Mise Artemis I skončila velkým úspěchem

Oživeno 15. prosince

V neděli ve vlnách Tichého oceánu spočinula kosmická loď Orion, což znamenalo definitivní konec mise Artemis I.

Orion během své pouti podle dostupných informací urazil ohromujících 1,4 milionu mil, tedy zhruba 2253082 kilometrů.

Proces vyzdvižení zabral jeden nebo dva dny, ale nyní už je kapsle zpět na pevné zemi. V úterý 13. prosince dorazila na palubě dokovací lodi USS Portland do San Diega.

NASA chce využít alespoň některé části dotyčné kosmické lodi při nadcházející misi Artemis II. Konkrétně se jedná například o palubní letové počítače. Pokud nebude nutné je vyměnit, mohlo by to znamenat značnou úsporu peněz.

Nejvíc opotřebovaný je podle očekávání modulární tepelný štít, který byl vystaven teplotám kolem 2760 °C.

Mise Artemis I

V tomto pravidelně aktualizovaném článku sledujeme průběh mise Artemis I, v rámci níž raketa Space Launch System (SLS) vynese do vesmíru kosmickou loď Orion. Ta by následně měla obletět Měsíc a vrátit se zpět na Zemi.

• Artemis 1: Nepilotovaný let, kdy bude loď Orion navedena na oběžnou dráhu kolem Měsíce a pak zpět k Zemi. Termín: konec roku 2022