Pokud se mají někdy elektromobily alespoň trochu rozšířit, tak možnost nouzově dojet v případě, že dojde energie z baterií, je nutnost.
Když máte auto na benzín, tak když dojde palivo, v nejhorším případě dojdete k nejbližší benzínce, koupíte 5 litrový kanystr, vrátíte se, dolejete a dojedete si dotankovat. Když dojde energie z baterií, je to jen na odtah.
Proto se spíše daří alternativám jako auta na zemní plyn nebo propan-butan, protože jsou schopná jet i na benzín, třeba v místech, kde není kde plyn natankovat. A i když máte v autě malou nádrž na benzín, můžete si s sebou vzít kanystr. Tohle vše u čistých elektromobilů odpadá, nemůžete si s sebou vzít do kufru "náhradní baterky" (fyzicky a hlavně ekonomicky), když pojedete někam mimo infrastrukturu nabíječek.
Malý motor, používaný jen zřídka (několikrát za rok, typicky) schopný auto nouzově rozpohybovat (třeba i jen 50 km/h) a dojet někam, kde se dá dočerpat energie je tak zajímavým řešením.
Ano, životnost wankelu je nízká, byť se ji Mazdě podařilo celkem prodloužit (např. wankel mívaly i Lady, jenže životnost byla jen 20 000 km, u Mazdy se uvádí 80 - 120 tisíc km, dle způsobu jízdy), dost na to, aby vydržel celou dobu životnosti hybridu při typickém použití.