Mimozemšťané mohou být na vzdálených planetách uvězněni intenzivními gravitačními silami

Německý astrofyzik Michael Hippke přišel s dalším možným vysvětlením toho, proč k nám dosud nezavítali žádní mimozemšťané. Podle jeho názoru mohou být mnozí z nich na svých domovských planetách uvězněni intenzivními gravitačními silami.

Toto tvrzení se na první pohled může zdát poměrně zvláštní, protože i my lidé už nějakou dobu dokážeme Zemi opustit. Podle Hippkeho však může být problémem velikost (hypotetických) planet, na nichž (hypotetické) cizí inteligentní bytosti žijí.

„Na masivnějších planetách by vesmírné lety byly exponenciálně dražší,“ vysvětlil Michael na Space.com.

Výpočty ukázaly, že při použití běžného raketového paliva by náklady na start kosmické lodi z typické super-Země (exoplanety, jejíž hmotnost nepřesahuje desetinásobek hmotnosti Země) dosáhly astronomických částek. Například realizace mise odpovídající našemu dobytí Měsíce by vyžadovala zhruba 400 000 metrických tun paliva.

A pokud by planeta byla ještě větší a těžší, mimozemšťané by museli vyvinout nějaký alternativní pohonný systém (třeba jaderný), protože chemické palivo by bylo v podstatě nepoužitelné.

Samozřejmě je zcela možné, že určité mimozemské civilizace dávno disponují supertechnologiemi, které si nedokážeme představit ani v těch nejdivočejších snech. Stejně tak se ale mnohé z nich na takovou úroveň zatím dostat nemusely – což by opět o něco snížilo pravděpodobnost toho, že za námi v dohledné době jejich zástupci vyrazí na návštěvu.

Diskuze (55) Další článek: Česko je kolébka kryptoměnových firem: toto je 5 nejzajímavějších projektů

Témata článku: Vesmír, Země, Technologie, Výzkum, Měsíc, Mimozemský život, Exoplanety, Fyzika, Palivo, Vesmírný let, Hmotnost, Domovská planeta, Planeta, Gravitační síla, Michael, Mimozemšťané, Vzdálená planeta, Tvrzení, Astronomická částka, Chemické palivo, První pohled, Kosmická loď, Dohledná doba

Xiaomi Yeelight: Wi-Fi LED žárovka za pár stovek, kterou můžete ovládat i hlasem

** Na eBayi aspol. ji koupíte za čtyři stovky ** Má Wi-Fi a povedenou appku ** Spojíte ji s Googlem, Amazonem, IFTTT i vlastním systémem

Nová zbraň proti hackerům: obrovské množství chyb v softwaru

** Vědci vymysleli nový systém obrany proti hackerům ** Pomocí speciálního systému implementují do softwaru spoustu chyb ** Tyto chyby nejsou zneužitelné, což útočník zjistí až po čase

Sonda Dawn prolétá jen 35 km od trpasličí planety Ceres a posílá úchvatné fotografie!

** Sonda Dawn zkoumá trpasličí planetu Ceres od března 2015 ** Sonda nyní přešla na novou dráhu, nejblíže se dostává k povrchu na vzdálenost jen 35 km ** Ceres je největší planetkou hlavního pásu mezi Marsem a Jupiterem