„Mimozemský život pravděpodobně nalezneme během nadcházejících 25 let,“ říká expert na exoplanety

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.

16. 09. 2022 13:40

Nesouhlasím. První kontakt je naplánován na 05.04.2063

16. 09. 2022 10:38

To je dosť dobre možné, aj v našej sústave sú kandidáti, na ktorých je predpoklad, že by sa tam mohli vyskytovať jednobunkové organizmy.Vyspelé civilizácie sú trošku iný level a také niečo ľudstvo neobjaví možno vôbec. Vesmír je vskutku obrovský (stovky miliárd galaxií so stovkami miliárd hviezdnych sústav v každej z nich), ale s narastajúcou vzdialenosťou klesajú možnosti skúmania inak, než skúmaním svetla, ktoré k nám dorazí. Potom je tu problém času, od doby čo na zemi vznikli prvé jednobunkové organizmy do doby, kedy vzniklo niečo, čo si samo seba začalo uvedomovať ubehlo koľko, 2-3 miliardy rokov? A k tomu uvedomeniu došlo až v posledných tisíckach rokov, viedla k tomu naozaj dlhá a zložitá cesta. Naviac, na rozdiel od mnohých snílkov medzi vedcami, si nemyslím, že cieľom evolúcie je stvoriť inteligentný život, z tých miliárd foriem života na zemi sa to za celú dobu podarilo len jednej a to možno len vďaka sérií náhod. Vyzerá to, že jediným cieľom evolúcie je tvoriť život, ktorý je schopný prežiť a prispôsobiť sa.Vesmír je prakticky nekonečne veľký a tým pádom existuje nekonečne mnoho príležitostí na stvorenie inteligentného života, ale či si ho ľudstvo za svoju z pohľadu vesmíru kratučkú existenciu stihne všimnúť, to je veľmi otázne.

16. 09. 2022 09:15

Poutavé fotografie obří exoplanety - to je ten jeden pixel přilepený na několik pixelů představující mateřskou hvězdu?

16. 09. 2022 08:15

Taky umím udělat odbornou předpověď:
Mimozemský život pravděpodobně nenajdeme do 25 let

15. 09. 2022 19:53

Nejsme schopni objevit ani miliardy let staré civilizace, co miliardy let vysílají, aby kontaktovaly svoje kosmické lodě.

Myslím si, že statisticky je výskyt dalšího života ve vesmíru naprosto jistá věc. Akorát holt ta hlemýždí rychlost světla je limitující faktor... 1000 sv. let je v podstatě hned za dveřmi. Naše vlastní signály nejspíš ještě nikdo neměl šanci zachytit.... a ty jejich jsou od nás holt příliš daleko.
Mně to přijde nastavené dobře - jsme od sebe tak daleko, že si nemůžeme lézt na nervy.

15. 09. 2022 15:49

Tak určitě. Akorát ho tam budeme muset nejdřív dovézt.

Megatest: telefony do 7 000 Kč