Mercedes sází na obří displeje. BMW to vidí jinak, informace promítne přímo před řidiče

Mercedes sází na obří displeje. BMW to vidí jinak, informace promítne přímo před řidiče

Šéf UX designu v automobilce Mercedes-Benz hájí dotykové obrazovky. Uvědomuje si jejich vliv na bezpečnost jízdy, ale přínos prý výrazně převažuje. Šéf konkurenčního BMW to vidí jinak...

BMW na veletrhu CES představilo studii i Vision Dee, která krom proměnné barvy karoserie ve velké míře sázela na digitální řešení. Jedním z nich bylo nahrazení displeje infotainmentu, potažmo také digitální přístrojové desky, velkým head-up displejem promítajícím data přes celou šíři čelního skla.

Toto řešení nebylo smyšlené, BMW s ním počítá v sériové výrobě. Nasadí ho už v chytané řadě modelů Neue Klasse, jejíž první zástupci by se měli představit v roce 2025. Na CESe šéf BMW Oliver Zipse prohlásil, že je absolutně přesvědčený o blízkém konci velkých displejů na palubní desce.

Zipse také říkal to, co už několik let tvrdíme i my. Podle něj obrovským způsobem rozptylují řidiče, takže by se časem mohlo stát i to, že velké displeje z přístrojových deset vytlačí potenciální úpravy předpisů. Zipse si myslí, že konec podobných řešení přijde spíše dřív než později. Údajně novinářům řekl, že zmizí do deseti let.

Vzhledem k současným trendům se deset let nezdá jako příliš realistický odhad. Zákazníci zatím evidentně mají až na výjimky displeje rádi, změny legislativy nějakou dobu trvají a nové generace aut také nepřichází tak často, aby se případná změna v předpisech projevila rychle a napříč průmyslem. Pokud se BMW podaří navrhnout použitelný velkoformátový displej, který nebude rušit řidiče, změně jedině fandíme.

Určitě si přečtěte

Články odjinud