Mazda reinkarnuje Wankelův motor. Bude ho montovat do svých hybridů

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 26

Názory k článku

avatar
05. 10. 2018 07:43

Pokud se mají někdy elektromobily alespoň trochu rozšířit, tak možnost nouzově dojet v případě, že dojde energie z baterií, je nutnost.
Když máte auto na benzín, tak když dojde palivo, v nejhorším případě dojdete k nejbližší benzínce, koupíte 5 litrový kanystr, vrátíte se, dolejete a dojedete si dotankovat. Když dojde energie z baterií, je to jen na odtah.
Proto se spíše daří alternativám jako auta na zemní plyn nebo propan-butan, protože jsou schopná jet i na benzín, třeba v místech, kde není kde plyn natankovat. A i když máte v autě malou nádrž na benzín, můžete si s sebou vzít kanystr. Tohle vše u čistých elektromobilů odpadá, nemůžete si s sebou vzít do kufru "náhradní baterky" (fyzicky a hlavně ekonomicky), když pojedete někam mimo infrastrukturu nabíječek.
Malý motor, používaný jen zřídka (několikrát za rok, typicky) schopný auto nouzově rozpohybovat (třeba i jen 50 km/h) a dojet někam, kde se dá dočerpat energie je tak zajímavým řešením.
Ano, životnost wankelu je nízká, byť se ji Mazdě podařilo celkem prodloužit (např. wankel mívaly i Lady, jenže životnost byla jen 20 000 km, u Mazdy se uvádí 80 - 120 tisíc km, dle způsobu jízdy), dost na to, aby vydržel celou dobu životnosti hybridu při typickém použití.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 10. 2018 21:25

Budu se modlit že pokud se to Mazdě povede tak jednou dostaneme novou RX-7 nebo RX-9

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 10. 2018 14:41

Už teď to vypadá jako hloupý nápad, dávám tomu rok, maximálně dva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 10. 2018 13:36

"Do roku 2030 plánuje Mazda vyrábět 95 % hybridů, kombinujících spalovací a elektrické motory. Zbývajících pět procent produkce mají tvořit vozidla poháněná pouze energií z baterií."
Auto, co pohání pouze baterie není hybrid.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 10. 2018 12:02

Zkoušel někdo Scruderiho motor?
http://www.osel.cz/5508-scruderiho-motor-pry... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 10. 2018 11:13

Do hybrida jsem ochoten připustit jen lineární spalovací motor. Který už měli hotový na ČVUT, jenže pak došly peníze z grantu, lidi se rozutekli a byl konec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 10. 2018 11:02

vlastne to dava smysl, u klasického motoru nepotřeujete jeho největší výkon neustále, ale jen když akcelerujete, ale motor musí být dimenzován právě na ten akcelerační výkon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 10. 2018 10:24

Největším problémem bylo těsnění spalovacích komor, nicméně svůj podíl na ústupu ze slávy měla i vyšší spotřeba paliva, oleje a emise některých spalin. Více na: https://vtm.zive.cz/clanky/mazda-reinkarnuje-... ... to je jako kdybych řek, že "největším problémem bylo to, že byl po úrazu připoután na vozík, nicméně svůj podíl na ukončení kariéry mělo i to, že se nemohl rozběhnout a kopnout do míče"invalidní vozík = člověk nechodí a nekope, netěsnost = emise a spotřeba oleje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 10. 2018 08:22

Docela by mě zajímalo, jestli už nějak vyřešili ty stírací lišty, což byl asi největší problém těchhle motorů třeba v RX8. Pokud ne, nemá smysl o koupi auta s Wankelem vůbec uvažovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor