdce, váha kola a dezén pneu jsou další faktory.
Ja mám 50 rokov a 75 km (v teréne) dávam bežne a bez bateriek
Vzhledem k tvaru a nemožnosti výškového nastavení sedla nikdo nepředpokládá, že se na tom bude někdo vážně šlapat. Nic proti elektrickým mopedům, ale ať tomu nikdo neříká kolo.
Spíš než kolo to bude elektrický moped podobný Stadionu nebo Babettě.
Nikde není uvedená váha ale tipuju že to bude vážit opravdu hodně a nikde není uvedená kapacita baterii, ale 300 km ujedu i na normálním elektrokola stačí sebou mít 2 náhradní baterky 😀. Tohle se mi opravdu nelíbí je to přímo odporný a představa že mi dojdou baterky a musím někam došlapat na těch mega kolech to bych to asi hodil do příkopu tipuju že to váží tak 40 kg a výkonově to v Kocourkově ani nebude moc na silnice bez SPZ
U nás by to mohlo být kolo jen za předpokladu, že to bude do 1 Kilowatu, bude mít rychlost omezenou na 25 km/h a muselo by to být sada, která se namontuje na kolo, aby to splňovalo pravidla v naší diktátorský zemi, plný omezení, pravidel a zákazů. Překročí-li to tyhle pravidla, tak už musí člověk platiti pojistku, mít registrační značku atd. Reálný dojezd to bude mít, tak možná 150-180 kilometrů, známe tady ty oblbováky na lidi, kde píšou slovo až. Takže pak není už lepší si koupit rovnou elektromoped? 🙂
Tohle prece je elektromoped. "Kolo" je to jen z marketingovych duvodu.
Ne do jednoho kW, ale do 250 W. A nejen v naší zemi.l, ale v celé EU. A má to svoje rozumné důvody. I s těmito parametry v mezích zákona se najde dost diotů, kteří to nezvládají. V sezóně to vidím každý víkend nejméně jednou.
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 4. 2023 21:27
Kdyz vidim na silnici cyklistu tak se v naproste vetsine pripadu jedna o idiota. Jestli ma baterku nebo elektromotor na kole je uplne jedno.
Říká idiot za volantem.
Pro ziskani ridicskeho opravneni potrebujete neco udelat. Cyklista si tak leda musi upravit pozici varlat a muze jet na tu samou silnici co auta. Naprosta vetsina cyklistu na silnici nezna pravidla silnicniho provozu.
Kukovi se vůbec nedivím, že zareagoval tak, jak zareagoval.Na tom, co píšete (v tomto příspěvku) něco bude, ale vzhledem k faktu, že je v Česku přes 6 milionů řidičů, bych si troufl odhadnout, že právě většina cyklistů řidičák mít bude - můj odhad potvrzuje analýza, v které se uvádí 86% (https://brnonakole.cz/boreni-cyklomytu-2-lidi-n... ... ).Jestli příčina nebude spíš v neznalosti pravidel, neochotě je dodržovat, ale hlavně v nadutosti konkrétních účastníků.
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 4. 2023 09:14
Ta statistika má (vzhledem k autorům asi záměrně?) dvě zásadní metodologické chyby:1) Nerozlišuje, kdo jezdí na kole (prakticky) jen po cyklostezkách, daleko od Brna po venkovských silnicích atp. A kdo na rušných ulicích / silnicích.2) Ale hlavně nerozlišuje, jak často ti lidé po silnici jezdí. Když budu mít dva lidi, jednoho s řidičákem, co jezdí jednou měsíčně a jednoho bez řidičáku, co jezdí jednou týdně, tak sice mi vyjde, že mám 50% lidí s řidičákem, ale na silnici budu mít víc jak 4x větší pravděpodobnost, že potkám cyklistu bez řidičáku). Analogicky to funguje s délkou trasy po silnici projeté.Mimochodem, zrovna včera jsem viděl v nejaké cyklistické skupině video: Rušná čtyřproudovka, na ní nějaký bezmozek nakreslil cyklopruh. Odbočka doprava (přes ten cyklopruh), kde je pomalu jedoucí kolona. Auto bliká, pomalu se sune do odbočky, přitom už už kříží cyklopruh. Nadčlověk cyklista se tím nenechá zviklat a dál jede po cyklopruhu a málem se bočně s tím autem srazí.Končilo to "udal jsem toho řidiče na policii". Za mě by měl dostat flastr i ten cyklista. Protože komukoli, kdo je trochy vyježděný muselo být jasné:a) V takovéhle situaci musí řidič auta sledovat hlavně auto před sebou, aby to nezaduplo a on do něj nenaboural a na zpětné zrcátko moc nemá čas.b) I když se občas do toho zrcátka podívá, tak cyklista byl (nejspíš) v jeho slepém úhlu.Takže když by byl cyklista trochu rozumný, tak se tam nebude cpát i když formálně "má přednost".
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 4. 2023 10:23
Místo cyklopruhu si představte tramwayovou dráhu a místo cyklisty tramway.
To pomůže s pochopením pravidel. Nejsem si ale jistý, že tu všem dochází, jak má takový cyklista v plném provozu blízko ke smrti, že okolo sebe nemá ani tu blbou desetinu milimetru oplechování.
To je samozřejmě pravda a to, že na pomníku bude mít napsáno "... ale měl přednost" mu nepomůže. Psal jsem to jen proto, že bensinohlavec výše se rozčiloval nad tím, že si cyklista v dedikovaném pruhu nedovolil motopanstvu ustoupit bez ohledu na svou přednost. Tramway s radlicí nebo ojí na takové!
