Mimozemský život | Komunikace

Michio Kaku: „Mimozemšťané nás kontaktují v tomto století!“

Jeden z nejuznávanějších teoretických fyziků na světě, Michio Kaku, se domnívá, že lidstvo bude ještě v tomto století kontaktováno nějakou mimozemskou civilizací. Zatím si však netroufá odhadnout, zda se s ní dokážeme dorozumět.

Kaku tuto svou předpověď vyslovil minulý týden na Redditu během akce Ask Me Anything (AMA). „Mluvit s nimi bude obtížné, protože mohou být desítky světelných let daleko. Takže v mezičase budeme muset rozluštit jejich jazyk, abychom pochopili jejich technologickou úroveň,“ konstatoval a dodal:

„Jsou typu I, II, nebo III??? A jaké jsou jejich úmysly. Jsou expanzivní a agresivní nebo mírumilovní.“

Zmíněné „typy“ představují tři kategorie na tzv. Kardašovově škále, která pojednává o stupni rozvoje nějaké konkrétní civilizace. Kritériem pro jejich stanovení je množství energie, jež dotyčná civilizace dokáže využít (například v případě typu I jde o veškeré zdroje domovské planety).

Podle Michia lze přemýšlet i o variantě, že mimozemšťané prostě přistanou na trávníku před Bílým domem a oznámí svou existenci. „Myslím ale, že to není pravděpodobné, protože bychom pro ně byli jako lesní zvířata, s nimiž nestojí za to komunikovat,“ poznamenal slavný vědec.

Jistě stojí za zmínku, že podobné výroky v poslední době zazněly i od astronoma Setha Shostaka či Stephena Hawkinga. První jmenovaný se dokonce vsadil o to, že první známky mimozemského života objevíme už v nadcházejících dvaceti letech. Jste připraveni?

Diskuze (70) Další článek: Údajný tvůrce bitcoinu půjde k soudu. Ve hře je milion bitcoinů

Témata článku: Vesmír, Budoucnost, Zajímavosti, Mimozemský život, Komunikace, Reddit, Fyzika, Stephen Hawking, Domovská planeta, Slavný vědec, Mimozemská civilizace, Světelný rok, Teoretický fyzik, Civilizace, Typ, Nadcházející rok, Bílý dům, Mimozemšťané, Trávník, Kako, Poslední doba, AMA, Ask me Anything, Podobný výrok, Stol

Evoluce stále pokračuje, lidem se do kolen vrací kost navíc

** O kost zvanou fabella nás evoluce připravila už před miliony let ** V posledních desetiletích se však „ztracená kost“ znovu objevuje ** Anatomové nabádají ortopedy, aby brali fabellu v potaz

K čemu je dobré programování a jak si postavit vlastní chytrou domácnost

** Proč umět alespoň trošku programovat, i když vás IT nebude živit? ** Potřebujete k programování čipů diplom z MIT? ** Jak může vypadat chytrá domácnost, kterou si postavíte sami?

Jak poslat Teslu do protisměru? Stačí samolepky, které řidič nevidí