Francouzský výrobce pneumatik Michelin představil prototyp svých nových pneumatik UPTIS (Unique Puncture-proof Tire System). Jako první je obuje ještě v tomto roce testovací flotila elektromobilů Chevrolet Bolt.

Francouzský výrobce pneumatik Michelin představil prototyp svých nových pneumatik UPTIS (Unique Puncture-proof Tire System). Jako první je obuje ještě v tomto roce testovací flotila elektromobilů Chevrolet Bolt.

Technologie bez vzduchu eliminuje hned několik problémů současných pneumatik, jako jsou například boule nebo trhliny. Pneumatikářský koncern tak chce přispět ke snižování spotřeby surovin a odpadu.

Technologie bez vzduchu eliminuje hned několik problémů současných pneumatik, jako jsou například boule nebo trhliny. Pneumatikářský koncern tak chce přispět ke snižování spotřeby surovin a odpadu.

Firma označuje pneumatiky UPTIS jako pokrok v segmentu technologie „bezvzduchové mobility“. Mimo jiné vyzdvihuje minimální nároky na údržbu, neboť u těchto pneumatik není nutné provádět kontrolu tlaku a případného poškození.

Firma označuje pneumatiky UPTIS jako pokrok v segmentu technologie „bezvzduchové mobility“. Mimo jiné vyzdvihuje minimální nároky na údržbu, neboť u těchto pneumatik není nutné provádět kontrolu tlaku a případného poškození.

Michelin zdůrazňuje zejména pozitivní ekologický dopad svého řešení. Názorně ukazuje vlastnosti a schopnosti pneumatik UPTIS, kterým nečiní problém přejezd přes hřebíky nebo nájezd na ostrou hranu, simulující obrubník.

Michelin zdůrazňuje zejména pozitivní ekologický dopad svého řešení. Názorně ukazuje vlastnosti a schopnosti pneumatik UPTIS, kterým nečiní problém přejezd přes hřebíky nebo nájezd na ostrou hranu, simulující obrubník.

Pneumatiky jsou vyrobeny pomocí technologie 3D tisku ze směsi kompozitního kaučuku, pryskyřice a sklolaminátu. Na první pohled možná nejsou tak vizuálně přitažlivé jako běžné pneu, ale Michelin tvrdí, že jsou stejně pohodlné.

Pneumatiky jsou vyrobeny pomocí technologie 3D tisku ze směsi kompozitního kaučuku, pryskyřice a sklolaminátu. Na první pohled možná nejsou tak vizuálně přitažlivé jako běžné pneu, ale Michelin tvrdí, že jsou stejně pohodlné.

V tuto chvílí má francouzská firma pouze funkční prototyp, který bude dále testovat. Uzavřela proto spolupráci s mezinárodní korporací General Motors, která patří mezi největší výrobce automobilů na světě.

V tuto chvílí má francouzská firma pouze funkční prototyp, který bude dále testovat. Uzavřela proto spolupráci s mezinárodní korporací General Motors, která patří mezi největší výrobce automobilů na světě.

Technologie bez vzduchu eliminuje hned několik problémů současných pneumatik, jako jsou například boule nebo trhliny. Pneumatikářský koncern tak chce přispět ke snižování spotřeby surovin a odpadu.
Firma označuje pneumatiky UPTIS jako pokrok v segmentu technologie „bezvzduchové mobility“. Mimo jiné vyzdvihuje minimální nároky na údržbu, neboť u těchto pneumatik není nutné provádět kontrolu tlaku a případného poškození.
Michelin zdůrazňuje zejména pozitivní ekologický dopad svého řešení. Názorně ukazuje vlastnosti a schopnosti pneumatik UPTIS, kterým nečiní problém přejezd přes hřebíky nebo nájezd na ostrou hranu, simulující obrubník.
Pneumatiky jsou vyrobeny pomocí technologie 3D tisku ze směsi kompozitního kaučuku, pryskyřice a sklolaminátu. Na první pohled možná nejsou tak vizuálně přitažlivé jako běžné pneu, ale Michelin tvrdí, že jsou stejně pohodlné.
6
Fotogalerie

Michelin ukázal budoucnost pneumatik – obejdou se bez vzduchu a nepůjde je píchnout

Francouzský výrobce pneumatik Michelin představil na akci Movin'On Summit prototyp svých nových pneumatik UPTIS (Unique Puncture-proof Tire System). Jako první je v rámci spolupráce s General Motors obuje ještě v tomto roce testovací flotila elektromobilů Chevrolet Bolt, jezdící v americkém Michiganu.

Viceprezident společnosti General Motors Steve Kiefer v tiskovém prohlášení označuje technologii nových pneumatik jako průlomovou a neskrývá své nadšení ze spolupráce s Michelinem. Jedná se o „skvělý příklad toho, jak zákazníci profitují ze spolupráce na inovacích s dodavateli.“

Pneumatiky, které neznají defekt

Technologie bez vzduchu eliminuje hned několik problémů současných pneumatik, jako jsou například boule nebo trhliny. Pneumatikářský koncern tak chce přispět ke snižování spotřeby surovin a odpadu. Jako hlavní výhody Michelin jmenuje:

  • Sníží počet proražených nebo poškozených pneumatik, které jsou vyřazeny před dosažením konce jejich životního cyklu.
  • Snižují množství surovin, energií a emisí spojených s výrobou dojezdových a náhradních pneumatik, které již nebudou potřeba.
  • Vydrží déle díky tomu, že eliminují nesouměrné opotřebení, způsobené přehušťováním nebo podhušťováním.
  • Snižují nebezpečí související s propíchnutím nebo proražením pneumatiky.

Na svých stránkách pak firma označuje pneumatiky UPTIS jako pokrok v segmentu technologie „bezvzduchové mobility“. Mimo jiné vyzdvihuje minimální nároky na údržbu, neboť u těchto pneumatik není nutné provádět kontrolu tlaku a případného poškození.

Kdy budeme jezdit na pneumatikách bez vzduchu?

V propagačním videu Michelin zdůrazňuje zejména pozitivní ekologický dopad svého řešení. V dalších záběrech názorně ukazuje vlastnosti a schopnosti pneumatik UPTIS, kterým nečiní problém přejezd přes hřebíky nebo nájezd na ostrou hranu, simulující obrubník.

Pneumatiky jsou vyrobeny pomocí technologie 3D tisku ze směsi kompozitního kaučuku, pryskyřice a sklolaminátu. Na první pohled možná nejsou tak vizuálně přitažlivé jako běžné pneu, ale Michelin tvrdí, že jsou stejně pohodlné.

V tuto chvílí má francouzská firma pouze funkční prototyp, který bude dále testovat. Uzavřela proto spolupráci s mezinárodní korporací General Motors, která patří mezi největší výrobce automobilů na světě. Cílem je přinést pneumatiky UPTIS do segmentu osobních vozidel. Pokud vše půjde podle plánu, mohli bychom se s touto novinkou setkávat na cestách již v roce 2024.

Určitě si přečtěte

Články odjinud