Koukam ze tady vetsina nikdy neslysela o tom, ze i vlhky hadr v mistnosti ovlivni prostredi :) a jeste je vtipne radoby tvrzeni, jak bila barva na autobusu snizi teplotu pod hranici okolniho prostredi :) ...nedejboze v noci :)
No sežeňte si "hadr" velikosti autobusu rozložte ho a hezky ho namočte. Pak ho zvedněte... Jak to asi bude těžké? Teď zahoďte hadr a udělejte to samé s trávníkem o takové ploše. Teď si vemte že něco tak těžkého namotujete na střechu busu. Ano teoreticky s tím možná trochu snížíte teplotu ve voze ale také ten bus bude mnohem víc "žrát".
Zelená střecha není nic nového a každý člověk, který si o nich přečte, ví, že jde spíše jen o efekt a dobrý pocit než o nějakou ekologickou stopu či možné snížení teploty.
stačilo by nesekat co měsic travu na 5mm a všechny keře a staré dřeva dusledně neuklízet, živočichum stačí málo i jeden keř 3x3 m který je ale pořádně hustý může hostit hodně života, ty rostliny na tech autobusech nebudou nikdy prosperovat potřebují klid a stale misto
prej Homo sapiens ...
To je tak nezmerna kravina, ze zavedeni v Praze jiste nebude dlouho trvat. :o))))
Ani mensi teplo, ani zdravejsi ulice tohle neudela.
uplna hovadina
Ekoterorismus v praxi... Jen taková drobnost o kolik se zvýší spotřeba toho busu díky té přidané hmotnosti na střeše? Klimatizace ve vozech MHD má velkou spotřebu hlavně díky častému otevírání dveří...
Dvere sa otvaraju, ked autobus zastavi. Pridana vaha znamena opotrebenie brzd a zvysenu spotrebu pri rozbiehani a manevrovani s autobusom. Biela alebo strieborna farba, kvalitnejsia tepelna izolacia na streche, hornej casti a pri motore by urobilo podstatne viac uzitku. Ak este pridaju solarne panely 10cm nad strechu, tak este lepsie odtienia autobus, z vyrobenej energie mozu pokryt cast spotreby klimatizacie, vaha navyse bude stale polovicna a naklady na udrzbu budu tiez nizsie. Taka klima moze dokonca z casti fungovat aj v odstavenom autobuse, cim sa usetri na vychladeni pri dalsom uvedeni do prevadzky.Jaj, toto ale nie ja tak zaujimave pre PR a nemohli by sa na tom vyblaznit zhuleni umelecki dizajneri, co sa v nicom technickom nevyznaju.
Zabudol som na teplo odrazajuce folie na sklach..
Tráva pomáhá málo, opravdu chladněji nedělá tráva, ale stromy, které mají hluboko kořeny a mohou tak regulovat svoji teplotu.V Jižní Itálii, Řecku, ... jsou města, která mají od nepaměti bílou omítku a bílou střechu. Santorini, Ostuni a další.Takže na ochlazení je třeba dělat tyto věci: sázet stromyzvýšit odrazivost - natřít budovy, dálnice na světlou barvunechat na poli po sklizni nějakou zeleň - nyní se po sklizni pole rozpálí, protože díky roundapu tam nezůstane nic živé.
bol som na dovolenke v juznom spanielsku, ta architektura tam vyzera dost inak ako tu. mensie okna, svetle malovky, na oknach externe zaluzie a nad oknami tienidla, takze priamo dnu svieti malokedy.domy v mestach su vysoke, ulice uzke, takze je tam skoro vzdy tien. na mnoho namestiach su obrovske stromy, takze prirodzene zatienia celu plochu.samozrejme vsade klimatizacia, ale napriek tomu ze vonku je teplejsie ako tu, dnu je omnoho chladnejsie. asi je cas zacat menit architekturu aj tu.
