Letadla | Airbus

Manažerský Airbus ACJ319neo úspěšně absolvoval první testovací lety

Letoun Airbus ACJ319neo ve středu 24. dubna úspěšně absolvoval svůj první testovací let, trvající jednu hodinu a 55 minut. Firma při té příležitosti uvedla, že dosud přijala celkem 14 objednávek na stroje této řady od leteckých společností Acropolis Aviation, Comlux, K5 Aviation a dalších nejmenovaných zákazníků.

V pátek 26. dubna pak Airbus ACJ319neo úspěšně absolvoval i šestnáct hodin a deset minut trvající let. Stroj během této zkoušky letěl z letiště ve francouzském městě Toulouse do severního Grónska a zpět. Tím stanovil nový rekord pro nejdelší let letadel řady A320.

Novinka míří na manažery

ACJ319neo je jednou ze dvou verzí ACJ, postavených na nejprodávanější řadě letadel A320neo. Zachovává si všechny výhody, včetně nejširší a nejvyšší kabiny pro cestující. S novými motory a „Sharklety“ na křídlech, poskytuje delší dolet a větší pohodlí.

Interiér kabiny vytvářel francouzský výrobce letadel ve spolupráci s italskou firmou Atelier Pagani Automobili. Cílem bylo nabídnout v nejmodernějším letadle výrazný styl, kombinovaný s moderními technologiemi materiálů. Prostor pro cestující má rozměry 24 × 3,7 × 2,25 metrů a celkovou plochu 83 metrů čtverečních.

Letadlo může nabídnout kapacitu osm až devatenáct cestujících, jedná se tedy primárně o stroj, určený pro manažerské lety. Těm nabídne veškerý komfort, včetně pohodlných kožených křesel, zasedací místnosti či vysokorychlostního internetového připojení. Uspořádání interiéru lze přizpůsobit přáním a představám zákazníka.

Airbus ACJ319neo v číslech

Airbus ACJ319neo má rozpětí křídel 35,8 metrů, je dlouhý 33,84 metrů a vysoký 11,76 metrů. Jeho maximální vzletová hmotnost je 78,2 tun. Pokud natankuje „plnou“, což znamená 37 400 litrů paliva, uletí s osmi pasažéry vzdálenost až 12 500 kilometrů a bez problémů tak zvládne mezikontinentální lety.

Stroj může operovat v maximální výšce 12,496 kilometrů (41 000 stop), jeho nejvyšší rychlost je 850 km/h. Nové pohonné jednotky díky nižší spotřebě paliva poskytují delší dolet, nižší úroveň hluku i menší emise.

Diskuze (3) Další článek: V moskevském metru budou testovat systém rozpoznávání obličejů

Témata článku: Technika, Doprava, Letadla, Létání, Airbus, Letadlo, Stroj, Dolet, Toulouse, Let, Metr, Dlouhý dolet, Interiér, Grónsko


Určitě si přečtěte

Podívejte se, jak vypadá mikrofon nebo blecha pod elektronovým mikroskopem

Podívejte se, jak vypadá mikrofon nebo blecha pod elektronovým mikroskopem

** Z Brna pochází třetina světové produkce elektronových mikroskopů ** První československý kus vyrobila Tesla už v 50. letech ** Dnes na ni navazuje třeba brněnský Tescan

Jakub Čížek | 19

Je ta fotka černobílá, nebo barevná? Náš mozek realitu pouze odhaduje a vymýšlí si

Je ta fotka černobílá, nebo barevná? Náš mozek realitu pouze odhaduje a vymýšlí si

** Klasický počítač bezchybně zpracuje bit po bitu dat ** Mozek si realitu naopak spíše představuje a chybuje ** Teď se tím baví internet u další optické iluze

Jakub Čížek | 33