Mise Artemis I: Kosmická loď Orion zaznamenala zajímavý rekord

Oživeno 28. listopadu | Orion v sobotu 26. listopadu překonal rekord týkající se vzdálenosti od Země, pokud jde o kosmickou lodí určenou k přepravě lidí do hlubokého vesmíru a zpět na naší planetu.

Dosavadní rekord podle dostupných informací činil 248 655 mil, tedy 400 171,432 km, a byl stanoven během mise Apollo 13.

NASA rovněž uvedla, že dnes, tzn. v pondělí 28. listopadu, se Orion bude nacházet ve své maximální vzdálenosti od Měsíce a více než 270 000 mil (434522,88 km) daleko od Země.

V pátek dotyčná kosmická loď vstoupila na tzv. retrográdní orbitu, na níž zůstane celkem 6 dní. Během těch letoví kontroloři monitorují klíčové systémy a provádějí různé testy.

Půjde-li i nadále vše podle plánu, po uplynutí výše zmíněných 6 dní bude Orion nasměrován na trajektorii zpět k Zemi a v neděli 11. prosince dopadne do vod Tichého oceánu.

Mise Artemis I

V tomto pravidelně aktualizovaném článku sledujeme průběh mise Artemis I, v rámci níž raketa Space Launch System (SLS) vynese do vesmíru kosmickou loď Orion. Ta by následně měla obletět Měsíc a vrátit se zpět na Zemi.

• Artemis 1: Nepilotovaný let, kdy bude loď Orion navedena na oběžnou dráhu kolem Měsíce a pak zpět k Zemi. Termín: konec roku 2022