Michio Kaku: „Mimozemšťané nás kontaktují v tomto století!“

Jeden z nejuznávanějších teoretických fyziků na světě, Michio Kaku, se domnívá, že lidstvo bude ještě v tomto století kontaktováno nějakou mimozemskou civilizací. Zatím si však netroufá odhadnout, zda se s ní dokážeme dorozumět.

Kaku tuto svou předpověď vyslovil minulý týden na Redditu během akce Ask Me Anything (AMA). „Mluvit s nimi bude obtížné, protože mohou být desítky světelných let daleko. Takže v mezičase budeme muset rozluštit jejich jazyk, abychom pochopili jejich technologickou úroveň,“ konstatoval a dodal:

„Jsou typu I, II, nebo III??? A jaké jsou jejich úmysly. Jsou expanzivní a agresivní nebo mírumilovní.“

Zmíněné „typy“ představují tři kategorie na tzv. Kardašovově škále, která pojednává o stupni rozvoje nějaké konkrétní civilizace. Kritériem pro jejich stanovení je množství energie, jež dotyčná civilizace dokáže využít (například v případě typu I jde o veškeré zdroje domovské planety).

Podle Michia lze přemýšlet i o variantě, že mimozemšťané prostě přistanou na trávníku před Bílým domem a oznámí svou existenci. „Myslím ale, že to není pravděpodobné, protože bychom pro ně byli jako lesní zvířata, s nimiž nestojí za to komunikovat,“ poznamenal slavný vědec.

Jistě stojí za zmínku, že podobné výroky v poslední době zazněly i od astronoma Setha Shostaka či Stephena Hawkinga. První jmenovaný se dokonce vsadil o to, že první známky mimozemského života objevíme už v nadcházejících dvaceti letech. Jste připraveni?

Diskuze (70) Další článek: Údajný tvůrce bitcoinu půjde k soudu. Ve hře je milion bitcoinů

Témata článku: Vesmír, Budoucnost, Zajímavosti, Komunikace, Mimozemský život, Reddit, Fyzika, Stephen Hawking, Podobný výrok, Stol, Slavný vědec, Teoretický fyzik, Domovská planeta, AMA, Ask me Anything, Století, Kako, Mimozemská civilizace, Civilizace, Bílý dům, Nadcházející rok, Mimozemšťané, Světelný rok, Poslední doba, Typ

USB-C už mělo být všude, ale není. Tak kde to vázne?

** Konektor USB-C byl představen už před čtyřmi roky ** Praktické univesrzální rozhraní však stále není rozšířeno ** Výrobcům hardwaru se do změny moc nechce