„Mise Armageddon“: Amatérský astronom zveřejnil videa zachycující srážku sondy DART s měsícem Dimorphos

Oživeno 13. listopadu

Amatérský astronom Jacint Roger Perez zveřejnil povedené kompilace nových záběrů pořízených během „Mise Armageddon“. Ty dokumentují průběh srážky sondy DART s měsícem Dimorphos.

Perez podle dostupných informací použil záběry ze dvou kamer malého cubesatu LICIAcube, který výše jmenovanou sondu na její cestě k Dimorphosu doprovázel.

Není bez zajímavosti, že LICIAcube pochází z Evropy -  konkrétně ho do vesmíru vyslala Italian Space Agency (ASI).

Perezova videa ukazují, co se odehrálo těsně před kolizí, při ní i po ní. Připomeňme, že tento pokus měl mnohem viditelnější i dlouhodobější následky, než vědci původně předpokládali.

Sonda nejen dokázala úspěšně změnit trajektorii měsíce, ale navíc ho připravila o velké množství (cca dva miliony liber, tedy téměř milion kilogramů) prachu a hornin.

Mise „Armageddon“

V tomto aktualizovaném článku jsme sledovali průběh mise přezdívané „Armageddon“, v rámci níž sonda DART narazila do malého měsíce Dimorphos a pokusila se ho vychýlit z jeho dráhy.

Diskuze (21) Další článek: Země mohla být snadněji odhalitelná mimozemšťany v období jury