Malým Magellanovým mračnem se řítí neobvyklá splašená hvězda

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.

05. 04. 2018 14:20

3,5 miliona km/h.....leti uz 10 milionov rokov....preboha to kto vymysla taketo rozpravky?

05. 04. 2018 13:14

480 tisíc km/h je cca 133,3 km/s, škoda že si nedáte tak malou práci to přepočítat a musím si to udělat sám, když máte na začátku všude km/s

05. 04. 2018 12:51

Km/h vypadají impozantně, vesmír však hraje v km/s. Co my můžeme vědět, o silách, které vyhazují hvězdy. Jediné co víme je, že nestabilní mohou být systémy více hvězd, dále černé díky, galaktické středy, dokonce při prolínání galaxií (srážení není trefný výraz, málokdy pokud vůbec, se v nich nějaké těleso střetne, splynou nakonec max. masivní černé díry v jejich centrech), dochází k silám, které vyvedou ze stabilní dráhy kde co. Limitem rychlosti je pochopitelně hvězda samotná jako těleso, neodolá neomezeným silám.
> Co mi vždy uniká, je přepočítávání na zbytečně velké jednotky, planety, hvězdy, galaxie se prostě pohybují v km/s a vzdálenosti se odvozují od rychlosti světla (ly), tedy světelné sekundy, minuty, hodiny, dny, roky. Dále pak parseky ~ 3,2 ly. Ani nechci vědět, kolik fotbalových hřišť za sekundu, daná hvězda urazí, tak by zřejmě postupovali lidé, kteří považují světelný rok za jednotku času, i tací se najdou.