AMG One 2022 Mercedes-AMG

AMG One 2022 | Mercedes-AMG

Styk s vozovkou zprostředkovávají desetipaprsková magnesiová kola obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2R M01 v rozměrech 285/35 ZR 19 vpředu a 335/30 ZR20 vzadu, které byly vyvinuty na speciálně pro AMG One.

Styk s vozovkou zprostředkovávají desetipaprsková magnesiová kola obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2R M01 v rozměrech 285/35 ZR 19 vpředu a 335/30 ZR20 vzadu, které byly vyvinuty na speciálně pro AMG One.

AMG One 2022 Mercedes-AMG

AMG One 2022 | Mercedes-AMG

Záleží ale na konkrétním nastavení vozu, protože je vybaven mnoha aktivní aerodynamickými prvky, které najdeme na předním difuzoru, předních blatnících a zadním křídle.

Záleží ale na konkrétním nastavení vozu, protože je vybaven mnoha aktivní aerodynamickými prvky, které najdeme na předním difuzoru, předních blatnících a zadním křídle.

AMG One 2022 Mercedes-AMG

AMG One 2022 | Mercedes-AMG

Ryze závodní jízdní vlastnosti podporuje zavěšení push-rod se třemi různými nastaveními (Sport, Sport+ a Comfort).

Ryze závodní jízdní vlastnosti podporuje zavěšení push-rod se třemi různými nastaveními (Sport, Sport+ a Comfort).

AMG One 2022 Mercedes-AMG

AMG One 2022 | Mercedes-AMG

AMG One 2022 Mercedes-AMG

AMG One 2022 | Mercedes-AMG

Karoserie vychází z původní studie, ale během vývoje byla upravena a vytváří přítlak už od 50 km/h.

Karoserie vychází z původní studie, ale během vývoje byla upravena a vytváří přítlak už od 50 km/h.

AMG One 2022 Mercedes-AMG

AMG One 2022 | Mercedes-AMG

Doplňuje je nastavení Race DRS minimalizující odpor pro dosažení maximální rychlosti.

Doplňuje je nastavení Race DRS minimalizující odpor pro dosažení maximální rychlosti.

AMG One 2022 Mercedes-AMG

AMG One 2022 | Mercedes-AMG

Na tom má podíl složitý systém čištění výfukových plynů.

Na tom má podíl složitý systém čištění výfukových plynů.

přes minimalistický přístup zde najdete elegantně tvarované výdechy klimatizace v karbonovém rámečku, sadu reproduktorů i elektricky ovládaná okna.

přes minimalistický přístup zde najdete elegantně tvarované výdechy klimatizace v karbonovém rámečku, sadu reproduktorů i elektricky ovládaná okna.

V závodním režimech Race Plus and Strat2 prý generují pětkrát větší přítlačnou sílu než v dálničním módu.

V závodním režimech Race Plus and Strat2 prý generují pětkrát větší přítlačnou sílu než v dálničním módu.

Anatomické sedačky jsou hodně hluboké a poskytují ideální ergonomii spolu s plochým volantem a velkými pedály.

Anatomické sedačky jsou hodně hluboké a poskytují ideální ergonomii spolu s plochým volantem a velkými pedály.

Elektromotory čerpají energii z baterie o kapacitě 8,4 kWh, přičemž každý segment má vlastní vodní chlazení.

Elektromotory čerpají energii z baterie o kapacitě 8,4 kWh, přičemž každý segment má vlastní vodní chlazení.

AMG One 2022 Mercedes-AMG

AMG One 2022 | Mercedes-AMG

Vzhledem k tomu, že se jedná o plug-in hybrid ujede AMG One 18 km v elektrickém režimu.

Vzhledem k tomu, že se jedná o plug-in hybrid ujede AMG One 18 km v elektrickém režimu.

AMG One 2022 Mercedes-AMG

AMG One 2022 | Mercedes-AMG

Udržet optimální teplotu baterie kolem 45°C při ostré jízdě na okruhu byl rovněž nelehký úkol.

Udržet optimální teplotu baterie kolem 45°C při ostré jízdě na okruhu byl rovněž nelehký úkol.

Nechybí couvací kamera ani klimatizace. 

Nechybí couvací kamera ani klimatizace. 

Novinka je vybavena chytrým systémem rekuperace energie výfukové části turbodmychadla.

Novinka je vybavena chytrým systémem rekuperace energie výfukové části turbodmychadla.

AMG One 2022 Mercedes-AMG

AMG One 2022 | Mercedes-AMG

Velkou zásluhu na tom má pohon všech kol AMG 4Matic + a nový sedmistupňový automat.

Velkou zásluhu na tom má pohon všech kol AMG 4Matic + a nový sedmistupňový automat.

Interiér dá naplno okusit zážitek usednout do závodního vozu.

Interiér dá naplno okusit zážitek usednout do závodního vozu.

Akceleraci z klidu na 200 km/h zvládne za 7 sekund.

Akceleraci z klidu na 200 km/h zvládne za 7 sekund.

AMG One 2022 Mercedes-AMG

AMG One 2022 | Mercedes-AMG

Celkem dosahuje AMG One síly 782 kW při hmotnosti 1 695 kg.

Celkem dosahuje AMG One síly 782 kW při hmotnosti 1 695 kg.

I když pořád zde máte dvě velké obrazovky s úhlopříčkou 10 palců.

I když pořád zde máte dvě velké obrazovky s úhlopříčkou 10 palců.

Díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 350 km/h.

Díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 350 km/h.

AMG One 2022 Mercedes-AMG

AMG One 2022 | Mercedes-AMG

třetí o síle 120 kW je spojený s motorem a čtvrtý s výkonem 90 kW podporuje turbodmychadlo.

třetí o síle 120 kW je spojený s motorem a čtvrtý s výkonem 90 kW podporuje turbodmychadlo.

AMG One 2022 Mercedes-AMG

AMG One 2022 | Mercedes-AMG

Dva o celkovém výkonu 240 kW jsou namontovány separátně na obou předních kolech,...

Dva o celkovém výkonu 240 kW jsou namontovány separátně na obou předních kolech,...

AMG One 2022 Mercedes-AMG

AMG One 2022 | Mercedes-AMG

Druhou částí pohonu je set čtyřech elektromotorů.

Druhou částí pohonu je set čtyřech elektromotorů.

Pokud Mercedes-AMG dodrží slovo, vzniknout by mělo 275 exemplářů se startovní cenou přibližně na 55 milionech korun.

Pokud Mercedes-AMG dodrží slovo, vzniknout by mělo 275 exemplářů se startovní cenou přibližně na 55 milionech korun.

Ola Källenius, stojící v čele Mercedesu, to komentoval slovy „Museli jsme být opilí, když jsme AMG One schválili.“.

Ola Källenius, stojící v čele Mercedesu, to komentoval slovy „Museli jsme být opilí, když jsme AMG One schválili.“.

AMG One 2022 Mercedes-AMG

AMG One 2022 | Mercedes-AMG

Není tajemstvím, že právě adaptace vidlicového šestiválce 1.6 litru s přeplňováním jedním turbodmychadlem pro každodenní použití dalo nevíce zabrat.

Není tajemstvím, že právě adaptace vidlicového šestiválce 1.6 litru s přeplňováním jedním turbodmychadlem pro každodenní použití dalo nevíce zabrat.

Motor disponuje výkonem 422 kW a točí až 11 000 ot/min. a přesto plní emisní normu Euro 6.

Motor disponuje výkonem 422 kW a točí až 11 000 ot/min. a přesto plní emisní normu Euro 6.

Gigantické jsou také brzdy. Na přední nápravě najdeme kotouče 398 x 38 mm se šestipístkovými třmeny, vzadu postačil rozměr 380 x 34 mm se čtyřpístkovou sestavou.

Gigantické jsou také brzdy. Na přední nápravě najdeme kotouče 398 x 38 mm se šestipístkovými třmeny, vzadu postačil rozměr 380 x 34 mm se čtyřpístkovou sestavou.

Ale přesto to dokázali. Po pěti a půl letech Mercedes-AMG skutečně dostal na veřejné silnice plug-in hybridní hypersport s motorem z Formule 1!

Ale přesto to dokázali. Po pěti a půl letech Mercedes-AMG skutečně dostal na veřejné silnice plug-in hybridní hypersport s motorem z Formule 1!

AMG One 2022 Mercedes-AMG

AMG One 2022 | Mercedes-AMG

Zdá se to neuvěřitelné a sama automobilka přiznává, že se dokončení projektu jevilo nereálné.

Zdá se to neuvěřitelné a sama automobilka přiznává, že se dokončení projektu jevilo nereálné.

Styk s vozovkou zprostředkovávají desetipaprsková magnesiová kola obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2R M01 v rozměrech 285/35 ZR 19 vpředu a 335/30 ZR20 vzadu, které byly vyvinuty na speciálně pro AMG One.
AMG One 2022 Mercedes-AMG
Záleží ale na konkrétním nastavení vozu, protože je vybaven mnoha aktivní aerodynamickými prvky, které najdeme na předním difuzoru, předních blatnících a zadním křídle.
AMG One 2022 Mercedes-AMG
46
Fotogalerie

Mercedes vyrobil Formuli 1, která může na silnice. Přidání karoserie a naladění pěti motorů trvalo 5 let

Už je to více než pět let, co Mercedes poprvé ukázal hybridní hypersport AMG One. Teď jej konečně pouští na silnice.

Základem je motor o objemu pouhých 1,6 litru z Formule 1. Pochopitelně je upravený tak, aby vydržel řádově více než ten závodní, také pracuje s běžně dostupným palivem a musí splnit emisní normu Euro 6, ale i tak má výkon 422 kW (574 koní).

Podobně jako u formulí spalovací jednotku doplňují elektromotory. Dva o souhrnném výkonu 240 kW jsou na předních kolech, třetí 120kW je spojený s motorem, čtvrtý 90kW pomáhá turbodmychadlu.

Celkový výkon auta se může vyšplhat až na 782 kW, tedy 1063 koní. Sedmistupňová automatická převodovka posílá výkon na všechna čtyři kola. Při hmotnosti 1695 kg to stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, z 0 na 200 km/h za 7 sekund. Udávaná maximální rychlost je 350 km/h.

Baterie má kapacitu 8,4 kWh, což podle údajů výrobce stačí na elektrický dojezd 18 km. Baterii lze nabít externě, za jízdy pomáhá rekuperace. Mercedes hodně řešil chlazení, které by zvládlo i enormní zátěž při jízdě na okruhu, a tak má každý z článků vlastní vodní chlazení.

Design vychází z původní studie, ale v průběhu vývoje se měnil. Má řadu aktivních aerodynamických prvků na předním difuzoru, předních blatnících a zadním křídle, které může řidič nastavovat. V režimech Race Plus a Strat2 generují pětkrát větší přítlak než v dálničním módu. Fandové F1 asi tuší, k čemu je režim Race DRS, pro ostatní jde o dočasné snížení přítlaku pro dosažení vyšší rychlosti na rovinkách.

Hluboké sportovní sedačky poskytují nekompromisní oporu při přetížení v zatáčkách, strohost závodního vozu nečekejte. V kokpitu jsou dvě 10" obrazovky, klimatizace, špičkové audio, couvací kamera atd.

Mercedes-AMG One vznikne v sérii 275 kusů, ceny začínají přibližně na 55 miliónech.

Chcete vědět, jaký je One naživo? Přečtěte si článek u kolegů na Auto.cz:

Určitě si přečtěte

Články odjinud