Máme plán na kolonizaci vzdálené exoplanety. Cesta na ni by mohla trvat i tisíce let

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 15

Názory k článku

13. 12. 2019 21:20

Hrůza a děs na věčné časy možná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 12. 2019 11:38

Hlavní problém mnohogenerační mise je, že nové generace nemusí zastávat stejné myšlenky jako ty předchozí a rozhodnou se v cestě nepokračovat daným směrem. Rozumnější řešení by mohlo být vyslání lodě řízené jen počítačem a lidstvo by bylo ve formě vajíček a spermií uzavřené v nádobě, kde tu cestu bez úhony přežijí. Až by se loď blížila k cíli (dolet za cca 20 let), by byl nastartován proces, který by zrodil nové obyvatelstvo a předal jim potřebné vědomosti. Počítačový program by mohl též vytvořit potřebné pomocné roboty a nahrát jim předem dané programy, aby kolonizace mohla bez čekání začít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 12. 2019 20:56

V článku není nic než zahrádka a gravitace, copak to je jediný co je potřeba? To je trapný. Co třeba pohon, recyklace všeho včetně lidí, to by šlo, ale co jiný materiály, elektronika? Kolik lidí je potřeba pro zachování zdravých lidí? Co ochrana před vesmírnými kamínky na okraji naší soustavy? Co vybavení pro použití na planetě, v čem se tam zabydlí? Jak přistanou s potřebnou výbavou, zdrojem energie, materiály jako kovy, jídlo, voda do začátku. Cestou jim pro pohon stačí nějaké iontové motory, ale jak přistanou s takovým nákladem? Ono nestačí doletět k planetě a článek neřeší ani ten dolet. Fakt trapný. Vlastně iontový i když úsporný motory mají spotřebu pohonné látky, třeba xenonu, takže jak to bude s pohonem, roky zrychlování a pak brždění? Aha, takže to jsem kliknul na článek VTM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 12. 2019 18:20

Zasadnim moralnim problemem je otazka - Kdy je vhodne vydat se na cestu?

Dejme tomu, ze zitra posleme nase zastupce kolonizovat vzdalenou planetu a cesta jim zabere treba 1000 let. Za celou dobu letu se na te kosmicke lodi narodi a umrou desitky generaci, kteri stravi cely zivot v plechovce letici vesmirem. Teprve treba az padesata generace vystoupi na miste urceni.


Co kdyz ale posleme nase zastupce za 100 let, az se vyvine novy pohon? Co kdyz jejich cesta zabere jen 500 let? Oni dorazi na misto o 400 let driv, nez ti prvni pruzkumnici, kteri meli puvodne byt prvnimi kolonizatory... Ale misto prazdne planety naleznou 400 let starou civilizaci...


No a co kdyz posleme lidi treba za 300 let a diky pokroku ve vede jim cesta zabere treba jenom 100 let? Ti sice vyrazili posledni, ale dorazi jako prvni...


No neni to blaznive? Co s takovym moralnim hlediskem? Jak se potom vyrovname s tim, ze desitky generaci obetovaly zivot nicemu a prazdnote vesmiru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 12. 2019 17:37

Ja mam jine reseni. Venovat veskere usili tomu aby se nase planeta nestala neobyvatelnou. Nejdrive si to tady rozbijem a pak budeme hledat kde se vlastne zachranime a tam asi dopadneme stejne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 12. 2019 16:53

jsem rad, ze maji pracovnici zive.cz plan na kolonizaci nejake planety

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 12. 2019 13:46

Odhadnout velikost aeroponického mudulu pro udržení populace ve vesmíru není plán na kolonizaci exoplanety, co je to za blábol? Ten článek má nulovou hodnotu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 12. 2019 12:47

Nebylo by moudřejší začít místo vymýšlením toho, jak udržet lidi při životě tím, že navrhnu konstrukci, pohon a další nezbytné systémy stanice (lodě)? Nemyslím teoretické plácání a CGI, ale začít dnes realizovatelnými návrhy vč. detailního rozpracování, pak by se ukázalo, jestli má smysl dál rozvíjet systémy podpory života, jaké bude vnitřní uspořádání plavidla. Vždycky se mi líbí, že už víme, kde bude umyvadlo a postel, ale vše ostatní není zvládnuto. A smrtící radiace je skutečně i na Marsu, stačí 2 - 2,5 roku a máte doživotní dávku. Jestli si někdo myslí, že to nic není, měl by se podívat jak v takovém případě stoupá riziko vzniku leukémie (v dospělosti prakticky trvale neřešitelná nemoc) a jiných nádorových onemocnění. Tohle bude muset dořešit p. Musk a jeho následovníci, pokud se on na vysněný Mars nedostane. Nakonec to dáme, nemám pochyb.
> Když někdo plánuje vzdálené lety a moc to rozvádí, mám podezření na vysávání peněz z kapes lidí (grantová politika). Já bych klidně byl ochoten přispět, ale pouze v případě, že předvede třeba velmi tenkou, lehkou, ale účinnou ochranu před radiací, téměř dokonalý, lehký skafandr s velmi účinným recyklačním systémem a dlouhou výdrží nebo prokazatelně fungující iontovou, možná fúzní +100 MW pohonnou jednotku se zdrojem energie, který ji po celé roky bude napájet (na velké stanici by šlo o jeden segment z celého lesu motorů). Co se dejě není normální, lidé se už ani nestydí za to, že sci-fi vydávají za možnosti dneška. Je třeba snít, ale ne vytvářet falešné naděje (nemají náhodou už také emitory pancéřování proti Borgům ze ST?), iluze a především klamat uspěchanou budoucností. Lidstvo totiž musí dospět nejen techniky, ale především morálně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 12. 2019 12:38

V současnosti a i v příštím dvacetiletí to je naprostá scifi. V případě nutnosti opustit Zemi, by nejdřív musela odstartovat průzkumná sonda, která by potvrdila nebo vyvrátila vhodnost ke kolonizaci. Jenom ta by k cíli letěla minimálně stovky let. Aby byla zpráva zpět doručena včas, musela by být sonda vypuštěna už teď, preventivně, když se zatím nic neděje. A ostatní problémy s cestou lidí a následnou kolonizací jsou zatím neřešitelné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor