Menší vedro v autobusech a zdravější ulice: Singapur na střechy autobusů vysadil trávníky

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 28

Názory k článku

09. 07. 2019 11:31

Koukam ze tady vetsina nikdy neslysela o tom, ze i vlhky hadr v mistnosti ovlivni prostredi :) a jeste je vtipne radoby tvrzeni, jak bila barva na autobusu snizi teplotu pod hranici okolniho prostredi :) ...nedejboze v noci :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 07. 2019 10:57

Zelená střecha není nic nového a každý člověk, který si o nich přečte, ví, že jde spíše jen o efekt a dobrý pocit než o nějakou ekologickou stopu či možné snížení teploty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 07. 2019 10:05

stačilo by nesekat co měsic travu na 5mm a všechny keře a staré dřeva dusledně neuklízet, živočichum stačí málo i jeden keř 3x3 m který je ale pořádně hustý může hostit hodně života, ty rostliny na tech autobusech nebudou nikdy prosperovat potřebují klid a stale misto

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2019 09:54

prej Homo sapiens ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2019 09:40

To je tak nezmerna kravina, ze zavedeni v Praze jiste nebude dlouho trvat. :o))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 07. 2019 17:27

Ani mensi teplo, ani zdravejsi ulice tohle neudela.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 07. 2019 14:23

uplna hovadina

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 07. 2019 11:24

Ekoterorismus v praxi... Jen taková drobnost o kolik se zvýší spotřeba toho busu díky té přidané hmotnosti na střeše? Klimatizace ve vozech MHD má velkou spotřebu hlavně díky častému otevírání dveří...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 07. 2019 10:33

Tráva pomáhá málo, opravdu chladněji nedělá tráva, ale stromy, které mají hluboko kořeny a mohou tak regulovat svoji teplotu.
V Jižní Itálii, Řecku, ... jsou města, která mají od nepaměti bílou omítku a bílou střechu. Santorini, Ostuni a další.
Takže na ochlazení je třeba dělat tyto věci:
sázet stromy
zvýšit odrazivost - natřít budovy, dálnice na světlou barvu
nechat na poli po sklizni nějakou zeleň - nyní se po sklizni pole rozpálí, protože díky roundapu tam nezůstane nic živé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 07. 2019 09:20

na znizenie spotreby klimatizacie treba autobusy natriet na bielo, strechu zrkadlit a okna potiahnut metalickou vrstvou.
travniky na busoch je iba dalsi ekoterorizmus

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 07. 2019 09:17

Tak v stísněném Singapuru si lámou hlavu s tím, kam musí brzy umístit 2x více obyvatel.Zeleň ale také potřebuje spoustu vody Doufám, že ji v Singapuru mají a mají ji i pro šílený nárůst obyvatel.Takto to bude vypadat všude, kde se lidé nekontrolovatelně množí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 07. 2019 09:09

A co takhle zkusit natírat černochy v Africe na bílo? Takhle pohlcují moc světla, což zvyšuje teplotu kontinentu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 07. 2019 08:50

Hm, aby to na tom autobusu spíš nezvyšovalo spotřebu kvůli vyšší hmotnosti...A vůbec bych se nedivil, kdyby se na tohle "zapomnělo" a jen se zveličovaly klady snížení teploty a spotřeby klimatizace...jak je běžné v současném eco-magor světě...EDIT: no a k té produkci kyslíku...vsadil bych se, že tak 90% lidí vůbec netuší kam se vlastně ten uhlík z CO2 v té rostlině ztratí a jak to vůbec funguje. Velmi zkráceně - uhlík se přeměňuje na hmotu té rostliny - takže dřevo, listy atd..no a pokud se třeba ta tráva zase po posečení spálí/zkompostuje, tak všechen CO2 co zachytila se zpátky vrátí do atmosféry.
Jediný smysl jak by to mohlo snížit produkci CO2 je ten, že by se ta tráva použila jako palivo třeba do elektrárny a díky tomu by se spálilo méně třeba uhlí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor