Tak to jsem zvědavá, jestli se u mého M-B třídy A 2023 poučili a modem půjde vyměnit, protože tam mám jen 4G. A nepochybuju, že 4G se taky dříve nebo později vypne a určitě dřív, než vyměním auto. A online služby používám, je to pohodlné a užitečné.
4G/LTE tu bude jeste v dobe, kdyz uz to tvy vozitko pro Helmuty v duchodu bude davno na vrakovisti ... :p
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 11. 2024 12:56
Jen tak mimochodem ten problem je v tom, ze Mercedes daval do nove vyrobenych aut stary modem.Napr nektere Mercedeay z r. 2016 (a myslim i driv) uz maji LTE a to pojede jeste dekadu nebo dve.Ale to nic nemeni na tom, ze je to trapas. A nejhorsi je, ze vsichni vime proc - 99% novych majitelu ma auto max 6 let a pak je jim to jedno. Takze nakupujici je spokojeny a co se deje potom, to uz je nezajima.
Majitele to zajímat bude, budou totiž muset při prodeji cenu upravit (=snížit) vzhledem k chybějícím funkcím.
Lidi přejdou na elektromobily ne z toho důvodu, že by elektrika byla tolik motivační. Ale tradiční automobilky mají dnes tak mizerný customer service, že tohle nepřežijí.
Nemyslím, že kvalita podpory a politka značky souvisí s typem pohonu.
Tesla dost dobře oproti rádoby naleštěnému luxusu. Modem za nepředraženou cenu.Jinak tohle by měla EU zatrhnout - musí garantovat cenově dostupnou výměnu modemu.
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 11. 2024 08:48
ked si zoberiem, ze podpora u mobilov je na urovni podpory Mercedesu, kam sme sa to dostali. Aspon co sa penazi tyka.
Šašci. Takže přestanou fungovat i šmírácký funkce?
Myslím, že je to modelová situace - stejný problém může zítra nastat u jiné značky. Alespoň se rozjede nějaká diskuse, kde by se majitelé meďourů mohli vyjádřit, jak jsou se svými prémiovými službami spokojeni.P.S. 5 let - nejsou ty automobily ještě v záruční době?
Typický přístup "tradiční" automobilky je takový:- komponenty (vč. elektroniky) jsou pospájené do větších celků, kdy porucha malého nesmyslu znamená výměnu komplikovaného nesmyslu třeba za 25 000, místo nějakého relé za 500 Kč – někde jen proto, aby se při výrobě ušetřily 3 koruny na kusu, ale úplně všude proto, aby se dalo mnohem víc vydělat na náhradním dílu- auto starší 5 let ji z hlediska uživatelské podpory nijak nezajímá (máš problém? Kup si nové auto)
Je spousta firem, co se zabývá výměnou toho relé, nebo třeba tranzistoru...
Po konci záruky se samozřejmě nejezdí do autorizovaného servisu, ale do mnohem levnějšího a flexibilnějšího alternativního.
Tady se nebavíme o servisování, ale podpoře zařízení ze strany výrobce.
Jak se tyto situace začnou množit, tak je dost pravděpodobné, že automobilkám EU zase jednou šlápne na krk, protože tady není problém, že by modem technicky nešel vyměnit, Mercedesu se akorát nechce.
Spíš bych řekl, že je součástí většího celku, třeba řídící jednotky a řídící jednotka se 4G nebo 5G modemem pro daný model vozidla prostě neexistuje a vývoj se nevyplatí. Auto je po záruce = takový "zákazník" již výrobce nezajímá - toho zajímá zákazník, který si přijde koupit nové auto.
Modem je většinou součástí gateway, což bývá samostatná věc.A i kdyby nebyla, není zase takový problém ji přidat.Ono to je hlavně o tom, že se nechce.
Tak to je asi ok, lidi co si kupují pojízdný tablety místo auta stejně potřebují po 5 letech novější a spywary jako tzv. telemetrie a ecall funkční zustanou.
Na jednu stranu ano, ale kvuli aktualizacim ma clovek porad pocit noveho auta a tak je potreba koupit nove auto menší.
Ono to ale za pár let dopadne tak že jiné auto už na trhu nebude, takže nezbyde než koupit pojízdný tablet
To su tie europske tradicne automobilky. Tu mame priklad. Predtym skoda enyaq a klamanie zakaznikov. Ja som rad, ze este mozem menit na kolesach gumy, a nemusis cele auto hadzat do srotu, ked sa zjazdia 😃
Tak pokud to dál funguje přes wifi, tak snad není problém dát si tam 4G/5G APčko, který mi bude dělat vlastní wifinu, klidně i přes původní SIMku. A když je to mercedes, tak by mohl nabídnout takové AP v nějakém průmyslovém standardu, aby to mohlo venku mrznout a připojit to rovnou k baterce někde pod palubkou. Místa je tam určitě dost.
Tak on by mohl nabídnout i novou gataway.Mohl by, ale to by kusech chtít.
To bude veselé, až nějakou europrdel napadne, že bez conectivity jako eCall nelze na silnici.
Bude ma hodne zaujimat ako to bude teraz fungovat v australii. Tam nie, ze vypli 2G/3G, ale zablokovali vsetkym ne-australskym telefonom pristup do siete (vratanie volania SOS). Takze si dajte pozor ak tam planujete navstevu.
K čemu globální standardy, že...Kdo a proč tohle vymyslel?
Od kdy to udelali? V unoru to bezelo uplne normalne ale je fakt ze jsem mel dve simky jednu svou a jednu jejich ale koupit se dala jen s pasem a registraci...
Tento nesmysl jsi vzal kde? Roaming mobilu třeba s českou T-Mobile SIM v Austrálii normálně funguje, jen je to drahé jak cyp.Samozřejmě musíte mít telefon, co podporuje VoLTE, protože už naladíte pouze 4G u všech 3 operátorů.
Hm, zajimavy, tohle utery mi v Perthu jeste bezel roaming od VF, asi teda nejaka zhava novinka pustena zrejme dnes o pulnoci ... 😃
Tohle je paradni svinarna, protoze to ze vam u spalovaciho auta vypnou online sluzby je neprijemne, ale nikoliv kriticke. Ovsem u elektromobilu je to naprosto devastujici jak pro uzitnou tak pro resale value vozidla, protoze tam si pres online sluzby monitorujete nabijeni a bez toho je zivot s elektromobilem hodne trudny. To je stejny duvod proc je nepochopitelne, ze Skodovka neni schopna dlouhodobe stabilizovat svoje online funkcionality u MySkoda iV alespon na nejakou alespon minimalni uroven fungovani.Nastesti u toho Mercedesu se to tyka jen jednoho modelu, ale i tak docela neprijemne pro tech par lidi co si za dva miliony koupili jedno z prvnich EQCcek a ted ho mohou skoro hodit ze skaly.
Zadna skala, hezky zrecyklovat ... :p
Sice se to týká jen jednoho modelu, ale 350 tisíc aut, a to mi nepřijde jako "pár lidí". Rozhodně bych mezi nimi být nechtěl. Nabídnout žádné řešení, je sviňárna. Ten modem by se jistě vyměnit dal, jakkoliv je možné, že náklady s tím spojené, by se asi mercedesu nevrátily. Co naděláte milí majitelé, automobil je po záruce, takže smol pachol.
Skor si myslym, ze ide o novinarsku kacicu.MB zrejme ponukne nejake riesenie. Na druhej strane je to firma, ktora si za veci necha zaplatit, takze to asi nebude za ludovu cenu ako u Tesly.
Mercedes už dávno není prémiovou automobilkou, co by se starala o své zákazníky. Připojila se k mainstreamu - nabídnout lidem předražený nekvalitní produkt bez následné péče. V příštím roce mají dokonce mít čínské spalovací motory pod kapotou.
Myslet, neznamena vedet...
Už se těším na dobu, kdy v nádrži dojde benzín, nebo v baterce šťáva a budeme si muset koupit nové auto 🙂 🙂 🙂
Hewlett Packard naštěstí ještě auta nevyrábí
Auto umí komunikovat jen pomocí 2G a 3G. Tu se ukazuje, jak je ta síť 2G ještě i dnes důležitá. Spousta zařízení by bez ní nemohla fungovat.Dnes je sice EDGE mnohem pomalejší než před dvaceti lety - protože kapacita je pořád stejná, ale počet uživatelů násobně větší, tak i rychlosti jsou mnohem menší než kdysi. Na ovládání auta by to ale mělo bohatě stačit. Kdyby to mělo lepší ping, tak by to stačilo i na online hraní Counter Strike 2.
Nebude to stačit. Podle mě SW s tak nízkou rychlostí nepočítá, takže po určité čekací době to hodí chybu, protože si myslí, že to někde ztrácí packety nebo něco. Aktualizaci na to dělat nebudou, protože by z toho nic neměli.
Legacy automobilky se pohřbívají prostě samy.
Ano. Podobou prasárnu udělala před pár lety i škodovka. Dřív prodávali do aut něco, čemu se říkalo SmartGate. S autem se to propoovalo místě tuším přes WiFi. Jak už měli ten svůj SmartLink, tak tyhle moduly vyprodávali za pár stovek. Za ty prachy mi to přišlo fajn, ale škodovka to "umrtvila" ani ne ne do dvou let, co to to prodali. Ještě to bylo v záruce. Poslal jsem mobil na reklamaci a jak se mi vrátil, tak jsem zjistil, že obslužné aplikace už nestáhnu z Google Play. Tohle byla vyloženě podpásovka ze strany automobilky, protože místě ty aplikace mohly fungovat dál. Tady to nebylo o tom, že operátoři vypínají nějakou síť.
SmartGate si pamatuji, to taky bylo něco. :(Ono se jim to u těch uživatelů sčítá a pak jsou najednou od Koncernu pryč v autě, které má zajištěny pravidelné aktualizace a infotainment nedělala stará škola, ale třeba Google. (Google Automotive) A nevěřím, že se ještě někdy zpátky vrátí.
ze by all in one reseni, modem se vsim natvrdo napajen na 1 dps a timpadem genialni navrh ve smyslu paskvila ? :o) Tohle se fakt nepovedlo...
nejsmutnější na tom je, že to vypadá, že existuje 3rd party cesta na upgrade modemu na LTE, ale Mercedes aktivně bude blokovat auta původně vybavená 2G/3G. Takže to není o nejde, ale nechceme.
je to tak, me auto ma 2g/3g a v cr jede edge v zahranici 3g,,sluzby uz omezili loni bez nahrady, zjistoval jsem v mb, auto vyrobene o par tydnu pozdeji uz ma lte 4g modem stacilo by vymenit nejaky modul ci krabicku, ale pocitam ze by za to chteli 30 tacu a praci, tak rikaji ze to nejde, proste kupte novy auto...😄
Pustit si neznáme zařízení do své sítě je bezpečnostní riziko. Dá se to řešit certifikací, nastavením omezení atd. ale to pak nebude levné a v Číně odkud pravděpodobně 3rd party se do toho nepohrnou
pokud to dokáže zbastlit někdo "na koleni", tak by podobný, ale certifikovaný HW mohli, resp. měli udělat i v Mercedesu. Podobné zacházení mi vadilo třeba i u Volva. Kdy do v ČR prodaného auta prodávali navigaci, která nikdy neměla navigační data ČR (končily DE/AT/IT). Byť to slibovali. A o pár let vypnuli servery pro 4 roky stará auta, které překládaly-zjednodušovaly webové stránky pro webový prohlížeč v autě. Sice to bylo k prdu, ale ani to není úplně příkladný přístup podpory.
Jen tak ze zvědavosti, jak je na tom eCall? Co jsem se díval, tak ten byl povinný od roku 2017. Tady se bavíme o autech z roku 2018, 2019.
