František  Staněk
27. 4. 2018 • 12:26

Další letadlo s vrtulí, to jsem tedy čekal od vizionáře víc. Vrtule dělá hluk, je ze své podstaty mechanická, dělá víry a pulzy.21. století chce nějaký opravdový objev! Když se v šedesátých letech snívalo, co bude po roce 2000, určitě si nikdo nepředstavoval krabici s trapnou VRTULÍ. Správné UFO dělá jen tiché vžůůůůůům a nerachotí, jak kdyby se mělo rozpadnout.Bohatý vizionář by měl jít k samotné podstatě a zadotovat vývoj zařízení, které by umělo hýbat s masou vzduchu nemechanicky. To by pak změnilo úplně všechno!

iv@n
27. 4. 2018 • 8:43

trochu offtopic, ale čo sa stalo s Jyxem?
Kedysi som ho používal na vyhladávanie a celkom rád, potom všetko prevalcoval google.

David Krajíček
27. 4. 2018 • 7:08

Jako vizionář tvrdím, že ještě více než elektrické letadlo, chybí na trhu elektrická raketa!
Elektřina je levná a vynášet objekty na orbitu by bylo mnohem výhodnější.
Ale ještě nevím, co s kabelem, aby se nezamotal raketě mezi nožičky. 😉 B-]

Bergham
Bergham
27. 4. 2018 • 5:52

Aha.. A jak třeba zajistí, že se mu to s ničím jiným nesrazí? Třeba s jiným letadlem, včetně těch ultralehkých, balónem nebo dronem? Pán by pořád jen bojoval s úřady. Ale vidím, že se toho boje tak obává, protože už nejspíš tuší, že ten jeho koncept je totálně mimo. 😃

Jiří Šimek
Jiří Šimek
26. 4. 2018 • 19:58

Nemuzu si pomoci ale tihle chlapci od pocitacu by meli obcas zavitat do reality. Tohle opravdu velice tvrde narazi na byrokracii a je uplne jedno jestli to bude litat mimo mesto nebo nad. Druhy tvrdy naraz budou fyzikalni limity... a to hlavne pomer hmotnosti ke kapacite baterii, celkove vzhletova hmotnost, i samotna klouzavost... leda ze by meli 700km prodluzovacku 😀
Jedna vec je byt snilek a vizionar a druha je byt totalne mimo... hranice je tenka 😀

xls
26. 4. 2018 • 19:03

Na dopravu do 700 km máme spoustu malých letišť, která ale málokdo využívá a aby někdo nabízel takovouhle dopravu jako možnost, tak s tím jsem se nesetkal (i když to asi existovat v nějaké minimální míře bude). Nevím, co by na tom elektrické letadlo oproti letadlu se spalovacím motorem změnilo. Takže bych viděl spíš najít nějaký systém, jak letadla a letiště na menší vzdálenosti zpřístupnit.
Když není v podstatě vyřešené ani elektroauto, tak že by to vytrhlo elektroletadlo? Něco mi říká, že ty starosti s nějakým kilem na víc by se asi spíš vyřešily u auta než u letadla. Teoreticky.

radon
26. 4. 2018 • 12:01

hezké, ale stejně si myslím, že překomplikované a na ideální design si ještě počkáme. Protože řešení s VTOL a 8 vrtulemi je nutné pro komplikované podmínky (střecha mrakodrapu, plocha před hangárem, drahé pozemky) zatímco pro let Olomouc-Košice určitě nebude problém připravit 50 metrovou dráhu. Takže schopnost přistát sníženou dopřednou rychlostí (jako vírník, ale tu obrovskou vrtuli nahradit 2 menšími motory na křídlech). Prostě takový jednodušší Osprey s menšími vrtulemi výklopnými v menším úhlu a jen pro zpomalení přistávací rychlosti. Nižší cena, spotřeba, vyšší bezpečnost protože to nějak poletí v každém režimu ...

Určitě si přečtěte

Články odjinud