Bílé silnice mají v Indiihttps://www.thehansindia.com/posts/index/Telangana/201... ... https://www.youtube.com/watch...
na znizenie spotreby klimatizacie treba autobusy natriet na bielo, strechu zrkadlit a okna potiahnut metalickou vrstvou.travniky na busoch je iba dalsi ekoterorizmus
Taky se mi líbí, jak kvůli 4 m2 trávy museli navrhnout, vyrobit, umístit a samozřejmě taky zaplatit polepy, billboardy a reklamu. Markeťáci se musí plácat po ramenou...
Každý odkláňa peniaze iným spôsobom . U nás napr. v malom meste dali na námestie laivičky 18000KČ / kus ! A primátor povedal , že to nie je drahé!
No jo, takhle je to ale moc jednoduché. Natřít autobus na bílo umí každý...
Tak v stísněném Singapuru si lámou hlavu s tím, kam musí brzy umístit 2x více obyvatel.Zeleň ale také potřebuje spoustu vody Doufám, že ji v Singapuru mají a mají ji i pro šílený nárůst obyvatel.Takto to bude vypadat všude, kde se lidé nekontrolovatelně množí.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 7. 2019 09:18
V Singapuru je průměrná porodnost 1,2 dítěte na ženu. Pro srovnání v ČR to je 1,57. Pro zachování populace je třeba mít 2,1. Ale hodně lidí se k nim stěhuje, díky čemuž mají populační růst. https://www.google.com/publicdata/explore... !ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=sp_dyn_tfrt_in&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=region&idim=country:SGP:KOR:JPN:CZE&ifdim=region&hl=en_US&dl=en&ind=falsehttps://en.wikipedia.org/wiki/Immigration_to_Singa... ...
V Singapuru prsi temer kazdy den - kratke vydatne lijaky jsou tam bezne i nekolikrat za den.
Singapúr má prebytok vody aj pre o 100% viac ludí . Problém je kde ich uložiť na noc ! Majú iba 3 možnosti , Ťahať hore mrakodrapy, kopať jaskyne , ale postaviť na mori plávajúce plošiny a tam stavať . Nakoľko majú prebytok kapitálu , tak pre nich to nebude problém . A tie 2-3 miliony ludí-otrokov si z Číny dovezu .
A co takhle zkusit natírat černochy v Africe na bílo? Takhle pohlcují moc světla, což zvyšuje teplotu kontinentu...
to je na nic, pod 37 lidi topi vic, nez kolik tepla prijmou z okoli
Hm, aby to na tom autobusu spíš nezvyšovalo spotřebu kvůli vyšší hmotnosti...A vůbec bych se nedivil, kdyby se na tohle "zapomnělo" a jen se zveličovaly klady snížení teploty a spotřeby klimatizace...jak je běžné v současném eco-magor světě...EDIT: no a k té produkci kyslíku...vsadil bych se, že tak 90% lidí vůbec netuší kam se vlastně ten uhlík z CO2 v té rostlině ztratí a jak to vůbec funguje. Velmi zkráceně - uhlík se přeměňuje na hmotu té rostliny - takže dřevo, listy atd..no a pokud se třeba ta tráva zase po posečení spálí/zkompostuje, tak všechen CO2 co zachytila se zpátky vrátí do atmosféry. Jediný smysl jak by to mohlo snížit produkci CO2 je ten, že by se ta tráva použila jako palivo třeba do elektrárny a díky tomu by se spálilo méně třeba uhlí.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 7. 2019 08:56
toho kyslika z rastlin je minimalne. najvacsi producent kylika su oceany resp zelene riasy
coz vpodstate rika ze cim vic zeme zastavime tim min bude ulozeneho a tim vic volneho
Nebude , trávnik bude vyrobený z ľahkých penových vlákien , z plastov čo sa v lodiach vozie z EU ....Hádam si si nemyslel , že to bude živý trávnik ?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.