Michio Kaku: „Mimozemšťané nás kontaktují v tomto století!“

Jeden z nejuznávanějších teoretických fyziků na světě, Michio Kaku, se domnívá, že lidstvo bude ještě v tomto století kontaktováno nějakou mimozemskou civilizací. Zatím si však netroufá odhadnout, zda se s ní dokážeme dorozumět.

Kaku tuto svou předpověď vyslovil minulý týden na Redditu během akce Ask Me Anything (AMA). „Mluvit s nimi bude obtížné, protože mohou být desítky světelných let daleko. Takže v mezičase budeme muset rozluštit jejich jazyk, abychom pochopili jejich technologickou úroveň,“ konstatoval a dodal:

„Jsou typu I, II, nebo III??? A jaké jsou jejich úmysly. Jsou expanzivní a agresivní nebo mírumilovní.“

Zmíněné „typy“ představují tři kategorie na tzv. Kardašovově škále, která pojednává o stupni rozvoje nějaké konkrétní civilizace. Kritériem pro jejich stanovení je množství energie, jež dotyčná civilizace dokáže využít (například v případě typu I jde o veškeré zdroje domovské planety).

Podle Michia lze přemýšlet i o variantě, že mimozemšťané prostě přistanou na trávníku před Bílým domem a oznámí svou existenci. „Myslím ale, že to není pravděpodobné, protože bychom pro ně byli jako lesní zvířata, s nimiž nestojí za to komunikovat,“ poznamenal slavný vědec.

Jistě stojí za zmínku, že podobné výroky v poslední době zazněly i od astronoma Setha Shostaka či Stephena Hawkinga. První jmenovaný se dokonce vsadil o to, že první známky mimozemského života objevíme už v nadcházejících dvaceti letech. Jste připraveni?

Diskuze (70) Další článek: Údajný tvůrce bitcoinu půjde k soudu. Ve hře je milion bitcoinů