Mercedes ujel 1000 km na jedno nabití. V reálném provozu, přes Alpy a s komisařem TÜV za zády

Když Mercedes v lednu představil Vision EQXX a tvrdil, že ujede 1000 kilometrů na jedno nabití, brali jsme to jako teorii, příslib do vzdálené budoucna a zdůrazňovali jsme, že jde pouze o koncept. Teď se Mercedes ozval znovu. S funkčním prototypem slíbených 1000 km opravdu ujel a v baterii zbylo ještě 15 % energie, což by stačilo na dalších 140 km.

Vision EQXX dojel na jedno nabití z Sindelfingenu na jihu Německa přes švýcarské Alpy a severní Itálii až do Cassis na Azurovém pobřeží ve Francii.

Přitom nešlo o žádnou „eko jízdu“, při které by se vůz plazil a zdržoval provoz. Rychlostní průměr byl 87,4 km/h, včetně dlouhé jízdy rychlostí až 140 km/h v rychlém pruhu po německé dálnici, a za různých povětrnostních podmínek, včetně chladného a deštivého počasí.

Automobilka uvádí, že průměrná spotřeba vozu byla „rekordně nízká - 8,7 kWh na 100 kilometrů“. Jízda byla absolvována se zaplombovanou nabíjecí zásuvkou a za doprovodu nezávislého odborníka z certifikačního orgánu TÜV Süd.

„Úspěšná cesta do jižní Francie ukázala, že efektivita je novou devizou. A tento úspěch také jasně vypovídá o našem novém procesu společného vývoje, který zahrnuje mnoho poznatků od týmu formule 1 Mercedes-AMG F1 a jeho špičkových zkušeností v oblasti elektrických pohonných jednotek.“ uvedl v prohlášení technický ředitel Markus Schäfer.

Za velkým úspěchem stojí řada malých detailů

Futuristický koncept zaměřený na aerodynamiku a účinnost baterie Vision EQXX byl ohlášen v lednu 2022. Jeho nesporně dobrý dojezd mají dále vylepšovat střešní solární panely, které mohou přidat až 24 kilometrů.

Firma se v příspěvku na svém blogu podělila o některé podrobnosti o tom, jak tohoto výsledku dosáhla. Například při dálničních rychlostech pomohl vozu extrémně nízký součinitel odporu vzduchu – pouhých 0,17 - a také speciálně vyvinuté pneumatiky Bridgestone.

Při překonávání švýcarských hor pomáhala šetřit energii lehká konstrukce vozu, který váží (na elektromobil „jen“) 1755 kilogramů. Svůj podíl na konečném výsledku odvedlo také brzdění, které rekuperovalo část energie zpět do baterií, a solární střecha.

„Dokázali jsme to! Cestu delší než 1 000 kilometrů s lehkostí na jedno nabití baterie a spotřebou pouhých 8,7 kWh/100 km v reálném provozu. Vision EQXX je nejúspornějším Mercedesem, jaký byl kdy vyroben. Technologický program, který za ním stojí, představuje milník ve vývoji elektromobilů.“ konstatoval nadšeně předseda představenstva Mercedes-Benz Group AG Ola Källenius.

Diskuze (112) Další článek: Procesory Core 12. generace se v patici prohýbají. Podle Intelu to není žádný problém

Témata článku: Elektromobily, Německo, Automobily, Baterie, Energie, Francie, Itálie, Akumulátory, Mercedes, Koncept, Nabití, Doprovod, Sindelfingen, Komisař, TÜV Süd, Reálný provoz, Alpy, Vision EQXX, TÜV, EQXX, Cassis



Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

** Sex manželských párů jen při zvláštních příležitostech. ** Ložnice ovládnou sexuální roboti s umělou inteligencí. ** I to je jeden ze závěrů Mezinárodní robotické konference.

Filip KůželJiří Liebreich
RobotiSexUmělá inteligence
Prohlédněte si 1600 ruských základen na detailní družicové mapě. Rezavějící Kuzněcov, Moskva i raketoplán Bajkal

Prohlédněte si 1600 ruských základen na detailní družicové mapě. Rezavějící Kuzněcov, Moskva i raketoplán Bajkal

** Google má kvalitní družicové snímky Ruska ** Najdete na nich i tu poslední ruskou vojenskou základnu ** Nadšenci jich lokalizovali už okolo 1 600

Jakub Čížek
RuskoArmádaMapy
Jak poznat, že máte možná hacknutý telefon? Toto je devět symptomů, které můžete pozorovat

Jak poznat, že máte možná hacknutý telefon? Toto je devět symptomů, které můžete pozorovat

** Jak poznat, že je váš smartphone hacknutý? ** Hledejte známky po nestandardním chování telefonu ** Stačí když telefon vydrží méně nebo topí i v klidovém režimu...

Martin Chroust
Jak...Malware
Programování elektroniky: Ovládáme lacinou klimatizaci z příkazové řádky

Programování elektroniky: Ovládáme lacinou klimatizaci z příkazové řádky

** Dnes z počítače ovládneme lacinou mobilní klimatizaci ** Je totiž vybavená Wi-Fi a napojením do systému Tuya ** Budeme i zapínat a vypínat v Pythonu

Jakub Čížek
Pojďme programovat elektroniku
Munice ze zrušeného railgunu se postaví střelám s plochou dráhou letu

Munice ze zrušeného railgunu se postaví střelám s plochou dráhou letu

** Americké letectvo chce v nejbližší době postavit a otestovat prototyp nového samohybného děla ** To by mělo být schopné sestřelovat střely s plochou dráhou letu ** Při tom bude využívat munici určenou původně pro railgun

Stanislav Mihulka
VojenstvíUSA
Webové mapy nám děsně lžou. Skutečnost vypadá úplně jinak a řekneme vám proč

Webové mapy nám děsně lžou. Skutečnost vypadá úplně jinak a řekneme vám proč

** Na většině map vypadá Rusko větší než ve skutečnosti ** A co teprve takové Grónsko, které je reálně 14× menší než Afrika ** Za vše může kartografická projekce a její historický vývoj

Jakub Čížek
MapyHistorie
Našli jsme sondu z vodíkového balónu německých ozbrojených sil. Podobné dopadají na Česko každý den

Našli jsme sondu z vodíkového balónu německých ozbrojených sil. Podobné dopadají na Česko každý den

** Česko nekřižují pouze dopravní a nákladní letouny ** Každý den můžete na nebi potkat také hromadu radiosond ** Dnes se podíváme na jednu, která k nám doputovala až z Německa

Jakub Čížek
BastleníMeteorologie
Izraelský obrněnec ROBUST autonomně bojuje proti pěchotě i tankům

Izraelský obrněnec ROBUST autonomně bojuje proti pěchotě i tankům

** Izraelský zbrojní gigant Elbit Systems nedávno představil střední obrněné vozidlo ROBUST ** To je určeno pro pokročilý autonomní boj proti pěchotě i obrněným vozidlům ** Nový obrněnec by měl operovat s vysokou mírou autonomie, za každého počasí a prakticky v každém terénu

Stanislav Mihulka
IzraelVojenstvíRoboti