5
Fotogalerie

Mercedes-Benz nabíjel tahač výkonem 1000 kW. Hned v roce 2025 se dostane do produkčních eActrosů

Mercedes ve svém vývojovém středisku ve Wörth am Rhein prezentoval nabíjení nového elektrického tahače neuvěřitelným výkonem 1 MW – raději i slovy – jeden megawatt. Za rychlé nabíjení je dnes přitom považováno cokoli nad 150 kW, ale ano, v osobní dopravě. Pro elektrickou kamionovou dopravu jsou potřeba mnohem větší baterie, a samozřejmě i výrazně rychlejší nabíjení.

24DT039_014.jpg24DT039_010.jpg24DT039_001.jpg
Pro eActros bude standard CCS nabíjení o výkonu 400 kW. Podporu MCS (Megawatt Charging Systém) s výkonem 1000 kW bude možné doinstalovat později.

Mercedes se podílí na vývoji nového celosvětového standardu pro nákladní dopravu MCS. Nabíjeným tahačem byl Mercedes-Benz eActros 600, jehož výroba by měla být zahájena do konce roku 2024. Jeho baterie má kapacitou 600 kWh a dojezd by měl činit až 500 km, počítáno samozřejmě i s nákladem. To vychází odhadem na průměrnou spotřebu 120 kWh na ujetých 100 km – připomeňme, že spotřeba osobní elektrických vozů bývá okolo 20 kWh na 100 km.

24DT107_004.jpg24DT107_017.jpg
Koncern Daimler se dívá do budoucnosti. Tohle je prototyp, na kterém testuje vývoj autonomního tahače. 

Nákladní doprava si tedy troufá rovnou skočit do dálkových tras, a ne jen na příměstské popojížďky. Zda se uchytí v praxi, bude záležet především na hustotě takto výkonných dobíjecích stanic.

Určitě si přečtěte

Články odjinud