Koncem roku 2017 představil McLaren limitovanou edici svého supersportu Senna, pojmenovanou po Ayrtonu Sennovi. Nyní tento výrobce závodních vozů přišel s modelem v měřítku 1:1, který je postaven ze stavebnice Lego.

Koncem roku 2017 představil McLaren limitovanou edici svého supersportu Senna, pojmenovanou po Ayrtonu Sennovi. Nyní tento výrobce závodních vozů přišel s modelem v měřítku 1:1, který je postaven ze stavebnice Lego.

Projekt zabral včetně návrhu a vývoje pět tisíc hodin. Stavbu provádělo 42 zaměstnanci firmy Lego, kteří celkem použili bezmála půl milionu kostiček (přesné číslo je 467 854). Kvůli tomu model váží více než jeho předloha.

Projekt zabral včetně návrhu a vývoje pět tisíc hodin. Stavbu provádělo 42 zaměstnanci firmy Lego, kteří celkem použili bezmála půl milionu kostiček (přesné číslo je 467 854). Kvůli tomu model váží více než jeho předloha.

Model má uvnitř sedačky, do kterých lze usednout, a po stisku tlačítka Start se ozve simulovaný zvuk, napodobující osmiválcový motor. Auto z Lega je vybaveno funkčními světlomety, a nechybí ani palubní infotainment.

Model má uvnitř sedačky, do kterých lze usednout, a po stisku tlačítka Start se ozve simulovaný zvuk, napodobující osmiválcový motor. Auto z Lega je vybaveno funkčními světlomety, a nechybí ani palubní infotainment.

Cílem projektu bylo představit světu nejrealističtější a nejambicióznější McLaren, jaký byl kdy z Lega vytvořen. Model bude prezentován na několika akcích – například počátkem července na Goodwood Festival of Speed v Sussexu.

Cílem projektu bylo představit světu nejrealističtější a nejambicióznější McLaren, jaký byl kdy z Lega vytvořen. Model bude prezentován na několika akcích – například počátkem července na Goodwood Festival of Speed v Sussexu.

Paradoxní je údaj o tom, jak dlouho trvala stavba modelu. 5000 hodin je totiž devětkrát více než je potřeba na kompletní sestavení skutečného vozu McLaren Senna. Vůz z Lega přitom obsahuje některé díly ze své předlohy.

Paradoxní je údaj o tom, jak dlouho trvala stavba modelu. 5000 hodin je totiž devětkrát více než je potřeba na kompletní sestavení skutečného vozu McLaren Senna. Vůz z Lega přitom obsahuje některé díly ze své předlohy.

Stavba supersportovního automobilu McLaren Senna je pokračováním spolupráce mezi britskou automobilkou McLaren Automotive a dánským výrobcem nejpopulárnější plastové stavebnice Lego Group.

Stavba supersportovního automobilu McLaren Senna je pokračováním spolupráce mezi britskou automobilkou McLaren Automotive a dánským výrobcem nejpopulárnější plastové stavebnice Lego Group.

Představení modelu má samozřejmě i další komerční rámec – konkrétně jde o propagaci stavebnice Lego Speed Champions 75892 McLaren Senna, ze které si zájemci mohou postavit model o rozměrech 4 × 5 × 15 centimetrů.

Představení modelu má samozřejmě i další komerční rámec – konkrétně jde o propagaci stavebnice Lego Speed Champions 75892 McLaren Senna, ze které si zájemci mohou postavit model o rozměrech 4 × 5 × 15 centimetrů.

Projekt zabral včetně návrhu a vývoje pět tisíc hodin. Stavbu provádělo 42 zaměstnanci firmy Lego, kteří celkem použili bezmála půl milionu kostiček (přesné číslo je 467 854). Kvůli tomu model váží více než jeho předloha.
Model má uvnitř sedačky, do kterých lze usednout, a po stisku tlačítka Start se ozve simulovaný zvuk, napodobující osmiválcový motor. Auto z Lega je vybaveno funkčními světlomety, a nechybí ani palubní infotainment.
Cílem projektu bylo představit světu nejrealističtější a nejambicióznější McLaren, jaký byl kdy z Lega vytvořen. Model bude prezentován na několika akcích – například počátkem července na Goodwood Festival of Speed v Sussexu.
Paradoxní je údaj o tom, jak dlouho trvala stavba modelu. 5000 hodin je totiž devětkrát více než je potřeba na kompletní sestavení skutečného vozu McLaren Senna. Vůz z Lega přitom obsahuje některé díly ze své předlohy.
7
Fotogalerie

McLaren Senna z Lega v životní velikosti: potřebovali půl milionu kostiček a 5000 hodin

Koncem roku 2017 představil McLaren limitovanou edici svého supersportu Senna, pojmenovanou po tragicky zesnulém trojnásobném mistrovi světa formule 1 Ayrtonu Sennovi. Nyní tento výrobce závodních vozů přišel s modelem v měřítku 1:1, který je kompletně postaven z kostiček stavebnice Lego.

Projekt zabral včetně návrhu a vývoje téměř pět tisíc hodin. Samotnou stavbu provádělo 42 zaměstnanců firmy Lego, kteří celkem použili bezmála půl milionu kostiček (přesné číslo je 467 854). Kvůli tomu model váží více než jeho reálná předloha – konkrétně hmotnost skutečného McLarenu Senna je 1374 kg, zatímco model z Lega váží 1700 kilogramů.

Vypracovaný do detailu

Model má uvnitř dokonce sedačky, do kterých lze usednout, a po stisku tlačítka Start se ozve simulovaný zvuk, napodobující osmiválcový motor, probouzející se k životu. Auto z Lega je vybaveno funkčními světlomety, a dokonce nechybí ani palubní infotainment.

Cílem projektu bylo představit světu nejrealističtější a nejambicióznější McLaren, jaký byl kdy z Lega vytvořen. Model bude prezentován na několika akcích – například počátkem července na Goodwood Festival of Speed v britském Sussexu – kde si ho fanoušci budou moci prohlédnout a vyzkoušet.

Možná trochu paradoxní je údaj o tom, jak dlouho trvala stavba modelu. 5000 hodin je totiž devětkrát více než je potřeba na kompletní sestavení skutečného vozu McLaren Senna. Vůz z Lega přitom obsahuje některé díly ze své předlohy – například sedačky z uhlíkových vláken, volant, pedály, kola či pneumatiky.

McLaren Senna z Lega

Stavba supersportovního automobilu McLaren Senna je pokračováním spolupráce mezi britskou automobilkou McLaren Automotive a dánským výrobcem nejpopulárnější plastové stavebnice Lego Group. V roce 2017 obě firmy spolupracovaly na modelu McLarenu 720S v životní velikosti, na jehož stavbu bylo potřeba skoro 300 tisíc kostek.

Představení modelu má samozřejmě i další komerční rámec – konkrétně jde o propagaci stavebnice Lego Speed Champions 75892 McLaren Senna, ze které si zájemci mohou postavit model o rozměrech 4 × 5 × 15 centimetrů. Tu lze pořídit i u nás za cenu kolem 350 korun.

Určitě si přečtěte

Články odjinud