Mercedes

Mercedes

Mercedes

Mercedes

Mercedes

Mercedes

Mercedes
Mercedes
12
Fotogalerie

Mercedes zahajuje elektrickou éru. Startuje sériovou výrobu elektrického SUV EQC

Automobilka Mercedes-Benz vstupuje do elektrické éry, když začíná sériově vyrábět svůj první elektromobil nové generace. První sériový kousek modelu Mercedes-Benz EQC sjel z výrobní linky v německých Brémách.

Zajímavostí produkce je, že se elektromobil EQC vyrábí na stejné lince jako modely s konvenčním pohonem, tedy se spalovacím motorem. Konkrétně EQC vzniká po boku třídy C (sedan a kombi) a SUV GLC a GLC kupé. Firmě toto řešení snižuje výrobní náklady, navíc díky tomu může flexibilně přizpůsobit produkci podle požadavků trhů, a tím co nejefektivněji využít výrobní kapacitu továrny.

Chystají se další elektrické modely

Mercedes zároveň při montáži využívá nejmodernější prvky v rámci tzv. Průmyslu 4.0, což konkrétně znamená sofistikovaná mobilní zařízení, autonomní dopravní systémy nebo umělou inteligenci, která prediktivně pomáhá s údržbou.

„Flexibilita a efektivita jsou rozhodujícími pilíři ve strategii globální výrobní sítě Mercedesu. Výroba EQC je toho skvělým důkazem. Zaměstnanci v Brémách mají mnohaleté zkušenosti s produkcí vozidel s širokou nabídkou pohonných systémů. V elektrické době budeme na tomto know-how stále stavět,“ říká Markus Schäfer, člen představenstva Mercedesu, zodpovědný za výrobu a dodavatelský řetězec.

Vedle Brém se EQC začne ještě během letošního roku vyrábět také v Číně, pro tamější trh, a to v továrně Beijing Benz Automotive. Baterie pro německou továrnu bude dodávat dceřiná společnost Daimleru Accumotive, která je vyrábí v Kamenci, nedaleko Drážďan.

Do budoucna Mercedes počítá s tím, že své chystané elektromobily bude vyrábět také v německých závodech Rastatt a Sindelfingen, v americkém Tuscaloosa a francouzském Hambachu. Akumulátory jim bude dodávat celkem devět závodů, které budou vybudovány na třech kontinentech.

Mercedes-Benz EQC přijíždí na trh ve verzi s obchodním označením 400 4Matic, což konkrétně znamená dva asynchronní elektromotory pohánějící obě nápravy o celkovém výkonu 300 kW a točivém momentu 760 N.m, které čerpají svoji energii z lithium-iontových baterií s kapacitou 80 kWh. Auto dlouhé 4.761 mm zrychlí z 0-100 km/h za 5,1 sekundy, maximální rychlost je omezena na 180 km/h, dojezd by měl přesáhnout 450 km. 

Už také víme, kolik auto bude stát. V Česku bude cena začínat na 1 965 000 Kč. 

Článek připravila redakce Auto.cz

Určitě si přečtěte

Články odjinud