Francouzská automobilka Citroën určitě nepatří k těm, jejichž jméno by se takřka pravidelně objevovalo v médiích. Nyní však získala pozornost představením nového kompaktního elektromobilu Ami, který se má stát univerzálním řešením městské mobility.

Francouzská automobilka Citroën určitě nepatří k těm, jejichž jméno by se takřka pravidelně objevovalo v médiích. Nyní však získala pozornost představením nového kompaktního elektromobilu Ami, který se má stát univerzálním řešením městské mobility.

Citroën Ami je maličké vozidlo (snad by se dal použít přiléhavější výraz „vozítko“), které kromě pohonu na baterie láká na hbitost a dostupnost. S ohledem na jeho parametry (Ami není klasifikován jako motorové vozidlo) ho v domovské Francii budou moci řídit mladí již od 14 let bez nutnosti vlastnit řidičské oprávnění.

Citroën Ami je maličké vozidlo (snad by se dal použít přiléhavější výraz „vozítko“), které kromě pohonu na baterie láká na hbitost a dostupnost. S ohledem na jeho parametry (Ami není klasifikován jako motorové vozidlo) ho v domovské Francii budou moci řídit mladí již od 14 let bez nutnosti vlastnit řidičské oprávnění.

V minutu a půl trvajícím propagačním spotu Citroën odkazuje na stoletou tradici, v jejímž rámci prý udělal mobilitu dostupnou pro každého. V klipu připomíná svůj legendární Citroën 2CV, známý pod přezdívkou „kachna“, který se vyráběl od roku 1948 až do roku 1990.

V minutu a půl trvajícím propagačním spotu Citroën odkazuje na stoletou tradici, v jejímž rámci prý udělal mobilitu dostupnou pro každého. V klipu připomíná svůj legendární Citroën 2CV, známý pod přezdívkou „kachna“, který se vyráběl od roku 1948 až do roku 1990.

Citroën Ami je prezentován jako reakce na skutečnost, že mnohá města omezují či mají v plánu zakázat vjezd automobilům se spalovacími motory. Jako řešení přináší svůj elektrický vůz, který přijde na 19,99 eur (510 Kč) měsíčně.

Citroën Ami je prezentován jako reakce na skutečnost, že mnohá města omezují či mají v plánu zakázat vjezd automobilům se spalovacími motory. Jako řešení přináší svůj elektrický vůz, který přijde na 19,99 eur (510 Kč) měsíčně.

Pod čarou se dočtete, že tato cena platí při dlouhodobém pronájmu na čtyři roky a složení depozitu ve výši 3544 eur (cca 90 tisíc korun). Předpokládáme, že nabídka bude platit pouze pro domácí trh.

Pod čarou se dočtete, že tato cena platí při dlouhodobém pronájmu na čtyři roky a složení depozitu ve výši 3544 eur (cca 90 tisíc korun). Předpokládáme, že nabídka bude platit pouze pro domácí trh.

 V rámci carsharingové služby Free2Move bude nabízen za 0,26 eur (6,60 Kč) za minutu a pořízení do osobního vlastnictví přijde na 6000 eur, tj. v přepočtu asi 153 tisíc korun.

 V rámci carsharingové služby Free2Move bude nabízen za 0,26 eur (6,60 Kč) za minutu a pořízení do osobního vlastnictví přijde na 6000 eur, tj. v přepočtu asi 153 tisíc korun.

Jako jeden z kladů tohoto vozítka je zmíněna možnost nabíjení jeho lithium-iontové baterie s kapacitou 5,5 kWh pomocí běžné 230V zásuvky. Výrobce deklaruje dojezd na jedno nabití až 70 kilometrů, což pro běžné městské dojíždění určitě stačí. Plné nabití trvá jen tři hodiny a vozítko bude schopné dosahovat maximální rychlosti 45 km/h.

Jako jeden z kladů tohoto vozítka je zmíněna možnost nabíjení jeho lithium-iontové baterie s kapacitou 5,5 kWh pomocí běžné 230V zásuvky. Výrobce deklaruje dojezd na jedno nabití až 70 kilometrů, což pro běžné městské dojíždění určitě stačí. Plné nabití trvá jen tři hodiny a vozítko bude schopné dosahovat maximální rychlosti 45 km/h.

