Mars možná budou prozkoumávat i roje robotických včel

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.

05. 04. 2018 13:00

Nestačí odpadky zaplnit celou Zemi už se hledá "náhradní" skládka. Já volím průzkum autonomními roboty (vždy napájené RTG, solár nemá dostatečný výkon a po letech ani spolehlivost), které si poradí s většinou činností. A, až budeme mít znalosti (technologie) jak dlouhodobě ochránit člověka před zářením po cestě a především na planetě, pak vyslat i toho. Možná ještě připomenu, že doladit se musí přistávání +20t modulu (na řízený motorový sestup takového monstra, lze se současnou technologií, rychle zapomenout a z padáků by zbyly cáry), dlouhodobě funkční lehké skafandry (ochrana proti radiaci musí být také přítomna - možná nanotechnologie, zatím však nic není dost účinné při nízké hmotnosti, tloušťce a zdroj energie pro recyklační jednotku) rovněž a výroba paliva pro návratový modul, protože vozit ho tam s sebou - nereálné. Nic z toho není dokončeno, ani v ostrém testování.

05. 04. 2018 10:00

Troufnu si tvrdit, že na Marsu už nic zajímavého není. Tu planetu máme kompletně zmapovanou a žádný převratný objev nelze očekávat.

05. 04. 2018 09:39