Vesmír | Mimozemský život

Mimozemšťané mohou být na vzdálených planetách uvězněni intenzivními gravitačními silami

Německý astrofyzik Michael Hippke přišel s dalším možným vysvětlením toho, proč k nám dosud nezavítali žádní mimozemšťané. Podle jeho názoru mohou být mnozí z nich na svých domovských planetách uvězněni intenzivními gravitačními silami.

Toto tvrzení se na první pohled může zdát poměrně zvláštní, protože i my lidé už nějakou dobu dokážeme Zemi opustit. Podle Hippkeho však může být problémem velikost (hypotetických) planet, na nichž (hypotetické) cizí inteligentní bytosti žijí.

„Na masivnějších planetách by vesmírné lety byly exponenciálně dražší,“ vysvětlil Michael na Space.com.

Výpočty ukázaly, že při použití běžného raketového paliva by náklady na start kosmické lodi z typické super-Země (exoplanety, jejíž hmotnost nepřesahuje desetinásobek hmotnosti Země) dosáhly astronomických částek. Například realizace mise odpovídající našemu dobytí Měsíce by vyžadovala zhruba 400 000 metrických tun paliva.

A pokud by planeta byla ještě větší a těžší, mimozemšťané by museli vyvinout nějaký alternativní pohonný systém (třeba jaderný), protože chemické palivo by bylo v podstatě nepoužitelné.

Samozřejmě je zcela možné, že určité mimozemské civilizace dávno disponují supertechnologiemi, které si nedokážeme představit ani v těch nejdivočejších snech. Stejně tak se ale mnohé z nich na takovou úroveň zatím dostat nemusely – což by opět o něco snížilo pravděpodobnost toho, že za námi v dohledné době jejich zástupci vyrazí na návštěvu.

Diskuze (56) Další článek: Česko je kolébka kryptoměnových firem: toto je 5 nejzajímavějších projektů