Interiér auta odpovídá orientaci na co nejnižší cenu – je totiž skutečně minimalistický. Kromě dvou sedadel, volantu, dvou pedálů a malé LCD obrazovky v něm najdete držák na mobilní telefon a maličký kufr. Zajímavostí je vyklápěcí otevírání oken, jež je identické jako v Citroënu 2CV.

Interiér auta odpovídá orientaci na co nejnižší cenu – je totiž skutečně minimalistický. Kromě dvou sedadel, volantu, dvou pedálů a malé LCD obrazovky v něm najdete držák na mobilní telefon a maličký kufr. Zajímavostí je vyklápěcí otevírání oken, jež je identické jako v Citroënu 2CV.

Vůz dlouhý jen 2,41 metrů se dokáže otočit v kruhu o průměru jen 7,2 metrů. Server TechCrunch vozidlo popisuje slovy „Stručně řečeno, je spíše než auto elektrický skútr se dvěma sedadly, dveřmi a topením.“

Vůz dlouhý jen 2,41 metrů se dokáže otočit v kruhu o průměru jen 7,2 metrů. Server TechCrunch vozidlo popisuje slovy „Stručně řečeno, je spíše než auto elektrický skútr se dvěma sedadly, dveřmi a topením.“

Automobilka začne ve Francii přijímat objednávky 30. března. O několik měsíců později počítá se zahájením prodejů ve Španělsku, Itálii, Belgii, Portugalsku a poté v Německu. Zahájení dodávek Citroën Ami zákazníkům je plánováno na červen tohoto roku.

Automobilka začne ve Francii přijímat objednávky 30. března. O několik měsíců později počítá se zahájením prodejů ve Španělsku, Itálii, Belgii, Portugalsku a poté v Německu. Zahájení dodávek Citroën Ami zákazníkům je plánováno na červen tohoto roku.

Městská mobilita dle Citroënu: prťavý elektromobil Ami pro dvě osoby za 510 Kč měsíčně

Městská mobilita dle Citroënu: prťavý elektromobil Ami pro dvě osoby za 510 Kč měsíčně

Městská mobilita dle Citroënu: prťavý elektromobil Ami pro dvě osoby za 510 Kč měsíčně

Městská mobilita dle Citroënu: prťavý elektromobil Ami pro dvě osoby za 510 Kč měsíčně

Městská mobilita dle Citroënu: prťavý elektromobil Ami pro dvě osoby za 510 Kč měsíčně

Městská mobilita dle Citroënu: prťavý elektromobil Ami pro dvě osoby za 510 Kč měsíčně

Městská mobilita dle Citroënu: prťavý elektromobil Ami pro dvě osoby za 510 Kč měsíčně

Městská mobilita dle Citroënu: prťavý elektromobil Ami pro dvě osoby za 510 Kč měsíčně

Městská mobilita dle Citroënu: prťavý elektromobil Ami pro dvě osoby za 510 Kč měsíčně

Městská mobilita dle Citroënu: prťavý elektromobil Ami pro dvě osoby za 510 Kč měsíčně

Městská mobilita dle Citroënu: prťavý elektromobil Ami pro dvě osoby za 510 Kč měsíčně

Městská mobilita dle Citroënu: prťavý elektromobil Ami pro dvě osoby za 510 Kč měsíčně

Městská mobilita dle Citroënu: prťavý elektromobil Ami pro dvě osoby za 510 Kč měsíčně

Městská mobilita dle Citroënu: prťavý elektromobil Ami pro dvě osoby za 510 Kč měsíčně

Městská mobilita dle Citroënu: prťavý elektromobil Ami pro dvě osoby za 510 Kč měsíčně

Městská mobilita dle Citroënu: prťavý elektromobil Ami pro dvě osoby za 510 Kč měsíčně

Městská mobilita dle Citroënu: prťavý elektromobil Ami pro dvě osoby za 510 Kč měsíčně

Městská mobilita dle Citroënu: prťavý elektromobil Ami pro dvě osoby za 510 Kč měsíčně

Městská mobilita dle Citroënu: prťavý elektromobil Ami pro dvě osoby za 510 Kč měsíčně

Městská mobilita dle Citroënu: prťavý elektromobil Ami pro dvě osoby za 510 Kč měsíčně

