„Mise Armageddon“: Měsíc Dimorphos má po nárazu sondy DART dvojitý ohon

Oživeno 25. října

Měsíc Dimorphos, resp. binární systém Didymos-Dimorphos, se po nárazu sondy DART může pyšnit podobným ohonem jako mají komety. A to rovnou dvojitým.

„Dvojitý ohon je neočekávaný vývoj, i když podobné chování je běžně pozorováno u komet a aktivních asteroidů,“ komentovala to NASA ve svém blogovém příspěvku.

Ačkoli výše jmenovaná kosmická agentura má k dispozici několik kvalitních snímků, připustila, že její vědci zatím nedokáží objasnit k čemu přesně došlo.

„Vztah mezi ohonem podobným kometě a dalšími vyvrženými útvary, které lze vidět v různých časech na snímcích z Hubblea a jiných teleskopů, je stále nejasný,“ uvedla. „Je to něco, na čem vyšetřovací tým v současnosti pracuje.“

Momentálně víme jen tolik, že druhý ohon je „nově vyvinutý“ a že „existuje řada možných scénářů, které tým bude zkoumat“. Nebylo však konkretizováno o jaké scénáře jde.

Mise „Armageddon“

V aktualizovaném článku sledujeme průběh mise přezdívané „Armageddon“, v rámci níž sonda DART narazí do malého měsíce Dimorphos a pokusí se ho vychýlit z jeho dráhy.

Diskuze (12) Další článek: Co vy na to: Máte doma tablet, nebo stačí velký mobil?

Témata článku: Vesmír, Internet, Výzkum, SpaceX, NASA, Země, Twitter, DART, Měsíc, Asteroidy, JWST, Dušan Majer, Jižní Afrika, Kolize, Lori Glaze, Dimorphos, Oběžná dráha, Armageddon, Dimorphosu, Náraz, Didymosu, Sonda, University of Hawai, Johns Hopkins University, Září