Mise sondy Juno prý bude prodloužena o minimálně 3 roky

Sonda Juno již dva roky prozkoumává Jupiter. Za tuto dobu nám mj. poslala spoustu fantastických fotografií jeho Velké rudé skvrny i dalších míst. Ale všechno jednou musí skončit – a ani její mise není žádnou výjimkou.

Je však dost možné, že ke zničení sondy nakonec dojde později, než NASA původně plánovala. Do médií totiž prosákly informace, podle kterých by Juno měla fungovat až do července 2021. Hlavním důvodem je skutečnost, že kvůli určitým technickým potížím zatím provedla pouze 14 tzv. perijov, tedy vysokorychlostních těsných přeletů Jupitera.

Jenže k úplnému zmapování plynného obra je zapotřebí uskutečnit celkem 32 perijov. A protože náklady na misi činily 1 miliardu dolarů, byla by škoda teď přestat.

NASA zatím tuto záležitost nechce příliš komentovat. Jeden z jejich zástupců nicméně uvedl, že agentura je „blízko k tomu, aby mohla oznámit rozhodnutí o možném pokračování mise Juno u Jupitera“.

Projekt mapování Jupitera se primárně zaměřuje na jeho gravitační pole. Pokud bude dovršen, získaná data nám mohou odhalit, co všechno se odehrává hluboko uvnitř tohoto gigantického a záhadného světa.

„Možnost dokončit misi tak, jak byla původně navržena – až na delší orbity – je pro nás velmi vzrušující,“ komentoval to Frederic Allegrini ze Southwest Research Institute v rozhovoru pro Business Insider.

Váš názor Další článek: Gigabyte začal vyrábět vlastní paměti: Když si koupíte dva moduly DDR4, dostanete další dva falešné navíc

Témata článku: Vesmír, Výzkum, NASA, Astronomie, Jupiter, Gravitační pole, Sonda, Business insider, Mise sondy, M/s, Získaná data, Juno, Mise, Velká rudá skvrna, Plynný obr, Dolar, Hlavní důvod

Dell XPS 13: Když vás ostatní doženou až za tři roky

** XPS 13 nastartoval trend notebooků bez rámečků ** Letošní model kompletně přechází na USB-C ** Navzdory malému tělu se řadí výkon ke špičce

Inteligentní akvárium Bluenero se o rybičky postará samo

** Chcete chovat akvarijní rybičky, ale nemáte čas se o ně starat? ** Chytré akvárium je samo nakrmí a postará se o jejich komfort ** Projekt Bluenero zatím sbírá finance na Indiegogo

Pojďme programovat elektroniku: Jak vlastně funguje akcelerometr a gyroskop nejen ve vašem telefonu

** Každý současný vybavený mobil má akcelerometr a gyroskop ** Jenže co každé z těchto čidel vlastně dělá a jak vypadá? ** Dnes si to vysvětlíme a do hry zapojíme i Airbus A380 a Arduino

Velká podzimní aktualizace: Co nového teď najdete ve Windows 10

** Microsoft se opět snaží spojit telefony a počítače. ** Místo velkých novinek se zaměřil spíše na drobná vylepšení. ** Vyhledávání je konečně použitelné a hledá téměř všude.