Mise OFT-2: Kosmická loď Starliner se úspěšně vrátila na Zemi

Oživeno 26.května

Mise OFT-2 skončila. Kosmická loď Starliner úspěšně dorazila na vojenskou základnu White Sands v Novém Mexiku.

Kapsle podle dostupných informací přistála pomocí tři hlavních padáků a šesti airbagů, které zmírnily její dopad. Její návrat na naší planetu trval přibližně čtyři hodiny.

Administrátor NASA Bill Nelson prohlásil, že tento výsledek představuje další krok na cestě k více letům s posádkou na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS). Nad tím, kdy se ve Starlineru poprvé svezou i astronauti, však stále visí otazník.

Zatím si tuto cestu vyzkoušel jen panák vybavený patnácti senzory. Data, která během ní shromáždil, nyní budou podrobena důkladné analýze.

Mise OFT-2

V pravidelně aktualizovaném článku sledujeme průběh mise OFT-2, v rámci níž by se kosmická loď Starliner znovu měla pokusit o spojení s Mezinárodní vesmírnou stanicí (ISS).

Diskuze (8) Další článek: Podle Microsoftu jsou už Windows 11 dostatečně odladěné, že se jich ani vlk bát nemusí