Vesmír | Satelit | DARPA

Foto: DARPA
Malý satelit DARPA dokáže pořizovat nejostřejší snímky vzdálených vesmírných objektů | Foto: DARPA

Výzkumná divize Pentagonu, DARPA, nedávno z Mezinárodní vesmírné stanice vypustila satelit zvaný Deformable Mirror (DeMi) CubeSat. Ten je schopen pořizovat aktuálně nejostřejší snímky velmi vzdálených a obtížně odhalitelných vesmírných objektů.

DeMi CubeSat je velký zhruba jako toustovač, nicméně díky svým vlastnostem dokáže výrazně zlepšit kvalitu fotografií – což vědcům nepochybně usnadní jejich práci.

„Vesmírné teleskopy, které jsou v současné době na oběžné dráze, mají omezenou schopnost detekovat a rozlišovat malé a matné objekty nacházející se vedle velkých a jasných objektů – například matné exoplanety vedle jasných hvězd,“ uvedla projektová manažerka Stacie Williams v tiskové zprávě a dodala:

„Naším cílem je ukázat přínosy [mikroelektromechanických systémů] deformovatelného zrcadla k aktivní korekci obrazů vzdálených objektů ve vesmíru.“

DARPA chce rovněž zjistit, jak drsné podmínky kosmu ovlivní kameru, která se spoléhá na řadu malých pohyblivých částí (například výše zmíněné zrcadlo k úpravě svého tvaru využívá více než 140 různých aktuátorů).

Diskuze (9) Další článek: Nvidia má vážný zájem o Arm, obchod je už na spadnutí (aktualizováno)

Témata článku: Technologie, Vesmír, Výzkum, Satelit, Pentagon, Fotografování, DARPA, Cubesaty, Demi, Zrcadlo, Vesmírný objekt, Snímek, Jasný objekt

Je lepší hrát na PC, či na konzolích? Nebo jsou i jiné možnosti?

** Jaké jsou výhody a nevýhody hraní na počítači? ** Co mají společného a v čem se liší Xbox One, PS4 a Switch? ** Na čem hrát, když nemáte výkonné PC ani konzoli?