Citroën Ami je maličké vozidlo (snad by se dal použít přiléhavější výraz „vozítko“), které kromě pohonu na baterie láká na hbitost a dostupnost. S ohledem na jeho parametry (Ami není klasifikován jako motorové vozidlo) ho v domovské Francii budou moci řídit mladí již od 14 let bez nutnosti vlastnit řidičské oprávnění.
V minutu a půl trvajícím propagačním spotu Citroën odkazuje na stoletou tradici, v jejímž rámci prý udělal mobilitu dostupnou pro každého. V klipu připomíná svůj legendární Citroën 2CV, známý pod přezdívkou „kachna“, který se vyráběl od roku 1948 až do roku 1990.
Citroën Ami je prezentován jako reakce na skutečnost, že mnohá města omezují či mají v plánu zakázat vjezd automobilům se spalovacími motory. Jako řešení přináší svůj elektrický vůz, který přijde na 19,99 eur (510 Kč) měsíčně.
Pod čarou se dočtete, že tato cena platí při dlouhodobém pronájmu na čtyři roky a složení depozitu ve výši 3544 eur (cca 90 tisíc korun). Předpokládáme, že nabídka bude platit pouze pro domácí trh.
20
Fotogalerie

Městská mobilita dle Citroënu: prťavý elektromobil Ami pro dvě osoby za 510 Kč měsíčně

Citroën získal pozornost představením nového kompaktního elektromobilu Ami, který se má stát univerzálním řešením městské mobility. Citroën Ami je maličké vozidlo, které kromě pohonu na baterie láká na hbitost a dostupnost. S ohledem na jeho parametry (Ami není klasifikován jako motorové vozidlo) ho v domovské Francii budou moci řídit mladiství od 14 let bez nutnosti vlastnit řidičské oprávnění.

Citroën Ami jako dostupné řešení

V minutu a půl trvajícím propagačním spotu Citroën odkazuje na stoletou tradici, v jejímž rámci prý udělal mobilitu dostupnou pro každého. V klipu připomíná svůj legendární Citroën 2CV, známý pod přezdívkou „kachna“, který se vyráběl od roku 1948 až do roku 1990.

Citroën Ami je prezentován jako reakce na skutečnost, že mnohá města omezují či mají v plánu zakázat vjezd automobilům se spalovacími motory. Jako řešení přináší svůj elektrický vůz, který přijde na 19,99 eur (510 Kč) měsíčně.

Pod čarou se dočtete, že tato cena platí při dlouhodobém pronájmu na čtyři roky a složení depozitu ve výši 3544 eur (cca 90 tisíc korun). Předpokládáme, že nabídka bude platit pouze pro domácí trh. V rámci carsharingové služby Free2Move bude nabízen za 0,26 eur (6,60 Kč) za minutu a pořízení do osobního vlastnictví přijde na 6000 eur, tj. v přepočtu asi 153 tisíc korun.

Levný elektromobil

Jako jeden z kladů tohoto vozítka je zmíněna možnost nabíjení jeho lithium-iontové baterie s kapacitou 5,5 kWh pomocí běžné 230V zásuvky. Výrobce deklaruje dojezd na jedno nabití až 70 kilometrů, což pro běžné městské dojíždění určitě stačí. Plné nabití trvá jen tři hodiny a vozítko bude schopné dosahovat maximální rychlosti 45 km/h.

Interiér auta odpovídá orientaci na co nejnižší cenu – je totiž skutečně minimalistický. Kromě dvou sedadel, volantu, dvou pedálů a malé LCD obrazovky v něm najdete držák na mobilní telefon a maličký kufr. Zajímavostí je vyklápěcí otevírání oken, jež je identické jako v Citroënu 2CV. Vůz dlouhý jen 2,41 metrů se dokáže otočit v kruhu o průměru jen 7,2 metrů. Server TechCrunch vozidlo popisuje slovy „Stručně řečeno, jde spíše než o auto o elektrický skútr se dvěma sedadly, dveřmi a topením.“

Automobilka začne ve Francii přijímat objednávky 30. března. O několik měsíců později počítá se zahájením prodejů ve Španělsku, Itálii, Belgii, Portugalsku a poté v Německu. Zahájení dodávek Citroënu Ami zákazníkům je plánováno na červen tohoto roku.

Určitě si přečtěte

Články odjinud