Francie | Elektromobily | Citroën

Městská mobilita dle Citroënu: prťavý elektromobil Ami pro dvě osoby za 510 Kč měsíčně

Citroën získal pozornost představením nového kompaktního elektromobilu Ami, který se má stát univerzálním řešením městské mobility. Citroën Ami je maličké vozidlo, které kromě pohonu na baterie láká na hbitost a dostupnost. S ohledem na jeho parametry (Ami není klasifikován jako motorové vozidlo) ho v domovské Francii budou moci řídit mladiství od 14 let bez nutnosti vlastnit řidičské oprávnění.

Citroën Ami jako dostupné řešení

V minutu a půl trvajícím propagačním spotu Citroën odkazuje na stoletou tradici, v jejímž rámci prý udělal mobilitu dostupnou pro každého. V klipu připomíná svůj legendární Citroën 2CV, známý pod přezdívkou „kachna“, který se vyráběl od roku 1948 až do roku 1990.

Citroën Ami je prezentován jako reakce na skutečnost, že mnohá města omezují či mají v plánu zakázat vjezd automobilům se spalovacími motory. Jako řešení přináší svůj elektrický vůz, který přijde na 19,99 eur (510 Kč) měsíčně.

Pod čarou se dočtete, že tato cena platí při dlouhodobém pronájmu na čtyři roky a složení depozitu ve výši 3544 eur (cca 90 tisíc korun). Předpokládáme, že nabídka bude platit pouze pro domácí trh. V rámci carsharingové služby Free2Move bude nabízen za 0,26 eur (6,60 Kč) za minutu a pořízení do osobního vlastnictví přijde na 6000 eur, tj. v přepočtu asi 153 tisíc korun.

Levný elektromobil

Jako jeden z kladů tohoto vozítka je zmíněna možnost nabíjení jeho lithium-iontové baterie s kapacitou 5,5 kWh pomocí běžné 230V zásuvky. Výrobce deklaruje dojezd na jedno nabití až 70 kilometrů, což pro běžné městské dojíždění určitě stačí. Plné nabití trvá jen tři hodiny a vozítko bude schopné dosahovat maximální rychlosti 45 km/h.

Interiér auta odpovídá orientaci na co nejnižší cenu – je totiž skutečně minimalistický. Kromě dvou sedadel, volantu, dvou pedálů a malé LCD obrazovky v něm najdete držák na mobilní telefon a maličký kufr. Zajímavostí je vyklápěcí otevírání oken, jež je identické jako v Citroënu 2CV. Vůz dlouhý jen 2,41 metrů se dokáže otočit v kruhu o průměru jen 7,2 metrů. Server TechCrunch vozidlo popisuje slovy „Stručně řečeno, jde spíše než o auto o elektrický skútr se dvěma sedadly, dveřmi a topením.“

Automobilka začne ve Francii přijímat objednávky 30. března. O několik měsíců později počítá se zahájením prodejů ve Španělsku, Itálii, Belgii, Portugalsku a poté v Německu. Zahájení dodávek Citroënu Ami zákazníkům je plánováno na červen tohoto roku.

Diskuze (38) Další článek: T-Mobile zlevnil o 30 % neomezená mobilní data. Jde ale jen o víkendovou akci a ceny vydrží pouze rok

Témata článku: Německo, Baterie, Automobily, Francie, Elektromobily, Elektřina, Itálie, Akumulátory, Citroën, Nabití, Španělsko, Month, Elektromobil, Mobilita, Belgie, Ami, Vozítko, Citroen, Sedadlo, Portugalsko, TechCrunch


Určitě si přečtěte

12 netradičních map České republiky, které jste ještě nikdy neviděli

12 netradičních map České republiky, které jste ještě nikdy neviděli

** Tušíte, kolik je u nás hřbitovů a jak jsou velké? ** Dokážete si představit mapu českých řek a potoků? ** Udělali jsme to všechno za vás nad daty ČÚZK

Jakub Čížek | 10

Deset kotev, které i v roce 2020 táhnou Android ke dnu

Deset kotev, které i v roce 2020 táhnou Android ke dnu

** Android existuje skoro 12 let a za tu dobu v mnoha směrech dospěl ** Dnes běží na sedmi z deseti telefonů, ale čemu za to vděčí? ** Našli jsme 10 kotev, které táhnou tento operační systém ke dnu

Karel Kilián | 168

Je lepší hrát na PC, či na konzolích? Nebo jsou i jiné možnosti?

Je lepší hrát na PC, či na konzolích? Nebo jsou i jiné možnosti?

** Jaké jsou výhody a nevýhody hraní na počítači? ** Co mají společného a v čem se liší Xbox One, PS4 a Switch? ** Na čem hrát, když nemáte výkonné PC ani konzoli?

Lukáš Václavík | 122

Windows 10 May 2020 Update je venku. Odstraňuje hesla a přináší Linux

Windows 10 May 2020 Update je venku. Odstraňuje hesla a přináší Linux

** Jarní aktualizace Desítek přináší dost novinek, jsou ale spíš menší ** Zlepšují se stabilita, rychlost i komfort ovládání ** Revoluce ve Windows 10 teprve přijde

Vladislav Kluska | 93