Michelin ukázal budoucnost pneumatik – obejdou se bez vzduchu a nepůjde je píchnout

Názory k článku

tuba  |  05. 06. 2019 16:26  |  Microsoft Windows 10 Firefox 67.0

krasna predstava zacinat den navstevou pneuservisu kde take pneu vyvazia aby do vecera clovek neznicil loziska, capy alebo tlmice...Anyway, americka armada velmi podobne kolesa pouziva uz davnejsie https://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mysel_1  |  05. 06. 2019 16:29  |  Microsoft Windows 7 Chrome 73.0.3683.75

Podobnych prototypu uz tu byla fura. Jen jaksi dodnes nikdo nevyrobil takhle netradicni pneu, ktere by fungovalo aspon srovnatelne s tou tradicni. Tj. aby to bylo vubec prakticky pouzitelne aspon nejakym omezenym zpusobem.
Ostatne nezadouci vlastnosti runflatu dostatecne ilustruji, jake problemy vznikaji i pri pouziti vyrazne konzervativnejsich reseni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Net.Xtreme  |  05. 06. 2019 16:36  |  Microsoft Windows 10 Firefox 67.0

Bezvzduchové pneumatiky už dávno existují, takže možná mírné zlepšení současné technologie, ale dokud to nebude cenově srovnatelné s normálními pneumatiky při podobných parametrech, tak to žádné terno není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pcmaker  |  05. 06. 2019 16:53  |  Microsoft Windows 7 Chrome 73.0.3683.103

To vypadá dost nebezpečně. Jak začnou ta pera za jízdy praskat, tak "pneumatika" doslova exploduje a rozletí se na všechny strany. Stačí kamínek, který vletí mezi úchyty a neštěstí je hotovo. Mám podezření, že to výrobce nastaví tak, aby se pneumatika rychle sjela a musela být vyměněna dříve, než se začnou úchyty lámat. Myslím, že těch dalších 5 let budou jen testovat směs, aby nebyla příliš tvrdá ani měkká, ale tak akorát. Stávající pnojmatiku není problém zašpuntovat, pokud nějaký běžný Franta nepoužije sadu na dojezd a pneumatiku si tím sám nezničí. ☺

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brk77  |  05. 06. 2019 17:09  |  Linux Firefox 67.0

Michelin ukázal budoucnost, nebo minulost?Okamžitě se mi vybavilo tohle 7 let staré video s Hummrem, který na těchto pneumatikách jezdí. https://youtu.be/NtxGa_qY110...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
fclib  |  05. 06. 2019 18:07  |  Android Chrome 74.0

to uz tu bylo nekolikrat a nikdy se to nikam neposunulo a neprosadilo - jsou velmi hlucne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Katikakus  |  05. 06. 2019 18:53  |  Microsoft Windows 7 Chrome 74.0.3729.169

Me zaujala samonafukovaci pneumatika - je to cesky patent:
http://www.selfinflatingtire.com/...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 06. 2019 19:00 | Microsoft Windows 10 Chrome 74.0.3729.169

Vítej zpět, bezvzduchová pneumatiko. Důležité je zvolit správný termín, 2024, to je tak akorát, aby se zapomnělo, že něco takového v roce 2019 slibovali.„Snižují množství surovin, energií a emisí spojených s výrobou dojezdových a náhradních pneumatik, které již nebudou potřeba...“Proč mám pocit, že na žebra v těch čtyřech pneumatikách praskne víc gumy než na tu jednu dojezdovku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
N8GD  |  05. 06. 2019 20:07  |  Microsoft Windows 10 Chrome 74.0.3729.169

Takže teď i větší sekačky budou mít tyto pneumatiky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hamik  |  05. 06. 2019 20:35  |  Microsoft Windows 7 Chrome 74.0.3729.169

Docela by mne zajimalo, jak se na takovych kolech bude jezdit v zime v -30C, az ta guma ztvrdne, zkrehne a do tech der naleze snih a led

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Yeezey  |  05. 06. 2019 21:26  |  Macintosh OS X Chrome 74.0.3729.169

Tyhle revoluční pneumatiky jsou něco jako revoloční baterie. Jednou za 5 let se o tom objeví článek a pak na dalších 5 o nich neuslyšíte. Mám pocit že poprvé jsem je viděl testované (A byl to také michelin) na nějakých bagrech asi 15 let zpátky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
05. 06. 2019 21:59 | Microsoft Windows 10 Firefox 67.0

Som veľmi zvedavý, ako (a ako dlho by také pneumatiky fungovali v zime, v hlbšom snehu, resp. na ceste posypanej množstvom malých kamienkov, ktoré by sa zachytávali v lamelách...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Mag.net  |  06. 06. 2019 08:57  |  Android Chrome 59.0

Tak tohle už jsem viděl tak před dvaceti lety

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
panrt  |  06. 06. 2019 10:44  |  Linux AppleMAC-Safari 5.0

Jasně že existují nikdo netvrdí že ne ale nikdo to nemá u auta a pokud se to objeví mohlo by to být super tedy pokud to bude zvládat díry na českých silnicích 🤣🤣

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 06. 2019 13:29 | Microsoft Windows 10 Chrome 74.0.3729.169

to budou mít policajti radost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Walkeer_CZ  |  06. 06. 2019 14:19  |  Microsoft Windows 10 Chrome 75.0.3770.80

odbornici v michelinu na tom roky delaji, ale vsechno zbytecne, meli se radeji zeptat mistnich odborniku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
našinec  |  06. 06. 2019 15:08  |  Microsoft Windows 10 Firefox 67.0

Kdysi jsem četl takovou kutilskou knížku a tam radili do duše pumpičkou dát kaučukové mléko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
rackycz  |  07. 06. 2019 15:39  |  Microsoft Windows 10 Firefox 66.0

Hodně lidí tu řeší otázku, co se stane, až mezi lamely přijde bordel a v zimě led. Moje očekvání je, že pneumatika dostane v produkční verzi stejné bočnice, jako mají ty dnešní, jen že uvnitř budou místo vzduchu lamely. Takže vše bude čisté a dokonce bude možné to kolo nafouknout a v případě nouze dojet i bez lamel. Dnes se to testuje odkryté, aby to vzbudilo zájem lidí, ale je jasné, že nahatá pneumatika by byla náchylná na úplně všechno. Třeba i na vandaly, kteří by vám tam nastrkali větve. Plus si někam výrobce bude chtít napsat reklamu a rozměr a jinam, než na bočnici, to asi nemá smysl.Bočnice může být jen tenoučká a pružná, čistě na zakrytí děr. Samozřejmě je pak otázka, kolik to celé bude vážit. Běžné kolo s gumou (225/45/R17) má cca 20kg, čili když se tam vlezou a doženou to třeba lehčím diskem, proč ne.Jsem ale zvědavej, jakej čas na těch kolech udělají na Nürburgringu. 100 kol by mohlo tu pneumatiku vhodně prověřit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor