Mezinárodní vesmírná stanice | Stavebnice | Lego

Mezinárodní vesmírnou stanici si teď můžete postavit sami. Lego vydalo novou stavebnici

Lego nově zařazuje do nabídky další zajímavý kousek pro fanoušky vesmírné techniky - stavebnici Mezinárodní vesmírné stanice (ISS). Nebude to úplně jednoduché, stavba se skládá ze 864 kostek a na délku měří půl metru. Doporučený věk pro skládání je 16+.

Stavebnice se snaží věrně napodobit originál a nabízí i některé pohyblivé prvky. Osm ramen solárních panelů je možné naklápět, k manipulaci je připraveno rameno Canadarm2 a kromě samotné lodi jsou k dispozici i tři malé vesmírné lodi, které k ISS pravidelně cestovaly. Včetně raketoplánu. Aby bylo stanici jak vystavit, je součástí i stojan.

Skutečná ISS má délku 109 m. Je to jediná trvale obydlená vesmírná stanice, která obíhá Zemi ve výšce cca 400 km průměrnou rychlostí 27 720 km/h. Planetu tak oběhne přibližně za 92 minut. Stavba začala již v roce 1998 a postupně se rozšiřuje a modernizuje.

Stavebnice se začne prodávat 1. února 2020 a bude stát 1 799 Kč. Součástí balení je i 148stránková brožura o historii ISS.

Na rozdíl od stavebnice rakety Saturn V, která byla uvedena v červnu 2017, to ale nebude stavebnice až tak drahá a složitá na postavení. Saturn V stojí 3 299 Kč a skládá se ze 1 969 kostek.

Diskuze (11) Další článek: Chyba roku 2038 způsobí problémy, počítače dnes totiž stárnou příliš pomalu