Kuk Vykuk zareagoval jako spousta cyklistu, kteri si mysli, ze z nejakeho duvodu maji na silnici prednost a neomezene prava bez jakychkoliv povinnosti. Obcas jezdim v okoli Prahy a jakmile je jaro, tak zacnu potkavat skupinky cyklistu kteri jezdi 2-3 vedle sebe, cyklista beze svetel po setmeni (odrazka na kole, v lepsim pripade alespon blikacka), cyklista rodic tahnouci dite v kadibudce na kolech za sebou na frekventovane silnici, nebo cyklista chvili jezdici po silnici a na krizovatce prepina do modu cyklista jezdici pres prechod prechodcu a vrhajici se na dalsi silnici bez jakekoliv snahy cekat az naskoci zelena pro auta. Tchyne bydli u Prahy, maji tam hospodu a jsou tam pres leto cyklisti - mistni se ozerou a ujedou 200m do baraku po chodniku, prespolni si daji pivko, dve, pet a jedou v pohode po silnici mezi auty. Cyklistum nehrozi zadne body i kdyz maji ridicak, cyklista nemusi splnovat stejne pozadavky jako ridici (lekarnicka, stk, ridicsky prukaz, pojisteni, atd), presto chteji mit stejna prava jako ridici aut a auta. A jelikoz nic nemusi splnovat tak reseni jakychkoliv situaci ze strany cyklistu v naproste vetsine pripadu probiha arogantne.
https://twitter.com/bigsam72/status/164534687... ...
Z mého pohledu se nachází cca 50 % diotů mezi řidiči aut, a cca 5 % mezi cyklisty.
Vzhledem k počtu ridicu aut a k poctu cyklistu tak je to spis 5% auta a 50% cyklisti. Nejlepsi jsou neosvetleni cyklisti za slunečného dne jedouci pod stromy a jeste vedle sebe.
Statistika nuda je ma vsak cenne udaje. https://twitter.com/bigsam72/status/164534687... ...
Trošku si přečtěte o tom jaký je rozdíl mezi běžně prodávaným elektrokolem a když si chcete namontovat elektrosadu na kolo. Vlastním elektrosadu 750w a můžete jí mít až do jednoho kilowatu. Ale lidi jsou v tomhle trošku hloupí a hledají jen elektrokola a neví, že ty sady jsou mnohem zajímavější alternativa, za cenu, že to kolo moc pěkný nebude no 😀
Realita je taková, že většina značkových pohonů sice má nominálně 250, ale reálně mají špičkový výkon až 700 W a jsou dost robustní na to, že ji vydrží celkem dlouho, takže se to moc neliší od USA kde je limit výkonu 750 W.
Potíž snad není s výkonem motoru, ty jsou dnes už odolné, lehké i malé, ale s tvrdostí a kapacitou zdroje = baterie, ne? Co na tom, že motor udělá 1kW, když to vycucne baterii "za 10 minut"...
To je taky v pořádku, že to musí mít pojistku případně RZ. Jsem proto, aby to musel mít každý dopravní prostředek, který může na silnici. A krom toho řidič, alespoň nejsou základní znalost dopravních předpisů.Své výlevy o diktátorské zemi si nech do svého pátečního kroužku, to, že jsou stanoveny pravidla rozhodně není žádný diktát.
Kolo to není ani všude v USAV Evropě jde tohle vozidlo provozovat jen jako motorka a někde ani to.Stejně v USA nejsou harmonizované předpisy mezi jednotlivými státy.
Proč tomu říkají "kolo", když je to normální elektrický moped?
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 4. 2023 17:24
Ze stejných důvodů, proč se některému normálnímu náklaďáku říká traktor - "Tatraktor". Jde o normální tahač homologovaný jako traktor, takže jde řídit od 17 let s řidičákem na traktor.
Ale tohle jako kolo neprojde ani podle našich velmi benevelentních předpisů.
Ze stejného důvodu opravdu ne. Protože v USA odkud ten startupový produkt je ,nemají pravidla jako u nás a v Polsku odkud ten vojeb s traktory a veterány přišel.
Rekl bych, ze to bude ztraceno v prekladu.Anglicke bike ma ponekud jiny vyznam nez ceske kolo, ale je tam prunik prave v oblasti bicyklu.Moped mi rozhodne neprijde jako lepsi preklad, ale alespon jste neco navrhnul, a jen nekritizujete.
Cize elektro moped, toto nazyvat kolom moze iba sialenec. Chcem vidiet niekoho z tych americkych tazkotoncov ako na tom slapu s 3xbatery packom, ak sa im to vybije :P
Silenec ... nebo specialista na marketing. Tedy pokud to nebudeme rovnou chapat jako synonyma.
Nebo prekladatel.Protoze anglicke bike mi pro to sedi slusne az perfektne.
bike je zkratka od bicycle, označovat jako bike motocykl (motorcycle) může jen úplný blb.
Presne tak se to ale ve zdrojich nazyva, e-bike.Zjevne jsou to uplni blbove. Mel byste pozadat autora, aby to do clanku doplnil.
Ted jen musite svoji uzasnou uvahu nejak vnutit vsem anglicky mluvicim, ktery pro motocykl zcela bezne pouzivaji vyrazy "bike" a "motorbike".Pokud se Vam to nepovede, zustane jen zbytecnym povzdechem nekoho, kdo se uz nejak prolouskal prvni lekci v postarsi, ale stale vyborne, publikaci Anglictina pro jazykove skoly.A ano, skutecne se tu otevira krasna prilezitost pro ruzny zpusob prekladu (s hezkym potencialem pro marketingove i - rekneme - politicke vyuziti).
Názor byl 2× upraven, naposled 9. 4. 2023 19:24
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.