Michal Ježek (Mike174)
17. 4. 2025 • 12:53

No, takže to vlastně neujede ani sprint v F1. A tam celkem věděli, proč zakázat ventilátory tvořící podtlak pod autem. Nechtěl bych v tom autě sedět ve chvíli, kdy si poskočí v zatáčce na nerovnosti.

Petr Ježek
17. 4. 2025 • 10:51

No, za tu cenu...

Roman Langer (RomanL)
16. 4. 2025 • 8:08

To s tou vývěvou dole přece není nic nového, dokonce existovali takové F1, než se takové konstrukce zakázaly, protože se tomu nedalo konkurovat.

Pavel Jawis
Pavel Jawis
15. 4. 2025 • 16:26

Že tohle auto s bezválcovým motorem jede rychleji než formule? Ok. Tak ať tedy ukáže, kolik toho na jedno nabití ujede. Tipuju pár kol a šlusss. Zbytek závodu vystoupit a tlačit. A to už tak rychlé asi nebude. 🙂

Martin Prokop
Martin Prokop
15. 4. 2025 • 16:04

Ventilátor které přisávali vozidlo k trati tu už byly v sedmdesátých letech minulého století. Pokaždé to bylo zakázané následně v pravidlech. Tedy jak dopadne tohle ?....

Fireman
15. 4. 2025 • 15:30

Haha, takže i tady je to teorie... protože to auto nejelo.
OK, to už je asi detail, namítnete. Jasně. Ale pak je to detail i u F1. Protože to není žádná teorie, ale matematika., že neexistuje tak dlouhý tunel? Kdo říká, že potřebujete dlouhý tunel? Vždyť i té F1 stačí ten ventilátor, akorát nebude foukat zespodu, ale na F1 zepředu. Výsledek pak může být úplně stejný.
Pro úplnost. Moderní F1 generují od 1 do 2 tun přítlaku, ale samotný monopost má dle pravidel minimální hmotnost 800kg a současně maximálně 100kg paliva na závod.

Určitě si přečtěte

Články odjinud