Vesmír | Měsíc | Apollo

Měsíc neuvěřitelně detailně a blízko: Podívejte se, co viděla posádka Apolla 13 z okna ve 4K

Mise Apollo 13 z programu Apollo měla v roce 1970 za cíl už potřetí přistát s lidskou posádkou na Měsíci. Vše ale nešlo podle plánů a i přes velké problémy, které mohly ohrozit životy astronautů, se podařilo všechny dostat zpátky na Zemi. O této misi vznikl i stejnojmenný film s Tomem Hanksem.

NASA ale vytvořila svůj vlastní „film“, respektive částečnou simulaci. Díky záběrům Měsíce ve vysokém rozlišení, které nasbíral Lunar Reconnaissance Orbiter, totiž inženýři vytvořili krátký snímek toho, kudy přesně letěli astronauti mise Apollo 13.

Na unikátním snímku ve 4K si tak můžete prohlédnout to, co viděli astronauti Apollo 13 z „okna“. A že je na co se dívat, protože kosmická loď oblétávala Měsíc opravdu blízko a na zajímavých místech. V přibližně dvouminutovém videu je pochopitelně vše zkráceno a zrychleno, ale nachází se v něm všechny hlavní pohledy, které z okna raketoplánu mohli astronauti vidět.

Diskuze (2) Další článek: Revolut spustil nákup zlata. Koupit ho můžete dokonce i za kryptoměny

Témata článku: Vesmír, Země, Měsíc, Apollo, Tom Hanks, Mise, Astronaut, Okno, Reconnaissance Orbiter, Lunar, Posádka

Windows 10ChromeSoftware
Vybíráme nejlepší monitory: Od úplně levných až po displeje na rozmazlování očí

** Vybrali jsme nejlepší monitory na práci i pořádné hraní ** Nejlevnější monitor s kvalitním panelem nestojí ani tři tisíce ** Rozlišení 4K a větší obrazovka už není nedostupný luxus

Google chystá funkci, která z chytrého Gmailu udělá hloupý Gmail
SoukromíGmailGoogle
Apple Macbook Air M1: testujeme výkon, výdrž, a hlavně kompatibilitu aplikací [průběžně aktualizováno]

** Testujeme Apple Macbook Air s procesorem M1 ** Zajímá nás nejen výkon, ale zejména kompatibilita aplikací ** Článek je průběžně doplňován na základě vašich dotazů

Apple
Archivovat data do cloudu, na HDD, SSD, DVD, nebo Blu-ray? Co je nejvýhodnější?

** Kam doma natrvalo uložit data? Vyplatí se ještě optická média? ** Jaké kapacity disků a médií má smysl koupit? ** Cenovou výhodnost si ukážeme na příkladech s 2TB úložištěm