McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura

McLaren Artura
McLaren Artura
McLaren Artura
McLaren Artura
44
Fotogalerie

McLaren Artura: Lehoučký sporťák má 680 koní a chybí mu zpátečka

Britská automobilka McLaren uvedla první vůz ze série High-Performance Hybrid (HPH), kterým je model s názvem Artura. I ona se musí poprat s emisními limity a zároveň chce nabídnout svým zákazníkům všechny možnosti, proto tedy hybridní pohonné ústrojí. Jak sama značka uvádí, při vývoji tohoto vozu na maximum využila své znalosti ve stavbě supersportovních i závodních aut.

Artura je první model postavený na nové karbonové platformě MCLA (Mclaren Carbon Lightweight Architecture), kterou si McLaren vyrobil ve svém centru v Sheffieldu. Karbon byste pak našli i na karoserii, není na to však sám a velkou část tvoří také hliník. To vše samozřejmě proběhlo pro co největší úsporu hmotnosti.

680 koní a převodovka bez zpátečky

Artura je totiž druhým plug-in hybridem v historii značky a prvním sériově vyráběným (model P1 vznikl pouze v omezené sérii). Jeho síla pramení z dvakrát přeplňovaného třílitrového vidlicového šestiválce s válci rozevřenými do úhlu 120 stupňů. Motor točí až 8500 otáček, produkuje výkon 430 kW (585 koní) a 585 N.m točivého momentu.

Samotný agregát váží jen 160 kg a je tedy o 50 kg lehčí než vidlicový osmiválec McLaren. Elektromotor je zde umístěný v nové dvouspojkové převodovce a dokáže generovat 95 koní a 225 N.m. Jeho úkolem je většinou pomáhat autu s reakcí na plynový pedál a pomáhat při akceleraci. 

Společnými silami tedy motory produkují 680 koní v 7500 otáčkách za minutu a 720 N.m točivého momentu od 2250 otáček. I se šestiválcem tedy dokáže artura zrychlit z 0 na 100 km/h za 3 sekundy a na dvoustovku za 8,3 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 330 km/h.

Baterie o kapacitě 7,4 kWh je umístěná v podlaze a vozu vydrží k ujetí 30 elektrických kilometrů. Dobití baterie na plnou kapacitu trvá dvě a půl hodiny. Samozřejmě si ale umí sbírat energii během jízdy. Zajímavostí je, že Artura nemá zpátečku, místo ní se jen začne elektromotor točit obráceně. I tím se něco ušetřilo na hmotnosti, převodovka tak může být o něco málo jednodušší. 

5,5 litru a 5,5 milionu

Průměrná spotřeba je zhruba 5,6 l/100 km. Vzhledově se u vozu žádné překvapení nekoná, stále vypadá jako tradiční McLaren. Stejné je to i uvnitř. Najdete tu ale nový infotainment s úhlopříčkou 8“ a digitální přístrojový štít 

Nejdůležitější na voze je, že se i přes dva motory a baterii dokázal udržet na krásné suché hmotnosti 1 395 kg. S pneumatikami Pirelli P Zero, karbon-keramickými brzdami, elektrohyrdaulickým řízením a adaptivními tlumiči s režimem na okruhy to tedy má být správný McLaren. McLaren Artura stojí 182,500 liber, tedy v přepočtu 5 420 250 Kč.

Článek připravila redakce Autorevue.cz

Určitě si přečtěte

Články odjinud