Mazda příští rok znovu nasadí rotační Wankelův motor. Ale jinak, než by fanoušci čekali

Názory k článku

intago  |  10. 01. 2021 09:24  |  Android Chrome 72.0

Blaznivina. Wankel se neosvědčil a ještě jim budou vyrábět elektřinu aby ji zpět předělali na točivý moment. Kam ten svět spěje.... Klimatickou krizi takhle nevyřeší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Jirka1orl  |  10. 01. 2021 09:45  |  Microsoft Windows 7 Chrome 87.0.4280.88

Mazda příští rok znovu nasadí rotační Wankelův motor. Ale jinak, než by fanoušci čekali..........Jediné schůdné řešení elektromobilů .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nedos.  |  10. 01. 2021 09:47  |  Microsoft Windows 10 Chrome 87.0.4280.88

Co kdyby tam nechali jenom ten spalovací motor a ušetřili na elektropohonu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
peter.mlich  |  10. 01. 2021 10:22  |  Microsoft Windows 10 Firefox 84.0

- On by slo totiz na Wankeluv motor nasadit setrvacnik a soucasne vyuzivat energii z brzdeni.
- Take bych uplne nezavrhoval solarni panel, treba na strese. Ono to neda moc energie, ale bateriim skodi uplne vybiti a na strese to nikomu nevadi.
- A take by bylo prima, kdyby se auta nucila vetrat, v lete. Treba nejake okenko na podvozku, zamrizovane. Zas jako treba by se to libilo krysam nebo hmyzu. Nebo skrz motor, ve predu byva chladic. Po zaparkovani by na automaticke otevreni pruduchu stacila prave bohate ta energie z panelu. Samozrejme by to melo jit odstavit, aby se to treba v zime neoteviralo samo, treba v garazi. A mohla by byt i nejaka indikace, ze je auto prehrate, doporucuje odjistit automaticke vetrani, aby ridici docvaklo, ze to ma po zime stale vypnute.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
nihilistic.bird  |  11. 01. 2021 10:34  |  Microsoft Windows 10 Chrome 87.0.4280.88

Pouziti Wankelu muze davat smysl, pokud se maximalne vyuziji jeho vyhody a naopak eliminuji nevyhody.
Mezi nejvetsi vyhodu patri nizka hmotnost a male rozmery. Motor, ktery by dobijel 35kWh baterii muze byt opravdu maly a lehky (odhadem nizke desitky kg). Bude pracovat v temer konstantnim zatizeni a nizkem rozsahu otacek, takze lze naladit tak, aby pracoval pri nejlepsi kombinaci ucinnosti, zivotnosti, emisi, atd. Tim snad pujde eliminovat nektere neduhy (spotreba, emise plynouci ze ztratoveho mazani a hlavne z nelinearniho prubehu expanzniho objemu).
Verim, ze Mazda vi co dela a ze se jim to podari dotahnout do konce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor