Já rozhodně souhlasím, ale to ne jen Mercedes.
Formuli 1 sleduji a baví mě, ale musím přiznat, že technická pravidla v ní, mi přijdou nesmysl vedle nesmyslu. Dříve se z F1 dostávala technika do běžných vozů, dnes mám pocit že ten trend je spíš opačný.
V 90 letech a v novém tisíciletí F1 tolik utekla běžnému silničnímu provozu, že v podstatě nebylo dál možné z F1 tahat technologie do běžných vozů (a co mělo potenciál bylo v F1 rychle zakázáno - například aktivní tlumiče).
Jasně, záplava karbonu je na moderních supersportech už docela dlouho, ale full carbon rodiné kombi jsem ještě neviděl. A má to svůj důvod. Top managerů dost vyšinutých na to aby dovolili postavit rodinné kombi co má z 0 na 100 pod 3s moc není a těch otců od rodiny co si pak takové auto kopí místo červeného Ferrari nebo alespoň lacinější 911ky také moc nebude. Takže se F1 rozhodla že když nemůže Mohamed k hoře, musí hora k mohamedovi. A tak jsme nejdřívě snížili objem, pak otáčky, pak tam rovnou šoupli ty hybridy, protože tehdy byli moderní a teď se v tom vezeme... 1,6 + turbo + rekuperace a elektromotor. Technika tak nesmislně drahá, že je ještě méně pravděpodobné, že se objeví někde jinde než v supersportech a otázka je, jestli by to vůbec dávalo smysl, když jak se ukazuje, brutální akceleraci dokážeme dostat i z elektřiny a její jediná nevýhoda je, okdud pro ty motory brát dost energie.
Je jen otázkou času než někdo vezme dost silné elektromotory, lehké šasi a menší baterie a postaví "laciný" sportovní kousek, co sice nevydrží na okruhu blbnout hodiny, ale jen desítky minut. Celé auto bude stát zlomek toho co tento Mercedes ale bude srovnatelný.
A pak je tu otázka, kam vlastně až se budeme honit? Už jsem to zmínil v příspěvku níže. Opravdu potřebuju jet po okruhu na rovince 350 a do zatáčky 200 a mít smrt v očích, nebo raději pojedu na rovince 200 a zatáčku 120 s relativně levnou malou Miatou, kde ta jízda bude mnohem zábavnější? A kde je vlastně ta hranice? Možná to celé nakonec zabíjí to množství té techniky okolo. Asi nebude náhoda, že mezi amatéry se těší Miata takové popularitě, mezi bohatšími se těší popularitě Ferrari vozy, které si pořád zachovávají ten pocit z toho je řídit a navíc s nimi lze závodit na trati ve Ferrari Challange. A asi ani nebude náhoda, že profíci v důchodu si jdou adrenalin vybít na starém Viperu, který je vlastně obdobou staré Shelby Cobry nebo té Miaty, ale jen s brutálním výkonem a o výsledku pak rozhodne hlavně to kolik máte zkušeností a odvahy.