No jo, Northropova samokřídla se neosvědčila už před víc jak 70 lety. Aby se tam dala dát kabina pro pasažéry, muselo by být poměrně tlusté, pasažéři sedící dál od podélné osy by se při zatáčení cítíli jak ve výtahu - letadlo se při zatáčení naklání - odpor vzduchu se významně nesnížil a navíc konstrukce vycházela těžší jak klasická; a nízké plošné zatížení znamená velká a těžká křídla s velkým odporem. Stotunové dopravní letadlo není třímetrákový větroň a musí létat tak 800 - 900 km/h
A fotovoltaické panely i na ploše obřího letadla s takovým křídlem by utáhly tak nanejvýš lampičky u jednotlivých sedadel pasažérů a snad i osvětlení kabiny či obrazovky zábavního systému, ale nic víc - zkuste si to spočítat.
No a dopravní letadlo pro dvě tři stovky cestujících využívající termiky je opravdu úsměvná vize.
Ten papírák, co po 17 etapách strávil ve vzduchu téměř 500 hodin a obletěl zemi na elektriku průměrnou rychlosti 70 km/h vážil 2 300 kg, z toho 4 x 41 kWh lithium-ion baterie o váze 633 kg a max. výkonu 13 kW, unesl dva lidi a měl rozpětí přes sedmdesát metrů - tohle fakt není koncept využitelný pro dopravu čehokoliv.