Měsíce Marsu byly původně jedním tělesem. Phobos a Deimos rozdělila vesmírná srážka

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.

28. 02. 2021 16:45

chtelo by to mozna nejake fotky tech mesicu

28. 02. 2021 10:49

A teď ještě dodejme, že v okamžiku katastrofické srážky a rozpadu původního marsovského měsíce na dva, vyhynuli marťané a původní marťanská civilizace zanikla. Samozřejmě z ní zbyly pozůstatky ve formě kanálů a také marsovských duchů, kteří tam od té doby straší (bližší najdete u Bradburyho .

28. 02. 2021 09:40

Děs a Hrůza mohli být v minulosti jedním s mnoha dalšími planetkami z Hlavního pásu. Mohli by pocházet z dávné planety mezi Marsem a Jupiterem. Ale to je také jen teorie...

28. 02. 2021 08:11

"Většina měsíců v naší soustavě má tvar koule, což ovšem pro Phobos a Deimos zdaleka neplatí." - my ovšem již dávno víme proč nemají kulový tvar. Je to dáno gravitací. Aby gravitace zaoblila těleso do tvaru koule, musí být těleso dostatečně veliké (přesněji dostatečně hmotné). Malé asteroidy jsou moc malé, jejich gravitace je příliš slabá na to aby změnila tvar tělesa. A to je i případ marsovských měsíců - jsou příliš malé. Phobos má rozměry 27 x 21 x 19 km, Deimos 15 x 12 x 10 km. Pro srovnání: nás Měsíc má průměr 3476 km.