No, takže to vlastně neujede ani sprint v F1. A tam celkem věděli, proč zakázat ventilátory tvořící podtlak pod autem. Nechtěl bych v tom autě sedět ve chvíli, kdy si poskočí v zatáčce na nerovnosti.
No, za tu cenu...
To s tou vývěvou dole přece není nic nového, dokonce existovali takové F1, než se takové konstrukce zakázaly, protože se tomu nedalo konkurovat.
Ještě 8 let před tou formulí Chaparral 2J v USA (ten je tomuhle ještě blíž, měl ty větráky poháněné samostatným motorem - tehdy to byl dvoutakt ze sněžného skútru). Motor pro jízdu pak byl klasická amerika - big block V8.
Že tohle auto s bezválcovým motorem jede rychleji než formule? Ok. Tak ať tedy ukáže, kolik toho na jedno nabití ujede. Tipuju pár kol a šlusss. Zbytek závodu vystoupit a tlačit. A to už tak rychlé asi nebude. 🙂
Ano, v tom dojezdu bude kompromis, mají to nastavené na trhání rekordů, tedy na jedno ostré kolo, pak se musí chladit. Na různých místech uvádí dojezd až kolem 500 kilometrů, ale rozhodně ne při maximálním výkonu a přítlaku.
Má to zvládnout asi 10 ostrých kol na Silverstone. Tohle auto je na překonávání rekordů na kolo a pokud by to mělo jezdit nějakou disciplínu motorsportu, tak závody do vrchu. Baterka by měla stačit i na Pikes Peak (kde se snad pokusí rekord Volkswagenu taky sestřelit).
To auto není přece dělaný na běžný provoz, tak ty řeči o dojezdu. Je to klasický "proof of concept", který zatím plní co má.
Ventilátor které přisávali vozidlo k trati tu už byly v sedmdesátých letech minulého století. Pokaždé to bylo zakázané následně v pravidlech. Tedy jak dopadne tohle ?....
Tady asi nejsou ambice, že by to chtělo s někým závodit, bude to vozit movité klienty...
I při volných dnech na okruhu by to mělo splňovat patřičné předpisy a nemůže tam jezdit kde jaký DIY výtvor. Leda že by si dotyčný člověk si pronajal okruh celý pro sebe.
Haha, takže i tady je to teorie... protože to auto nejelo.OK, to už je asi detail, namítnete. Jasně. Ale pak je to detail i u F1. Protože to není žádná teorie, ale matematika., že neexistuje tak dlouhý tunel? Kdo říká, že potřebujete dlouhý tunel? Vždyť i té F1 stačí ten ventilátor, akorát nebude foukat zespodu, ale na F1 zepředu. Výsledek pak může být úplně stejný.Pro úplnost. Moderní F1 generují od 1 do 2 tun přítlaku, ale samotný monopost má dle pravidel minimální hmotnost 800kg a současně maximálně 100kg paliva na závod.
To auto jelo. Ne úplně daleko, ale jelo.
OK, beru zpět. Ale předtím jsem tam ty fotografie jak popojelo v tom článku neviděl. Nicméně, vše ostatní co jsem napsal platí.
Nechtěli utrácet hromadu peněz za speciální trať, takže jen kousek popojeli (na druhou stranu udržet se na stropě v nulové rychlosti je ten větší problém)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.