😁👍🏿
Tento týždeň som bol po niekoľkých rokoch na otočku cez Rakúsko v Nemecku, a trend je tam jasný - elektromobily a nabíjačky. Nabíjačky sú veľmi časté a nevidel som ani pre jednej stáť frontu.Stretnúť elektromobil na diaľnici či v meste nie je žiadna výnimočná udalosť. Videl som ich tam viac ako napr. kórejských áut. A to sa ešte nezačali vo veľkom predávať "ľudové" elektromobily s nemeckým pôvodom - napr. ID-3 ID-4, Enyaq, Tesla. Nemci skrátka čakajú na nemecké elektromobily. Budúci rok bude určite veľmi zaujímavý...
tak urcite!!😁👍🏿
To je super. Sice nebudou mít čím svítit, po odstavení posledních jadérek, ale nabíječky budou.
JJ, ti zeleni Nemci - elektrinu (vyrobenou z uhli) kupuji v Cesku, a odpad vozi taky do Cech..A pak jim v grafech vychazi, jak jsou uzasne zeleni, a delaji tytyty na Cechy, ze se tu moc spaluje...
Tady je video prototypu: https://www.youtube.com/watch...
Vyměnit 9648 ks AA baterií, které nejsou dobíjecí, asi také zabere nějaký čas. To vysypání použitých baterií vypadá na videu rychle, ale vložit do toho stejné množství na správná místa se správnou polaritou by mohlo trvat déle, než tankování či dobíjení. A ty použité budou stejně klasifikovány jako nebezpečný odpad.
Na tom pracuje i pan Musk (Tesla) a zatím vše odložil s tím, že ještě není hotovo. Byl bych rád, kdyby MB vylezl na světlo, až bude mít co předvádět. Sliby = chyby. A rovnou bych uvítal, kdyby výroba a likvidace nových článků byla k přírodě šetrnější, jinak celý přechod nemá smysl. Mám mít svět zaneřáděný fosilem nebo toxickými bateriemi?
Tak na recyklaci už se taky dělá, zatím teda jde poměrně draze zrecyklovat asi 90% akumulátorů, ale s narůstajícím množstvím a přípravou článků na recyklaci by cena měla jít dolů, teoreticky i pod cenu za těžbu. Tesla recyklační linka má cíl 98% výtěžnost a k ceně řekli, že je to sice náročné, ale zas je v baterkách vysoká hustota.
Ono je to cele pri technickom stave baterii somarina. Tak urobime auto 2680kg z toho 1200kg budu baterie a ziskame nejake pomyselne prvenstvo ale do seriovej vyroby to zrele nebude. Naco je toto dobre? Jedna 80L nadrz vazi 80kg a prejde na nu diesel 1000km bez nejakych obmedzeni.1200-80=1120kg v neprospech elektromobilu!!
pokud by baterie vazila 1200kg tak by mela temer 350kW, tesla s 80kW ujede cca 500
...a to je normální, evoluční z Battery day bude mít přes sto, pokud klapnou všechna vylepšení, tak možná až sto třicet. Nebo při zachování kapacity pořádně klesne velikost i hmotnost...
Možná, asi, nejspíš, pokud,... Tohle je úplně jako předpověď počasí.
Aby to nedopadlo spíš jako v té pohádce o jitrnici, kterou svět neviděl. 😀
Je to bláznivá mánie jako s drony. Obe má jen malé využití ale dělají z toho spásu světa. Boží prostoto
Podle nadpisu jsem se lekl, že tam dají malý jaderný reaktor a dojezd bude 300 tisíc km. No a ono to spíš vypadá na tažné a vozík s 5 tunami baterekB-😈
5t baterek netřeba. Stačí dieselgenerátor a 1000l nafty... oh - wait...?!? 😉
Spíš bych ocenil, kdyby dělali na nejlevnějším elektromobilu s dojezdem 200 km, který kdy kdo viděl.
https://www.autorevue.cz/elektricka-dacia-spring-j... ...
Právě proto to píšu. :)
Kdybych si měl vybrat mezi pěkně vypadajícím autem s vysokým výkonem, výbornými jízdními vlastnostmi, výbavou a dojezdem 400km, nebo nějakým krámem co má osekanou výbavu a konstrukci, co má nízký výkon a šílenou hmotnost, ALE má dojezd 800km...tak co si asi vyberu...Aby to brzo nedopadlo s dojezdem elektromobilů jako s Mpixelama u foťáků...
Na internet už unikla i fotka, jak bude jejich dvoumístné kupé s dlouhým dojezdem vypadat. Doplnění energie na 100% bude trvat stejně rychle, jako nataktování běžného paliva. Jen se vymění zadní část s baterií. Vypadá to slibně:https://ctrlv.cz/shots/2020/10/16/UfRS.png...
Sakra, omylem jsem dal mínus, a při tom je to takové skvělé řešení! 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 10. 2020 14:03
To musí vyraziť lopatu z rúk kuričovi v elektrárni v Kujbyševe.
Pokud do auta dají 1,5 tuny baterek, tak to dají. 😀Nicméně v současnosti je největší problém elektromobilů cena baterek. Dojezd 300 - 500 km je pro většinu lidí dostačující. Ráno je vždy plná "nádrž" a na delší trasu typu Chorvatsko nebo Alpy se musí dělat při cestě delší pauzy a nabíjet, parkrát do roka se to dá ale vydržet.
Jakou novou efektivitu? Fyzikalni zakony tezko ohnou. Vsechno se to toci jen okolo úložiště energie...
Není možná! Vždyť podle ekofanatiků jsou baterky zázrak moderního světa, který nás všechny spasí (asi jako řepka v 90.), za posledních 100 let udělaly obrovský pokrok a každý rok se objeví aspoň jeden nový zázračný typ baterky, který to všechno žene kupředu.Díky tomu všemu už jsou baterky jenom o dva řády horší, než běžné chemické palivo...😁
A já myslel, že se všechno točí okolo úložiště jaderného odpadu.
A přece se točí!
Elektromotory jsou super, ale kazí to baterie...
Budoucnost asi není v baterkáchhttps://brilliantlightpower.com/suncell/...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.