„Mí bývalí ruští kolegové mají vymyté mozky,“ tvrdí vysloužilý astronaut NASA Scott Kelly

Bývalý vojenský pilot a astronaut NASA Scott Kelly se opět vyjádřil k problematice války na Ukrajině. Tentokrát si vzal na mušku ruské kosmonauty, kteří svého času bývali jeho kolegy na palubě Mezinárodní vesmírné stanice (ISS).

Právě těm prý Putinova vláda „vymyla mozky“, v důsledku čehož invazi považují za nezbytnou akci, která má nacistům a NATO zabránit ve zničení Ruska, a podporují ji – byť tak nemusí činit veřejně. „Vím to, protože mi to někteří z nich řekli,“ konstatoval Kelly v novém rozhovoru pro Newsweek.

„Tak tato část mně překvapila.  Jak snadno byli někteří z nich uvedeni v omyl a takříkajíc jim vymyli mozky a jak nevěří tomu, co se skutečně odehrává,“ pokračoval osmapadesátiletý inženýr.

„Nehažme všechny do jednoho pytle!“

„Chci říct, že jsem s nimi diskutoval o zvěrstvech, která jsou páchána, a oni věří, že je to všechno falešné, že je páchají Ukrajinci a obviňují z nich Rusy, nebo je to jen vymyšlené,“ dodal.

Kelly již v březnu přiznal, že ho NASA požádala, aby Rusko přestal kritizovat, neboť chtěla udržet alespoň nějakou spolupráci mezi USA a Roskosmosem. To ho však zjevně nezastavilo.

Na druhou stranu jasně deklaroval, že odmítá házet všechny ruské kosmonauty do jednoho pytle, neboť někteří z nich invazi otevřeně odsuzují a přejí si, aby mohli opustit svou zemi.

Titulní foto: NASA Johnson, CC BY-NC-ND 2.0