MIT představil koncept hybridního elektrického letadla

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 36

Názory k článku

19. 02. 2021 16:54

Oxidy dusíku zabijí cituji: desítky tisíc lidí ročně.Když lidem odebereme přemíru cukru a přestanou se přežírat, zemře jich dalko méně: Diabetes mellitus, jako základní příčina úmrtí, byl podle WHO (2017a) v r. 2015 šestou nejčastější příčinou úmrtí ve světě (1,6 milionů úmrtí).Řešení umírání? Odebereme spalovací auta/letadla a ignorujeme cukr! (myšlení našeho západního světa)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2021 08:39

Na podobnom princípe sa mi páči projekt ruského vrtulníka. Vyzerá ako dron so štyrmi elektromotormi. Uprostred zvisle je prúdový motor s alternátorom pre napájanie elektromotorov a ako prídavná zdvihová sila. Ovládanie je ako u dronov. Odstraňuje množstvo ťažkých mechanických mechanizmov klasického vrtuľníka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2021 10:54

Nevím jestli tento klasický tvar je zrovna nejvhodnější. Spíš bych volil něco s co největší nosnou plochou křídel, ideálně nějaké samokřídlo. Vrchní část by mohla být celá pokryta fotoboltaickou fólií. Na plné baterie by to vzlétlo a pak se dobíjelo za letu. Jelikož plošné zatížení křídel by bylo menší, nebylo by potřeba tolik energie na udržení se ve vduchu a třeba by šlo využívat i termických proudů. Nevýhodou by byla horší viditelnost z letadla pro cestující, jelikož by to mělo málo nebo žádná okénka.
Něco podobného tomuto:
https://www.nasa.gov/content/flying-wing-goes-... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  20. 01. 2021 09:37

Největší smysl pro ekologičtější létání dává zatím výroba paliv přes carbon capture. Vodíková ekonomika jednou bude, ale to musí nejdřív přijít fúzní elektrárny. Do té doby holt musíme zlepšovat baterie, na létání to ale nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 01. 2021 07:43

Kdyby si někdo z komentujících přečetl článek na stránkách MIT, na který autor tohoto článku v textu odkazuje, tak by zjistil, že se nejedná jen o pokus (částečně) elektrifikovat pohon letounu, ale elektrifikace je spíše důsledek zástavby zařízení na eliminaci škodlivin NOx (katalyzátor). Je tam dokonce uvedeno, jak moc se zvětší spotřeba paliva vlivem zástavby nového pohoného ústrojí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2021 20:57

Tady je zase pomatenců Všichni určitě aerospace inženýři Takže v podstatě chtějí udělat výkonnou APU co by poháněla elektrické motory. V tom zase tak velký technický problém nevidím. Nevyžaduje to žádnou technologickou revoluci, prostě použijí ty stávající pro jiný účel. Docela elegantní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2021 20:17

Že se nestydí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 01. 2021 19:36

Tak ono je potreba naoko prichazet s resenima tzv. "klimaticke krize", ktera zavrou tupe levicacke svoloci hubu, protoze nedisponuji intelektem ani vzdelanim potrebnymi k tomu, aby jim doslo, ze je to technologicky naprosta pic0vina. Stejne jako BEV. Hlavne, aby byl od nich zase na chvilku klid a firma se mohla soustředit na skutečný vývoj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2021 19:31

A smysl takového řešení spočívá v čem? Tedy kromě toho, že sebou letadlo potáhne navíc generátor a elektromotory?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 01. 2021 19:19

Nevadí že je to nepoužitelné a k ničemu. Hlavně když levičácký "pololidi" mají o čem plkat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 01. 2021 17:38

Nejsou žádné fyzikální limity? Co to je za blábol? Jasný limit je hmotnost. Jakékoliv řešení přidávající hmotnost u letadla znamená ohromné snížení efektivity. Proto jsou čistě elektrická letadla prakticky k ničemu, a tohle je jenom další inženýské cvičení. Už je dost směšné, že "renomované" instituce hrají hry o ideologické body podporou blbin jako je Hyperloop nebo tohle. Všichni vědí, kde jsou omezení, a proč tohle není rozumné řešení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 01. 2021 17:17

to je kec, jen se snaží udržet výrobu stávajících letadel. Jestli nepřejdou, tak to vemou rychlovlaky do svých a letectví skončí. I když, china už hrozí 600 km na kolejích. Vypadá to že už letos na podzim vyjede na první trati.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 01. 2021 16:18

"poháněla generátor produkující elektřinu pro vrtule na křídlech." Blahopřeji, znovu vynalezli turbovrtulový motor, akorát místo hřídele s účinností 99% přidají balast v podobě dynamo-motoru s účinností 60% a tu část která se točí tisíci otáčkami za minutu a chrlí plyny o teplotě přes tisíc stupňů umístí mezi pasažéry. Cože, podle obrázku umístí propulsor do krytu? Aha, to jen znovu vynalezli dmychadlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor