Mise OFT-2: Kosmická loď Starliner se úspěšně vrátila na Zemi

Oživeno 26.května

Mise OFT-2 skončila. Kosmická loď Starliner úspěšně dorazila na vojenskou základnu White Sands v Novém Mexiku.

Kapsle podle dostupných informací přistála pomocí tři hlavních padáků a šesti airbagů, které zmírnily její dopad. Její návrat na naší planetu trval přibližně čtyři hodiny.

Administrátor NASA Bill Nelson prohlásil, že tento výsledek představuje další krok na cestě k více letům s posádkou na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS). Nad tím, kdy se ve Starlineru poprvé svezou i astronauti, však stále visí otazník.

Zatím si tuto cestu vyzkoušel jen panák vybavený patnácti senzory. Data, která během ní shromáždil, nyní budou podrobena důkladné analýze.

Mise OFT-2

V pravidelně aktualizovaném článku sledujeme průběh mise OFT-2, v rámci níž by se kosmická loď Starliner znovu měla pokusit o spojení s Mezinárodní vesmírnou stanicí (ISS).

Diskuze (8) Další článek: Podle Microsoftu jsou už Windows 11 dostatečně odladěné, že se jich ani vlk bát nemusí

Témata článku: Vesmír, SpaceX, Kosmonautika, Země, Twitter, Rusko, Raketa, Mezinárodní vesmírná stanice, Crew Dragon, Boeing, Starliner, Launch complex, Okno, Aero D, Vojenská základna, Start rakety, Astronaut, CBS, Přepracování, Eric Berger, William Harwood, CNBC, Pokus, Ars Technica, OFT

Recenze hry King Artur: Knight’s Tale. Temná verze legendy o Kamelotu

Co kdyby se král Artuš vrátil jako oživlá mrtvola? No rozhodně bychom byli v drsnější verzi anglo-saské legendy, kde momentálně kulatému stolu vládne Mordred. To vám umožní zažít napínavé souboje, ale příběhově to asi nenadchne.

Vojtěch Matušinský