Ja bych se snad ani nedivil, kdyby na tom byl eCall uplne stejne a jeste nekdo rozhodl, ze s nefunkcnim eCallem je auto nezpusobile k provozu.
eCall běží (musí běžet) i přes 2G.
Vozidla eCall nemusí mít. Mám auto rok výroby 6/2020 a eCall vůbec nemá, asi nezáleží na datu výroby, ale kdy byl daný model schválený.
Tak samozrejme, ze nejde o datum vyroby vozu, ale o uvedeni modelu na trh a jeho homologaci ...
A potom že moderné autá musia byť neustále online. A nakoniec sa to dá.
Hele já vůbec nic neříkám, jen se tiše směju. A takhle je to milé děti úplně se vším v těch starejch fosilních továrnách... že tam dají barevný cirkus ještě neznamená, že dělají auta pro rok 2015+.Další důvod proč si nekoupit MB.
2G je prilis pomaly na to, abych do auta poslal pokyn pro zapnuti klimatizace, dalkovy zamknuti nebo zjisteni polohy?Ano, 2G je z dnesniho pohledu strasne pomaly, ale pro volani par API prikazu snad staci, ne?
Četl jsi článek? Víš jak to finguje a co se momentálně řeší u operátorů? Obojí je NE.
Вот техника большая.
Ano cetl 🙂 V clanku pisou, ze:* Mercedesy podporujou 2G/3G* operatori vypinaji 3G a 2G bejva podporovany daleko dyl=> muj komentarJak to ma technicky Mercedes udelany netusim, ale v principu to musi bejt sada API volani a pokud tam nechces prenaset velky mnozstvi dat, coz tady nevidim, proc by se prenaset melo, tak by to melo fungovat i na 2G.
No nemyslim si. Moderne auta sluzia aj na spehovanie- odosielanie realtime dat. A tam uz problem byt moze.
To funkční zůstane.
Jenže jen 2G pro hovory, když se mi mobil přepne na 2G, tak se nepřenese ani bit.
Tak to máte něco špatně s mobilem.Tento komentář odesílám přes 2G EDGE.V síti O2 ze Samsungu.Jo je to pomalý. Video vůbec. Obrázky hodně pomalu. Ale textové informace naprosto bez problémů. EDIT:2G jsem přepnul ručně v nastavení sítě. Jestli se Vám 2G přepne automaticky z důvodu slabého signálu. Tak rychlost bude blízká nule - asi 16kbps. Ale nějaká data by se měla i tak přenést.
Názor byl 1× upraven, naposled 14. 11. 2024 06:25
2G pořád normálně funguje. Jak GPRS, tak EDGE.Akorát je to dnes velmi pomalé. Pomalejší než před 20 lety. GPRS má maximum okolo 40 kbps, EDGE okolo 150 kbps. Na ovládání auta to musí bohatě stačit.
Kdyz to v aute je a fungovalo to tak proc by 2G nefungovalo dale. Kdysi se zajelo do lesa, stratilo se 3G a pres 2G jelo. Takze by to pres to melo dale bezet. Dokud se 2G nevypne.
Co to meles sakra. Nic si necetl a kdyz uz ted jo, tak nepochopil… jdi spat
Tak mi to vysvetli
Za to z tebe jako obvykle argumenty doslova stříkají...
Myslel jsem si totéž. U nás má 2G běžet do roku 2028. V Německu ale mají všichni operátoři skončit do konce roku 2025. Za mě je spíš fail, že tu kartu s modemem nejde vyměnit za něco novějšího.
Tak snad to vypnuti v Nemecku osefujou lip, nez to ted vypli v Australii 🙂Ano, ze nejde vymenit modem je fail velkej…
Co bylo na vypnutí 2G/3G v Austrálii špatně ošéfované?
navíc se bude 2G za par let vypinat taky. Udržitelnost 2G je nastavena, pokud si pamatuji, na 2027??
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.