Mars | NASA | Helikoptéry

Mise Mars 2020: NASA zapnula vrtulník Ingenuity a poprvé ve vesmíru dobila jeho baterie

NASA oznámila, že nedávno zapnula svou helikoptéru zvanou Ingenuity („Důvtip“)  – zatím ještě ne na povrchu rudé planety, ale během dlouhé cesty meziplanetárním prostorem.

Jak jsme vás již informovali, mise Mars 2020 byla zahájena 30. července. O týden později výše jmenovaná vesmírná agentura vrtulník aktivovala, začala nabíjet jeho lithium-iontové baterie a analyzovala jejich stav.

Z oficiální zprávy plyne, že baterie se během 8 hodin nabily na 35 %. Protože taková úroveň je podle realizačního týmu pro přeletovou fázi optimální, tatáž činnost se bude provádět každých zhruba 14 dní.

„Tato nabíjecí aktivita ukazuje, že jsme přežili start a že zatím dokážeme zvládnout i drsné prostředí meziplanetárního prostoru,“ uvedla projektová manažerka MiMi Aung.

„Než se pokusíme o první experimentální letovou zkoušku na jiné planetě, čeká nás ještě hodně prvenství, ale právě teď máme všichni z budoucnosti velmi dobrý pocit,“ dodala Aung.

Diskuze (7) Další článek: Poznámkový blok jako samostatná aplikace v Microsoft Store má novou ikonu, ale nejistý osud

Témata článku: Technika, Vesmír, Výzkum, Mars, NASA, Baterie, Akumulátory, Helikoptéry, Realizační tým, Vrtulník, Mise, Meziplanetární prostor, Planeta

Epic chce rozbít monopol Play Storu a App Storu. Nastražil trik s hrou Fortnite a žaluje Google i Apple

** Apple a Google odstranili z obchodů s aplikacemi hru Fortnite ** Její vývojáři nejprve přichystali parodické video ** V žalobách viní obě firmy z monopolního chování

Co přijde po Netflixu a Amazonu? Tohle jsou streamovací služby, na které v Česku čekáme

** Rozhodujete se mezi Netflixem a HBO Go? Věřte, bude hůř ** Na trhu je mnohem víc ambicióznějších streamovacích služeb ** Některé by mohly do ČR zamířit ještě letos

Zapomeňte na kometu, české nebe každý den křižují mnohem zajímavější kousky

** České nebe každý den křižuje hromada exotických letounů ** Na populární mapě Flightradar24 je ale nenajdete ** Jsou to vojenské letouny USA, UK a NATO

Je lepší hrát na PC, či na konzolích? Nebo jsou i jiné možnosti?

** Jaké jsou výhody a nevýhody hraní na počítači? ** Co mají společného a v čem se liší Xbox One, PS4 a Switch? ** Na čem hrát, když nemáte výkonné PC ani konzoli?