Francouzská firma Michelin pracuje již od roku 2005 na konceptu pneumatik odolných proti propíchnutí. Po bezmála šestnácti letech se vývoj posunul o další krůček dál – firma poprvé ukázala novinku na reálném autě. V souladu se snahami o lepší udržitelnost se pochopitelně jednalo o elektromobil.

Francouzská firma Michelin pracuje již od roku 2005 na konceptu pneumatik odolných proti propíchnutí. Po bezmála šestnácti letech se vývoj posunul o další krůček dál – firma poprvé ukázala novinku na reálném autě. V souladu se snahami o lepší udržitelnost se pochopitelně jednalo o elektromobil.

Novinka reaguje na skutečnost, že se ročně na celém světě vyrobí více než tři miliardy pneumatik. Michelin chce tento produkt učinit šetrnějším k životnímu prostředí. Kromě využívání přírodních materiálů toho hodlá dosáhnout omezením případů, které způsobují opotřebení a činí pneumatiky nepoužitelnými.

Novinka reaguje na skutečnost, že se ročně na celém světě vyrobí více než tři miliardy pneumatik. Michelin chce tento produkt učinit šetrnějším k životnímu prostředí. Kromě využívání přírodních materiálů toho hodlá dosáhnout omezením případů, které způsobují opotřebení a činí pneumatiky nepoužitelnými.

Unique Punctureproof TIre System (UPTIS) je bezdušová pneumatika, která díky své jedinečné konstrukci nevyžaduje plnění vzduchem a nikdy se nepropíchne. Firma v roce 2017 zveřejnila ukázkové video, v němž prezentovala veřejnosti svou vizi. Pneumatiky měly mít houbovitou strukturu a jejich dezén se měl „tisknout“ na k tomu určených stanicích.

Unique Punctureproof TIre System (UPTIS) je bezdušová pneumatika, která díky své jedinečné konstrukci nevyžaduje plnění vzduchem a nikdy se nepropíchne. Firma v roce 2017 zveřejnila ukázkové video, v němž prezentovala veřejnosti svou vizi. Pneumatiky měly mít houbovitou strukturu a jejich dezén se měl „tisknout“ na k tomu určených stanicích.

Koncept UPTIS kombinuje kolo z lehké hliníkové slitiny a pružnou nosnou konstrukci, která je vyrobena z plastu vyztuženého skleněnými vlákny. Výrobce je přesvědčen, že díky tomuto provedení může nový koncept poskytovat vlastnosti běžných pneumatik.

Koncept UPTIS kombinuje kolo z lehké hliníkové slitiny a pružnou nosnou konstrukci, která je vyrobena z plastu vyztuženého skleněnými vlákny. Výrobce je přesvědčen, že díky tomuto provedení může nový koncept poskytovat vlastnosti běžných pneumatik.

Velkou výzvou je snaha o snížení ekologických dopadů pneumatik. V počáteční fázi budou obsahovat mimo jiné recyklovaný plastový odpad a postupem času je v plánu nahrazení naprosto všech součástí organickými nebo recyklovatelnými materiály.

Velkou výzvou je snaha o snížení ekologických dopadů pneumatik. V počáteční fázi budou obsahovat mimo jiné recyklovaný plastový odpad a postupem času je v plánu nahrazení naprosto všech součástí organickými nebo recyklovatelnými materiály.

Až donedávna byly pneumatiky UPTIS jen konceptem, kterým jsme se mohli kochat v propagačních materiálech. Nedávno se hnuly pomyslné ledy – francouzský výrobce poprvé ukázal svůj produkt veřejnosti a pozval omezený počet lidí na zkušební jízdy.

Až donedávna byly pneumatiky UPTIS jen konceptem, kterým jsme se mohli kochat v propagačních materiálech. Nedávno se hnuly pomyslné ledy – francouzský výrobce poprvé ukázal svůj produkt veřejnosti a pozval omezený počet lidí na zkušební jízdy.

Pneumatiky byly nainstalovány na elektromobilu Mini Electric a na první pohled zaujaly odhalenými bočnicemi, díky čemuž bylo možné vidět strukturu jejich konstrukce. Jejím hlavním cílem je eliminovat riziko vzniku plošek a rychlé ztráty tlaku.

Pneumatiky byly nainstalovány na elektromobilu Mini Electric a na první pohled zaujaly odhalenými bočnicemi, díky čemuž bylo možné vidět strukturu jejich konstrukce. Jejím hlavním cílem je eliminovat riziko vzniku plošek a rychlé ztráty tlaku.

Ředitel Cyrille Roget k tomu řekl: „Byl to pro nás výjimečný zážitek a největšího uspokojení se nám dostalo na konci předváděcí akce, kdy naši pasažéři, kteří byli zpočátku, pravda, trochu obezřetní, prohlásili, že nepocítili žádný rozdíl ve srovnání s běžnými pneumatikami.“

Ředitel Cyrille Roget k tomu řekl: „Byl to pro nás výjimečný zážitek a největšího uspokojení se nám dostalo na konci předváděcí akce, kdy naši pasažéři, kteří byli zpočátku, pravda, trochu obezřetní, prohlásili, že nepocítili žádný rozdíl ve srovnání s běžnými pneumatikami.“

V tuto chvíli nejsou známy žádné informace o tom, jak náročný bude výrobní proces či jaká je cena použitých materiálů. Není tedy jisté, zda a případně o kolik budou nepropíchnutelné pneumatiky dražší ve srovnání s těmi konvenčními. Každopádně uvedení první pneumatiky UPTIS na trh bychom se měli dočkat v roce 2024.

V tuto chvíli nejsou známy žádné informace o tom, jak náročný bude výrobní proces či jaká je cena použitých materiálů. Není tedy jisté, zda a případně o kolik budou nepropíchnutelné pneumatiky dražší ve srovnání s těmi konvenčními. Každopádně uvedení první pneumatiky UPTIS na trh bychom se měli dočkat v roce 2024.

Novinka reaguje na skutečnost, že se ročně na celém světě vyrobí více než tři miliardy pneumatik. Michelin chce tento produkt učinit šetrnějším k životnímu prostředí. Kromě využívání přírodních materiálů toho hodlá dosáhnout omezením případů, které způsobují opotřebení a činí pneumatiky nepoužitelnými.
Unique Punctureproof TIre System (UPTIS) je bezdušová pneumatika, která díky své jedinečné konstrukci nevyžaduje plnění vzduchem a nikdy se nepropíchne. Firma v roce 2017 zveřejnila ukázkové video, v němž prezentovala veřejnosti svou vizi. Pneumatiky měly mít houbovitou strukturu a jejich dezén se měl „tisknout“ na k tomu určených stanicích.
Koncept UPTIS kombinuje kolo z lehké hliníkové slitiny a pružnou nosnou konstrukci, která je vyrobena z plastu vyztuženého skleněnými vlákny. Výrobce je přesvědčen, že díky tomuto provedení může nový koncept poskytovat vlastnosti běžných pneumatik.
Velkou výzvou je snaha o snížení ekologických dopadů pneumatik. V počáteční fázi budou obsahovat mimo jiné recyklovaný plastový odpad a postupem času je v plánu nahrazení naprosto všech součástí organickými nebo recyklovatelnými materiály.
9
Fotogalerie

Michelin ukázal nové pneumatiky UPTIS – jsou odolné proti defektům a nemusí se nafukovat

Francouzská firma Michelin pracuje již od roku 2005 na konceptu pneumatik odolných proti propíchnutí. Po bezmála šestnácti letech se vývoj posunul o další krůček dál – firma poprvé ukázala novinku na reálném autě. V souladu se snahami o lepší udržitelnost se pochopitelně jednalo o elektromobil.

Novinka reaguje na skutečnost, že se ročně na celém světě vyrobí více než tři miliardy pneumatik. Michelin chce tento produkt učinit šetrnějším k životnímu prostředí. Kromě využívání přírodních materiálů toho hodlá dosáhnout omezením případů, které způsobují opotřebení a činí pneumatiky nepoužitelnými.

Pneumatiky, které se nebojí hřebíků

Unique Punctureproof TIre System (UPTIS) je bezdušová pneumatika, která díky své jedinečné konstrukci nevyžaduje plnění vzduchem a nikdy se nepropíchne. Firma v roce 2017 zveřejnila ukázkové video, v němž prezentovala veřejnosti svou vizi. Pneumatiky měly mít houbovitou strukturu a jejich dezén se měl „tisknout“ na k tomu určených stanicích.

Koncept UPTIS kombinuje kolo z lehké hliníkové slitiny a pružnou nosnou konstrukci, která je vyrobena z plastu vyztuženého skleněnými vlákny. Výrobce je přesvědčen, že díky tomuto provedení může nový koncept poskytovat vlastnosti běžných pneumatik.

Velkou výzvou je snaha o snížení ekologických dopadů pneumatik. V počáteční fázi budou obsahovat mimo jiné recyklovaný plastový odpad a postupem času je v plánu nahrazení naprosto všech součástí organickými nebo recyklovatelnými materiály.

Možná se dočkáme za tři roky

Až donedávna byly pneumatiky UPTIS jen konceptem, kterým jsme se mohli kochat v propagačních materiálech. Nedávno se hnuly pomyslné ledy – francouzský výrobce poprvé ukázal svůj produkt veřejnosti a pozval omezený počet lidí na zkušební jízdy.

Pneumatiky byly nainstalovány na elektromobilu Mini Electric a na první pohled zaujaly odhalenými bočnicemi, díky čemuž bylo možné vidět strukturu jejich konstrukce. Jejím hlavním cílem je eliminovat riziko vzniku plošek a rychlé ztráty tlaku.

Ředitel Cyrille Roget k tomu řekl: „Byl to pro nás výjimečný zážitek a největšího uspokojení se nám dostalo na konci předváděcí akce, kdy naši pasažéři, kteří byli zpočátku, pravda, trochu obezřetní, prohlásili, že nepocítili žádný rozdíl ve srovnání s běžnými pneumatikami.“

V tuto chvíli nejsou známy žádné informace o tom, jak náročný bude výrobní proces či jaká je cena použitých materiálů. Není tedy jisté, zda a případně o kolik budou nepropíchnutelné pneumatiky dražší ve srovnání s těmi konvenčními. Každopádně uvedení první pneumatiky UPTIS na trh bychom se měli dočkat v roce 2024.

Určitě si přečtěte

Články odjinud