Mikrogravitace způsobuje znepokojivé změny v mozcích astronautů

Názory k článku

|  29. 10. 2018 20:12  |  Microsoft Windows 10 Firefox 63.0

Tak prečo už nestavajú medzinárodné stanice tipu ISS s gravitáciou ? Aspoň s tou rotačnou na báze centrifúgy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (40)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2018 20:37 | Microsoft Windows 7 Firefox 62.0

Protože to ještě v praxi nikdo neotestoval a nikdo na to asi nemá koule to udělat, bylo by to velký, drahý a těžký a komplikovaný to všechno dostat nahoru, ale věřim že možný to je. Určitě by to měli aspoň otestovat v ňákym menšim měřítku jestli to vubec bude použitelný.

alien.cz  |  29. 10. 2018 20:42  |  Macintosh OS X Safari 12.0

Léta tvrdím, že vesmír je neobyvatelný mimo planety.Ve své podstatě je to přirozená překážka proti kolonizaci vesmíru.Je fuk co je na druhé straně galaxie. Žijeme tady a teď.
-------------Teoretici hovoří o možnosti genetiky v kombinaci s časem. Já tvrdím, že živý organizmus, jehož základním stavebním kamenem je buňka, je zcela závislý na reakci každé buňky. První buňka na Zemi vznikla dole na Zemi, v podmínkách gravitace a pozemského vlivu a v tomto směru se vyvíjela 4 miliardy let až do dnešní podoby živočichů.Aby nějaký organizmus dokázal podobným způsobem žít ve vesmírném prostoru, musel by se tam vyvinout od základu od první buňky až po konečné stádium hotového živočicha se vším, co taková evoluce přináší a ke konečnému výsledku potřebuje. A takový postup je možné zajistit pouze umělou cestou, nikoliv přirozenou, neboť v tom prostředí se žádná buňka nikdy v nic nevyvine.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (44)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
TFSi  |  30. 10. 2018 07:15  |  Microsoft Windows 10 Chrome 69.0.3497.100

Tak místo astronautů začneme do vesmíru posílat české politiky. Tam změny na mozku nehrozí...

30. 10. 2018 07:30 | Linux Chrome 65.0.3325.181

Lidé mají neustále problém si připustit, že nejsou vrcholem evoluce. Nejsme určeni ke kolonizaci vesmíru. Pokud chceme kolonizovat vesmír, je potřeba upravit lidi na vesmířany.Buď můžeme jít cestou přirozené evoluce a po pár tisíciletích na ISS a následujících vesmírných stanicích poskytujících z počátku ochranu se přizpůsobit přirozeně. Nebo tomu pomůžeme uměle, úpravou DNA, kybernetikou či plnou robotizací a přeměnou na umělou inteligenci.Tak jak tak, v současné podobě nejsou lidé vhodný druh života do vesmírného prostoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (17)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Mi.Chal  |  30. 10. 2018 20:54  |  Microsoft Windows 7 Firefox 63.0

"Zatím nicméně není jasné, zda tyto rozsáhlé změny nějak ovlivňují kognitivní funkce astronautů"Tak proč je to znepokojivé, když se o tom nic neví?

ipxip  |  31. 10. 2018 00:43  |  Microsoft Windows 10 Chrome 69.0.3497.100

Co třeba kombinované řešení - pracovalo by se v "klasických" modulech jako má ISS (plných přístrojů, bez umělé gravitace), a ložnice/jídelna/obývák by byly v rotující "čince" typu lehkého nafukovacího modulul Beam.
(neumím si představit jestli by byl problém v častém střídání pobytu v gravitaci/bez-gravitace)