Mars možná přišel o spoustu své vody při masivních prachových bouřích

Názory k článku

alien.cz  |  26. 01. 2018 12:51  |  Microsoft Windows 10 Firefox 58.0

Ta problematika má původ ve velikosti Marsu v kontextu s jeho vzdáleností od Slunce.Mars prostě v konečném důsledku bohužel nesplňuje podmínky pro trvalou existenci enviromentu na planetě. Jeho velikost je nedostatečná pro trvalé udržení nezbytně husté a odolné atmosféry, stejně jako pro vytvoření nezbytných a strukturovaných tektonických vrstev. Hmotnost Marsu je oproti Zemi díky tomu násobně nižší. Přestože je Mars jen zhruba poloviční Zemi, jeho hmotnost je pak už nižší 10x. To rozhoduje, neboť hmotnost je základem gravitace, existenčně nezbytnou pro udržení atmosféry v pásu života.Proč se tam všichni novodobí vizionáři tak cpou, to bohužel netuším.

Jarda.abc  |  26. 01. 2018 13:40  |  Microsoft Windows 7 Chrome 63.0.3239.132

Nesouhlasím ani s Alienem.Největší problém Marsu je ten, že tam není magnetické pole, takže sluneční vítr tu atmosféru odfoukne.

dolph1888  |  26. 01. 2018 16:25  |  Microsoft Windows 10 Firefox 58.0

O Marsu nevíme zdaleka vše, ale v podstatě velikostí 1/2 planeta (gravitace na 1/3), slabé magnetické pole (dnes pouze lokální a permanentní, dynamo již dávno nepracuje, prakticky žádná desková tektonika - proto obří sopka na jednom místě), působení Slunečního větru na atmosféru, její neustálé odfukování, pokles teploty i tlaku, vypařování vody (nízký tlak) = studená, suchá planeta pod radiačním bombardováním. Větší vzdálenost od Slunce, by prý neměla mít takový vliv na to, jak Mars dopadl, kdyby na místě Marsu byla např. Venuše a Mars na jejím místě, ona by byla sice chladnější než Země, ale stále obyvatelná planeta, zatímco Mars, by byl sice teplejší, ale stále moc studený (žádný skleníkový efekt, i naše Země potřebuje tam kde je, tento efekt), se slabou atmosférou (ještě větší tlak ze strany Slunce), vyšší radiace na povrchu.
Poznámka: Mars jednou obydlíme v tom problém není, jen bych neuváděl, kdy, ani odhadem. Mýlil bych se, naše ani pár dalších generací se ničeho takového nedožije, trvalé základy možná ano, měst a kolonizace ne.

vokope  |  27. 01. 2018 06:44  |  Microsoft Windows 7 IE 11.0