Mezinárodní vesmírnou stanici si teď můžete postavit sami. Lego vydalo novou stavebnici

Lego nově zařazuje do nabídky další zajímavý kousek pro fanoušky vesmírné techniky - stavebnici Mezinárodní vesmírné stanice (ISS). Nebude to úplně jednoduché, stavba se skládá ze 864 kostek a na délku měří půl metru. Doporučený věk pro skládání je 16+.

Stavebnice se snaží věrně napodobit originál a nabízí i některé pohyblivé prvky. Osm ramen solárních panelů je možné naklápět, k manipulaci je připraveno rameno Canadarm2 a kromě samotné lodi jsou k dispozici i tři malé vesmírné lodi, které k ISS pravidelně cestovaly. Včetně raketoplánu. Aby bylo stanici jak vystavit, je součástí i stojan.

Skutečná ISS má délku 109 m. Je to jediná trvale obydlená vesmírná stanice, která obíhá Zemi ve výšce cca 400 km průměrnou rychlostí 27 720 km/h. Planetu tak oběhne přibližně za 92 minut. Stavba začala již v roce 1998 a postupně se rozšiřuje a modernizuje.

Stavebnice se začne prodávat 1. února 2020 a bude stát 1 799 Kč. Součástí balení je i 148stránková brožura o historii ISS.

Na rozdíl od stavebnice rakety Saturn V, která byla uvedena v červnu 2017, to ale nebude stavebnice až tak drahá a složitá na postavení. Saturn V stojí 3 299 Kč a skládá se ze 1 969 kostek.

Diskuze (11) Další článek: Chyba roku 2038 způsobí problémy, počítače dnes totiž stárnou příliš pomalu

Témata článku: Země, Mezinárodní vesmírná stanice, Lego, Stavebnice, Saturn, Nová stavebnice, Rameno, ISS, Canadarm, Kostka, Stavebnice Lego na Heureka.cz

Samsungu unikla celá řada tabletů Galaxy Tab S8. Novinky budou hned tři, displej Ultry bude doslova obří

** Samsung na únor chystá novou řadu tabletů Galaxy Tab S8 ** Tentokrát se bude jednat hned o tři novinky ** Všechny poběží na Snapdragonu 8 Gen 1 a nabídnou stylus S Pen

StylusTablety
Už nikdy nekopírujte a nevkládejte příkazy z webových stránek – můžete tak ohrozit Windows i Linux

** Kopírujete někdy příkazy z webových stránek? ** Pak byste toho měli hodně rychle nechat! ** Můžete totiž zkopírovat škodlivý kód

Více Playstation vývojářů dotírá na Sony, aby vydávalo jejich hry i na PC

Podle tvůrce God of War se najde mnoho studií, jež by chtěla dostat své hry také na počítačové monitory.

Radek Wunderlich
God of WarSony

Pitva Samsungu Galaxy Z Fold2. Vnitřnosti ohebného telefonu, to je technologický koncert

Skládací telefony jsou stále docela nové a drahé, takže se nepoštěstí narazit na kus k popravě každý den. Tento má zničený vnitřní displej, ale jinak je funkční. Tak se pojďme podívat, jak to Samsung uvnitř vyřešil.

Ohebný displejSamsungPitva
Recenze herních sluchátek Razer Kaira Pro. Vibrace až za ušima

Razer Kaira se konečně zbavila drátů a zaměřila se na silné stránky jednotlivých konzolí. My jsme otestovali verzi pro Playstation 5.

RazerSluchátkaRecenze