Microsoftu klesly příjmy z Windows. O to víc ale vydělává na Office 365 a sociální síti

Microsoft zveřejnil finanční výsledky za poslední tři měsíce a jen mírně předčil původní očekávání. V rámci vybraných segmentů se sice Microsoftu dařilo výrazně růst, některé ale stagnují nebo se dokonce dočkaly propadu.

Příjem Microsoft za druhé fiskální čtvrtletí roku 2018 je 28,9 miliardy dolarů, přičemž čistý zisk činí 7,5 miliardy dolarů. V meziročním srovnání příjmu za stejné období se tak Microsoft může pochlubit slušným 12% růstem, ale důležité jsou podrobnosti, odkud se nový příjem daří generovat.

Největší růst Microsoft zaznamenal v oblasti produktivity, kam patří nejen LinkedIn, ale také třeba Office 365. V těchto segmentech vzrostl příjem Microsoftu o 25 % na 9 miliard dolarů a pokud jde o statistiky, počet předplatitelů Office 365 se meziročně zvýšil z 28 milionů na 29,2 milionu koncových uživatelů. U podnikové varianty Office 365 byl příjem vyšší o 41 %.

Microsoftu se stále daří slušně vydělávat i na Linkedin, který se postaral o příjem 1,3 miliardy dolarů, což je meziročně o 20 % více.

V případě cloudu Microsoft rovněž udržuje růstové tempo a nadále zvyšuje příjem, tentokrát jde o 15% meziroční růst na 7,8 miliardy dolarů při porovnání stejného období.

Minimální růst, nebo spíše řečeno stagnace je u příjmu z prodeje Windows, Xboxu a dokonce i zařízení Surface, které se Microsoft snaží hodně tlačit na trh. Celkový růst za všechny tyto produkty pro koncové uživatele je pouze 2 %, u Windows (komerční varianty) došlo dokonce k propadu o 4 % a u příjmu z prodejů Surface a dalších zařízení jde pak jen o 1% růst. V případě OEM verze Windows zvýšil Microsoft příjem o 4 %.

Vánoční sezóna zachránila příjmy z nového Xboxu One X, které rostly o 8 %, ale uvidíme, jak se Microsoftu podaří udržet poptávku po nové herní konzoli i v dalších čtvrtletích.

Surface Laptop jsme vyzkoušeli i v redakci:

Diskuze (15) Další článek: Objev na oběžné dráze: Amatérský astronom našel 10 let ztracený satelit

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,