Mimozemšťané ve stovkách hvězdných systémů by mohli zaznamenat život na Zemi

Z 1004 blízkých hvězdných systémů je „výhled“ na Zemi dostatečně dobrý na to, aby případným mimozemským astronomům umožnil zaznamenat naši existenci. Plyne to z nové studie, která byla publikována v Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

95 %  těchto systémů je přitom tak starých, že by se v nich nějaká forma života skutečně nacházet mohla – minimálně teoreticky.

Ukazuje se, že díky řadě triků, které v současnosti používáme k hledání cizích civilizací, by si nás jako první mohly všimnout ony. Samozřejmě za předpokladu, že mají tytéž zájmy a o něco takového se vůbec snaží.

Až 10 hodin denně

Pozemští astronomové se mohou o exoplanetách dozvědět více informací tím, že je budou pozorovat, když procházejí mezi námi a jejich hostitelskými hvězdami. Totéž by ovšem platilo i pro mimozemšťany.

Takoví badatelé by pravděpodobně dokázali určit například to, že Země je skalnatá planeta s pohostinnou atmosférou. A podle astronomky Lisy Kaltenegger by v naší atmosféře mohli rovněž zaznamenat známky biosféry.

Live Science upozorňuje, že z více než 500 výše zmíněných systému by šlo sledovat Zemi dokonce až 10 hodin denně – tedy v době, kdy by tomu nebránilo Slunce.

Diskuze (23) Další článek: Linux místo Windows: Co vybrat, jak nainstalovat a proč Linux používat

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Země, Exoplanety, Slunce, Mimozemský život, Systém, Civilizace, Hvězdný systém, Astronom, Live Science, Život

Mobilní protivzdušný systém Skynex z Německa během testu vyřídil osm malých dronů

** Německá společnost Rheinmetall nedávno představila nový pozoruhodný systém protivzdušné obrany Skynex ** Ten může být vybaven senzory, zbraněmi, taktickým radarem i dalšími prvky ** Během testu si hravě poradil s hejnem osmi malých dronů

Intel vrací úder. Procesory Intel Alder Lake překonávají AMD, ale konkurent to nevzdává

Nová generace procesorů Intel Alder Lake dorazila na trh. Dvanáctá generace Intel Core je v mnohém revoluční a konečně přináší výkon, se kterým dokáže AMD Ryzeny překonat.